En toen was het over! (voorlopig?)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena, Hintertuxer Gletscher en Zillertal 3000

Goed van je te horen Michel, en fijn dat er duidelijk verbetering in zit. Ik herken veel van jouw ontwikkeling in de revalidatie bij ons thuis. E gaat duidelijk vooruit, maar het zijn kleine stapjes, met af en toe een stap terug helaas.
Over skiën praat ik met haar momenteel niet, daar wil ze helemaal niet meer aan momenteel (ze wil het zelfs op TV niet zien). Maar dat hebben we 15 jaar geleden ook meegemaakt dus we zien wel of de zin terugkomt of niet voor haar. Veel sterkte en succes in de komende stappen.

@Shane bedankt voor de bemoedigende woorden ;-)
@HN65 met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook wel. Ik vind het dan wel mooi om naar te kijken op tv. Zo zie je maar dat iedereen er anders mee omgaat… Succes aan E met haar herstel ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Wat een pech zeg!

Ben je al ergens heen gestuurd voor revalidatie? Ben ooit zelf een tijdje bij SpoMed behandeld in Rotterdam, zoals de naam al doet vermoeden is het SportMedische revalidatie. Werden ook veel topsporters behandeld en had altijd het idee dat ze precies wisten hoe en wat.

Andere tip; zodra je rustig weer wat mag, schaf een hometrainer aan!! Fietsen helpt waanzinnig goed, is op een fiets vaan nog gevaarlijk en thuis voor de buis een stuk minder shit dan op de sportschool + makkelijker 1/2 keer per dag een kwartiertje te doen.

Ter opbeuring; mijn moeder heeft 4 jaar geleden haar knie verbrijzeld (tibia in 10 stukken) en de nodige schade er omheen opgelopen op een domme manier. Werd uiteindelijk 1,5 week voor de al lang geplande wintersport geopereerd en wist dat ze zelfs in een rolstoel niet mee zou kunnen. Vanuit alle hoeken kwam er ‘dat zal wel nooit meer kunnen’, maar een jaar later stond ze als bambi op ski’s, Iets te snel, bleek toen ze bij het boodschappen doen uitgleed en alle banden nog een keer uitrekte, maar de afgelopen jaren 2x per jaar een weekje naar de sneeuw en dit jaar met kerst skiede ze ook echt weer als vanouds.

Sterkte!

.

@Helen hij is al een jaar aan het revalideren… ;)

hahaha lekker wakker van mij;) Anyway, hometrainer dus🙈

Blijf positief en geniet van de stapjes vooruit

Papegijs

Hoe gaat het nu??

@mv

Dankjewel @Drphil.

Hallo @Dinictus thanks for asking. Ik had v/d week m’n jubileum 2 jaar geleden alweer. Maar het gaat goed, zeker als je bedenkt wat het eerste scenario was. Dokter is ook tevreden en had niet gedacht dat ik zover zou komen want het was toch wel een aardige optelsom. Nog steeds 2x p/w naar m’n trouwe fysio bij Spomed. 2 x preek, maar dat gaat nu in afbouw en nu moet ik het zelf oppakken op de sportschool. Wat genezen moest is genezen en nu gaat het hoofdzakelijk om spieropbouw. Dat gaat in het begin met grote stappen maar in het zicht van de finish wordt het steeds moeilijker. Hamvraag of het nog ooit wordt zoals het was? Nee. Kan ik alles wat ik daarvoor deed? Nee nou ja t kan wel , maar net als hardlopen wordt toch wel serieus afgeraden. Ziet er ook een beetje raar uit… Skien? wie weet ooit nog, maar nu is dat nog uitgesloten. Te weinig controle zegeaar. Ga ik ooit nog naar de Alpen? Natuurlijk al is het om mijn vrouw en dochters de mogelijkheid te bieden om te skiën en ik zal dan m’n dagen op een andere manier moeten invullen… ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Heftig verhaal Michel!

Wel top dat je in ieder geval mooie doelen weet te stellen en hard aan het werk bent om daar te komen! Mijn ervaring is dat die doelen de beste motivator zijn!

Ik zat in eenzelfde ‘schuitje’, al heb ik na een trampoline ongeluk mijn linker onderbeen uiteindelijk in het ziekenhuis achter moeten laten…
Toch stond ik het winterseizoen erna weer bochtjes te maken met mijn prothese!

In jou geval zal ik zeker niet een amputatie aanraden, maar er zijn gelukkig meer manier om te kunnen skiën!
Mocht je knie het skiën niet aankunnen, zou je bijvoorbeeld eens naar zitskiën kunnen kijken.

Dat kan best confronterend klinken, omdat je je voor jezelf toch aan je beperking ingeeft…
Dat had ik ook mijn eerste seizoen; toch wilde ik met prothese skiën, want dat is handiger bij de eettentjes, apresski, geen gedoe met krukken enz.
Toch ben ik na het eerste seizoen overgestapt op het skiën op 1 been, dat voelde veel meer als skiën, en inmiddels knal ik de pistes nog harder naar beneden dan voorheen. (minder wrijving denk ik ;))

Al met al dus, laat je ‘beperking’ je niet beperken, er zijn zoveel mogelijkheden!

