Grootste skigebied van de oostelijke Alpen in de maak

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterstoder Höss

Masterplan Skischaukel Pyhrn-Priel 2020

Hinterstoder en Wurzeralm, twee gebieden in een vrij onbekend deel van Oostenrijk, willen samensmelten door middel van het masterplan ‘Skischaukel Pyhrn-Priel 2020’. Met dit spectaculair project kan er een aaneengesloten gebied van maar liefst 80 tot 100 kilometer aan piste ontstaan, het grootste skigebied ten oosten van Ski Amadé!

In het artikel wordt uitgelegd wat het project precies inhoudt en wat er allemaal aan vooraf ging in dit gebied met een rijke skihistorie.

http://www.mountain-collective.nl/viewtopic.php?f=16&t=7…

Wel een idioot project hoor, niet dat het niet interessant zou zijn om een wat groter gebied te hebben in die regio, maar het ziet er behoorlijk gekunsteld uit. Relatief weinig winst in echte piste km’s, lijken alleen verbindingsliften en paden.
Je hebt het wel mooi gedocumenteerd @HenriS ! :-)

Ik weet niet echt wat ik hier van moet denken. Het is nogal een heel erg mega project, en ik weet niet of het nu echt geweldige pistes zijn die er bijkomen. Maarja aan de andere kant, niets doen is ook geen optie voor die gebieden, dus waarom niet een keer helemaal gek doen en zoiets uit de grond stampen…

Born to Ride

@HenriS: Mooi, goed uitgebreid stukje! ;) Ik deel hier ook wel de bezorgdheden dat de verbinding geen “extra” interessante kilometers gaat opbrengen. Eerst maar eens wat goede recensies afwachten, voordat het overweegbaar zou worden zeg maar.

Een beetje off-topic: ik wist niet dat jullie een eigen “forum” uit de grond hadden gestampt? Hoe komt het dat je daarmee bent begonnen? ;)

Fantastisch werk Henri! Het project vind ik persoonlijk helemaal niets. Een tunnelbaan van 4,5 km? Come on… Ik snap dat er overleefd moet worden, maar dit is een stap te ver.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Dankje!

Ik denk dat er bij de lift in het Loigistal toch wel een mooie lange pistes kan ontstaan. Bij de 2 liften bij Steyrsbergerreith ziet het terrein er inderdaad niet echt interessant uit.

Prachtige presentatie zeg; dit kan rechtstreeks naar de VVV aldaar.
Maar al die verbindingen lijken mij nogal omslachtig en dus te duur.

Als kind zijn we altijd in hinterstoder gaan skiën en ik wil al jaren nog eens een dagje naar daar gaan maar bij gebrek aan een middelgroot gebied in de buurt komt het er niet van.

Dus ergens, emotioneel gezien, ben ik wel blij met de plannen. Kritisch gezien zijn er toch ook zware twijfels. Maar soms moet je de emotionele kant ook een kans geven zeker?

Als ze hun plannen doorvoeren, zal ik er wel eens gaan skiën, indien niet waarschijnlijk ook.

Als kind kwam ik elk jaar met mn ouders op de Wurzeralm en ben dit jaan in Januari terug gegaan na 25 jaar.
Er was wel een achteruitgang te merken en dat ging me wel aan het hart, mede omdat ik er ook mensen ken.

Heel eerlijk hoop ik dat het lukt en dat het doorgang vind. Prima voor de werkgelegenheid vanaf het moment dat de eerste schep de grond in zou gaan.

Heb me al aangemeld voor de facebook site :-)

Vroeger als kind tot van mn 4e tot 7e jaar geskied in wurzeralm, geweldige tijd gehad. Zou nog wel eens terug willen, beetje dubbel gevoel bij deze plannen.

Plaats een reactie