skischool kids

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grosseck Speiereck

weet iemand wat een goede ski school voor beginnende kids (5 jaar) in dit gebied is? Er zitten er best een aantal maar kan niet goed wijs uit. Misschien zelfs met NL sprekende leraren?

Waar verblijf je? Dit is de lokale skischool: http://www.smarty.at/

Les voor kids is aan de kant van Mauterndorf op het dal station en/of aan de kant van Sankt Michael bovenaan de gondel. Je zou kunnen kijken in St margarethen dit is makkelijk te bereiken ~10 min met de auto vanaf Sankt Michael. Katschberg is al gauw wat verder.

Geen idee of er NL-gesproken les is die van mij is nog te jong website is wel in het Nederlands.

Seriously snow addicted family!

Mochte je meer willen weten post het hier of stuur een PM!

Seriously snow addicted family!

Skischool Smarty heeft nl skileraren.

Inmiddels zijn wij weer terug. Smarty Mauterndorf heeft inderdaad NL skileraressen (3 a 4) maar die worden ingezet in de klasjes met meeste NL leerlingen.
Verder wordt er een Nl lerares bij gehaald bij de kleintjes als er even iets niet duidelijk is in de communicatie want veelal toch in de buurt.
Leuk ski gebiedje trouwens, zeker met kleine kids!

okay, hoe waren de condities?

Seriously snow addicted family!

Begrijp ik nu uit dit berichtje dat de kinderen dus in principe les krijgen in het Duits? Ben heel benieuwd naar ervaringen over dit gebied. Wij gaan nl. In de krokus! Met 3 kinderen en opa en oma die willen wandelen. Dus als er nog ervaringsdeskundogen hier zijn, laat het weten!

Wat wil je weten? het word onze 2e keer daar! Incl open en oma (wandelaars)

Seriously snow addicted family!

Heb je even? Nee hoor, grapje. Ik wil dus graag weten of de kinderen les krijgen in het Duits, dan kunnen we ze daar een beetje op voorbereiden. Ik ben gewoon heel benieuwd naar ervaringen van anderen… jullie zijn eznthousiast lijkt mij, jullie gaan terug! Waarom zijn jullie enthousiast?
Zijn er veel gepepareerde wandelpaden? Hebben wij genoeg aan het skigebied Grosseck/Speiereck, als lichtgevorderden? Of is het aan te raden de grote pas te kopen?

Nou ik heb wel even… ;-) Ik weet niet precies waar je zit natuurlijk maar les is er aan de sankt michael kant bovenaan de gondel en in Mauterndorf op het dal station. Zoals hierboven staat is er in SMartyland aan de Mauterndorf kant Nederlands gesproken les. De Ski bus brengt je daar gratis heen en de afstand tussen beide is ongeveer 15 min.

Waarom zijn wij enthousiast? Wij zijn niet van die enorme apres skiers en wat eromheen hangt hoeven wij ook niet zo nodig. In Mauterndorf en St Margerethen zijn er wel mogelijkheden maar niet veel. Daarnaast gaan mijn vrouw haar ouders mee alsmede haar oom en tante dit zijn geen skiers maar wandelaars. Verder zocht ik naar een dorp waar het mogelijk was elkaar onderaan te ontmoeten samen te lunchen en een ieder gaat weer doen wat ze leuk vind. Mijn vrouw skiet halve dagen meestal en ook niet iedere dag en gaat dan na de lunch mee wandelen. Dit ook om mijn schoonouders geen hele dagen op ons zoontje te laten passen. Dit gebied tikte al deze dingen aan en daarom was het voor ons een goede keuze!

Tip: vanaf mauterndorf kunnen wandelaars omhoog met de gondel bovenaan kun je heerlijk gezamenlijk lunchen op mooie dagen met een schitterend uitzicht!

Daarnaast vind ik het niet zo nodig dat ik alleen maar Nederlanders tegen kom wat in vele andere dorpen wel het geval is. Dit gebied is wat minder bekend onder de hollanders. En daarom in mijn ogen gemutlich!

Wandel kaart vind je hier: http://www.sanktmichael.at/fileadmin/user_upload/user_storag…

Niet alles is te lopen aangezien dit een zomer kaart is.

Er zijn 2 passen te koop 1 met Obertaurn erbij en 1 zonder wij hebben meer dan genoeg aan die zonder. St Michael heb je in principe na 1 a 2 dagen wel gezien maar omdat het er rustig is kun je door blijven skien wat wij als zeer prettig ervaren. En hebben er daarom 3 dagen doorgebracht. Als je een tourtje wilt maken ga je naar St Margerethen daar stap je op ga je over de Aineck en dan kom je in Katschberg waar weer legio piste’s tot je beschikking staan. Door Katschberg zelf heen is een aparte ervaring over een rollenband. De A1 afdaling is de moeite zeker waard bovenin kaal en daarna de bossen in zeer uitdagend en erg leuk! Deze 2 gebieden samen hebben ons zo vermaakt dat we aan Fanningenberg niet eens zijn toegekomen. Deze 3 gaan op 1 pas (Grosseck, Katschberg en Fanningenberg) De laatste staat zeker voor dit jaar op de planning. Ze zijn niet aan een gesloten misschien laten mensen dit gebied daarom links liggen maar omdat het op zeer korte afstand is ervaren wij dit niet als storend. Mocht je je nou echt vervelen kun je altijd nog een dagpas obertauren nemen natuurlijk ook hier brengt de bus je heen! In Mauterndorf is ik meen op Dinsdag en Vrijdag ook avond skien!

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel.

Praktische dingen:
Let op betalen bij het uitrijden tauerntunnel
Grote supermarkt in sankt michael waar alles te krijgen is
Als je in sankt michael bent onderaan de gondel 500m naar links zit een restaurant de Metzgerstub’n een tip om te gaan lunchen of dineren.
In Mauterndorf zit een hele grote konditorei echt een koffiestop voor de wandelaars.

Seriously snow addicted family!

Om nog es terug te komen…Wij zijn begin jan 2013 geweest en vonden het ook super. Helemaal prima voor als je kids gaat, als je geluk hebt en je zit in een klasje met veel NL dan kijg je een Nl leraar. Verder niet druk, niet toeristisch, mooi gebied en lekker veel gezellige horeca op de berg. Als je op zoek bent naar drukte an apres ski feestjes kun je beter naar Obertauern gaan maar wij gaan volgend jaar weer naar Lungau!

Ontzettend bedankt voor deze uitgebreide reacties! Leuk om te lezen, en zo te horen ook iets wat ons aanspreekt. Wij zitten niet in St. Michael maar in Mauterndorf, we gaan de konditorei zeker een bezoekje brengen:-)

Dit is een leuke webcam en als je links kijkt zie je de konditorei (klikbaar)

http://mauterndorf.panomax.at/

Seriously snow addicted family!

Plaats een reactie