Skidorpen Grand Valira uit elkaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grandvalira

Ik las net op het forum van Snowheads dat per eind Maart 2019 de 2 maatschappijen ENSISA (Soldeu - El Tarter) enSAEDTE (Pas de la Casa - Grau Roig) die samen Grand Valira vormen, uit elkaar gaan.
Blijkbaar is er onenigheid ontstaan die te maken het met het feit dat ENSISA een parkeergarage wil bouwen vlakbij Grau en dat was tegen het zere been van de eigenaar van SAEDTE, de zeer rijke en invloedrijke Joan Viladomat. Hij dreigde met afsplitsing en dat is wat na de FIS World Cup van 2019 gaat gebeuren.
Het grootste skigebied van de Pyreneeën worden straks 2 aparte gebieden.
Hier de link naar de originele post:
http://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=132337…

Winter is coming

Nou, ze hebben nog alle tijd om er met elkaar uit te komen. Volgens mij is dit een staaltje onderhandelen.

Denk ik ook. Lijkt me prachtig om eens heen te gaan (en ook serieus naar gekeken) maar voor nu toch iets te onhandige ligging (o.a. ver rijden).

Mr. Slow

Thanks voor de info, we gaan dit in de gaten houden.

Click. Click. Peace

@Quick of je gaat met het vliegtuig naar Gerona en daar met bus rechtstreeks naar Pas de la Casa/Soldeu, of via Barcelona met de bus naar Andorra, dan wel met de trein naar Gerona en met de bus naar Pas de la Casa/Soldeu.

Het zal inderdaad een onderhandelingsstrategie zijn, door het samenvoegen jaren geleden hebben ze een groot gebied kunnen realiseren, daar zijn jaren aan onderhandelingen aan vooraf gegaan. Vanuit Pas de la Casa is het wel een aardige tocht om in de rest van het gebied te kunnen komen, maar door de prima verbindingen wel te doen. Vanuit Soldeu zit je net wat handiger in het gebied.

Kun je bijna net zo goed gaan rijden, met het vliegtuig ben je denk ik in totaal met eigen materiaal inchecken, van en naar vliegveld ook wel een uurtje of 8/10 onder de pannen en dan heb je geen eigen vervoer op locatie. Om over de kosten maar niet te spreken. Als er een vliegveld vrij dichtbij een bestemming is, wil ik dat wel overwegen, maar dit is voor ons minder handig. Maar never say never en bedankt voor de tip. Overigens ken ik het vliegveld Girona wel, al eens op gevlogen om naar Figueres te gaan. Carcasonne kan ook een optie zijn!

Mr. Slow

Nou, 8-10 uur reizen met het vliegtuig klopt wel, maar met de auto ben je wel iets langer onderweg. Vanuit Twente is het zo’n 1650km, daar heb ik destijds 14,5 uur over gereden. Dat was incl oponthoud bij parijs, 30km in 2 uur ;)
Met de auto vind ik zelf altijd wel plezieriger daar je alles mee kan nemen wat je nodig hebt, met het vliegtuig ben je toch wat meer op het gewicht aan het letten

Met de trein een optie?

Met de trein een optie?

AFB79 op 29 jul 2017 12:52

Nee, dat is al helemaal duur (en vrij lang). Dan liever het vliegtuig nog. Maargoed, laten we bij het eventuele uit elkaar gaan van Grandvalira blijven praten en niet mijn persoonlijke motieven om wel of niet die kant op te gaan. ;)

Mr. Slow

Plaats een reactie