Beginnerspisten bij Dorfgastein?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skischaukel Dorfgastein Großarltal

We hebben een optie op een heel leuk en zeer betaalbaar huis bij Dorfgastein voor 2017. Er gaan echter ook een of twee beginners mee en ik vraag me af of in Gastein (of verderop in Ski Amadé) een paar leuke en goede beginnerspistes zijn, zodat ze niet zes dagen op één kleine oefenpiste hoeven te blijven? Ik zie op de kaarten best een paar blauwe pistes, maar op verschillende sites lees ik dat deze bepaald niet gemakkelijk zijn, en dat sommige mensen gingen uitwijken naar bijvoorbeeld Zell am See met beginners. Op andere sites staat dat beginners ook prima in Gastein uit de voeten kunnen… Wie heeft er ervaring in dit gebied en welke pistes zijn er echt voor (bange) beginners?

Mijn ervaring is dat er daar (met name richting Grossarl) mooie niet al te moeilijke pistes zijn. Alleen de dalafdaling terug naar Dorfgastein zou wel eens pittig kunnen zijn (ik weet het niet, want toen ik er was, was die gesloten vanwege totale afwezigheid van sneeuw). Maar je kunt altijd met de lift terug.
Daarbij vraag ik mij wel af of sprake is van echte beginners, met nul ervaring. Die zouden dan in ieder geval tot 2017 nog wel wat lessen in de hal, op het tapijt of op de borstelbaan moeten nemen, want als je nog niet kunt remmen en geen bochtjes kunt maken zou zelfs de meest eenvoudige blauwe piste een onoverkomelijke horde kunnen vormen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Dank je. Is dat bij Bad Gastein en Bad Hofgastein nog heel anders? En is uitwijken naar Hogkonig een optie?

In Dorgastein zelf zijn er heel wat blauwe paadjes om moeilijke stukken te vermijden verder heb je aan de kant van grossarl genoeg opties voor beginners. In Bad Gastein en Bad Hofgastein zijn er vooral rode pistes te vinden en de blauwe afdalingen zijn voor beginners redelijk stijl zou ik zeggen. Uitwijken naar Hochkonig ou ik niet doen aangezien dit redelijk ver rijden is. Maar geloof mij ik en heel mijn familie hebben leren skien in Dorfgastein en er zijn eigenlijk niet veel moeilijke pistes, maar gewoon veel rode pistes die je makkelijk kan begaan als beginner.

Plaats een reactie