Prijs skipassen gstaad

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gstaad

Wij gaan voor het eerst eens skiën in gstaad tijdens de krokus. Nu lees ik daar dat ze daar een “fluid pricing” hebben van de skipassen, zoals ook bij vliegtuigtickets. Iemand ervaring hiermee en enig idee wanneer je het goedkoopst kan boeken?

Het goedkoopst boek je buiten het hoogseizoen i.c.m. slechte ski-/weersomstandigheden.
Maar omdat je zo te horen al weet wanneer je gaat en het weer zich niet ruim van tevoren nauwkeurig laat voorspellen is er op jouw vraag een heel simpel antwoord te geven. Namelijk 'zo vroeg mogelijk de skipas vastleggen'.

Het enige wat dan nog zou kunnen gebeuren is dat door zeer slecht weer of andere bijzondere omstandigheden de skipas op het laatste moment toch nog net iets goedkoper blijkt. Maar aangezien half Europa in 2020 tegelijk voorjaarsvakantie heeft er er dus in de door jou genoemde week voldoende skipassen zullen zijn verkocht, zal dit waarschijnlijk voor die week dan nog weinig uitmaken.

De skipas voor Gstaad kan vanaf 2 september online besteld worden. Als ik jou was, zou ik dat dan ook doen.

Waarbij ik de koers van de CHF even buiten beschouwing laat. Die staat nu vrij hoog namelijk. Dus het zou nog kunnen zijn dat de skipas in CHF wanneer je later boekt duurder wordt, maar in Euro's dan toch weer goedkoper is (maar het kan ook zijn dat het omgekeerde het geval is).

Overigens, jouw vraag getuigt van enige prijs bewustheid (en begrijp me niet verkeerd, want dat siert je). Maar als je enigszins prijsbewust bent, dan ga je in Zwitserland in het algemeen, en Gstaad in het bijzonder, een zware vakantie tegemoet.

*bericht bewerkt door Rovati op 16 aug 2019 10:52

Bedankt voor de info. Dat Zwitserland duur is was me niet onbekend. Maar we hebben daar een soort all in met gratis skilessen en skipassen voor de 3 kids en voor ons gratis skibegeleiding en verder ook hotel met halfpension en kidsclub. Materiaal hebben we zelf. Dus ik denk dat ons budget gesloten is muv de lunch. Reden om voor gstaad in deze formule te kiezen was oa dat het maar 8 u rijden is. Dan kunnen we vrijdagavond na het skiën al terugkomen. Dat scheelt 1 nacht logement en meestal zijn de kids dan bekaf en is het dus rustig op de achterbank 🙂 we vertrekken ook pas zondag waardoor we de files kunnen vermijden.

Ok dat is wel nuttige info
Ze stellen het wel voor alsof de pass even goed goedkoperk kan worden maar globaal genomen zal het wel duurder worden

Dat verwacht ik ook. Ze verdienen meer als het druk is, wat ruimschoots de korting zal compenseren als het rustig is.

Ik ga dezelfde week als jullie naar Zweisimmen (Gstaad). Ik koop de skipassen z.s.m. (er vanuit gaande die dit op dat moment goedkoper zijn dan je standaard zou mogen verwachten), maar ga uit interesse wel de prijsontwikkeling volgen.

Je kan vanaf september op de internet sites zoals op buyclub.ch vaak dagpas Gstaad kopen voor 50chf per dag.

Gstaad is zeker niet zo duur als men vermeld. Ik eet vaak voor veel minder dan 30 chf in een berghut. Ik zelf heb een top4 pas voor 666chf

*bericht bewerkt door Hansk op 17 aug 2019 14:39

Enkele weken geleden nog een chalet geboekt voor 8 personen in het gebied voor de krokusvakantie. Ik heb afgelopen weekend de skipassen gekocht. Eerste keer Zwitserland voor ons gezin. Skipassen voor kinderen tot 15 jaar was meevaller.

@Hansk: heb je nog wat concrete tips over betaalbare berghutten (+ aanbod kindergerechten)?

Ik vind wel nergens interessante meerdagenkaarten voor wandelaars (om gondel te nemen). Enkele info over heen- en terug per dag en dat valt tegen qua prijs.
Iemand?

To ski or not to ski, that is not a question

Plaats een reactie