Mocht je meer willen weten over het aangepast skiën, stuur me gerust een bericht.

@Jodelaar dankjewel voor je reactie. Ben zeker niet van plan om mij te laten beperken door m’n beperking. Maar feit blijft wel dat het been nooit meer zo wordt als vroeger en (waarschijnlijk) ook niet meer zo krachtig. Ik kan er nu goed mee uit de voeten, en nu is het zaak dat de spierkracht over de gehele breedte terug komt. En wat betreft het skiën dat zal de toekomst uitwijzen. Wellicht zoals jij voorstel aangepast, maar daar moet ik nog eens goed over nadenken. Weet je alles om mij heen heeft ook een prijs moeten betalen voor dit. Mijn zaak, mijn gezin en vrienden/familie. Ik ben er nu 2 jaar mee bezig en moet ik dan als een klein kind stampvoeten gaan drammen dat ik weer moet skiën? Tuurlijk wil ik het graag, maar er zijn risico’s die niet uit te sluiten zijn en dan komt het er op neer of ik bereid ben die risico’s te nemen met alle gevolgen van dien. Ik kan nu redelijk normaal functioneren zonder pijn en de vraag is moet je dat alles in de weegschaal leggen?
Voordat ik dit ongeluk kreeg dacht ik serieus dat ik pas op hoge leeftijd zou stoppen met skiën en niks kon mij van die gedachte afbrengen. Nu ik dit alles heb meegemaakt staat alles zeg maar op “on hold” totdat ik op een bepaald niveau ben gekomen en dan laat ik alles nog eens de revue passeren. Bijkomend punt is dat als je veel geskied heb, het moeilijk is om “rustig” aan te doen. Het zit nu eenmaal in mijn natuur om altijd grenzen op te zoeken ( en daar ben ik dus de laatste keer over heen gegaan blijkbaar :-( ) en misschien is het dus ook wel zelf bescherming.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ook ik ben gaan zitskiën
Heb in beide benen trombose gehad
In de alpen krijg ik mijn skieschoenen niet meer dicht, door de hoogte heb ik veel last van zwelling
Ben nu net terug van een weekje zitskiën in Flachau en heb mijn eigen kostelijk vermaakt

Wat een verhaal! En erg boeiend dat je ons op de hoogte houdt van je herstel. Pff, wat een kwelling zo lang herstellen zeg.

Ik vind het ook een indrukwekkend verhaal. Mooi op te zien dat het je ook wijsheid, bewustwording en bezinning heeft gebracht. dank voor je update.

Ook ik ben gaan zitskiën
Heb in beide benen trombose gehad
In de alpen krijg ik mijn skieschoenen niet meer dicht, door de hoogte heb ik veel last van zwelling
Ben nu net terug van een weekje zitskiën in Flachau en heb mijn eigen kostelijk vermaakt

niekniek op 28 jan 2019 13:30

Dankjewel @niekniek, Ik lees jou artikelen ook en ben dus op de hoogte van jou "ding" Overigens ook bewonderen waardig hoe jij hier mee omgaat. Ook weer een opsteker voor mij, thanks ;-) @niekniek

*bericht bewerkt door MichelV op 11 feb 2019 10:43

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

mocht je toch nog willen/kunnen/gaan skiën : google eens op 'The Againer'…misschien is het wat voor je. kost wel wat (denk ik, kan niet snel een prijs vinden), maar lijkt me een goede steun aan de benen en rug.

@SkiBeppie
http://againer-ski.com/product/againer-set/?v=98e8015db960…
€ 800,-

of dit de oplossing is weet ik niet. Ik lees ook de reactie van @mv "Weet je alles om mij heen heeft ook een prijs moeten betalen voor dit. Mijn zaak, mijn gezin en vrienden/familie. Ik ben er nu 2 jaar mee bezig en moet ik dan als een klein kind stampvoeten gaan drammen dat ik weer moet skiën?"

Veel wijsheid en herstel gewenst iig.

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 11 feb 2019 11:50

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Hoi Michel,

Je verhaal gevolgd en was benieuwd naar je update! Fijn dat het revalideren je goed gaat Wat een enorme pech heb je gehad. Je filmpje bekeken en het had iedereen kunnen overkomen! Ik hoop dat het verdere herstel positief en razendsnel mag verlopen!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Hoi Michel,

Je verhaal gevolgd en was benieuwd naar je update! Fijn dat het revalideren je goed gaat Wat een enorme pech heb je gehad. Je filmpje bekeken en het had iedereen kunnen overkomen! Ik hoop dat het verdere herstel positief en razendsnel mag verlopen!

NPemmetje op 11 feb 2019 12:28

Dankjewel 😊

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Een vreselijk verhaal… kan me heel goed voorstellen wat er op dat ogenblik allemaal door je hoofd ging. Enkele jaren terug heb ik ook een zwaar skiongeval gehad en ter plaatse in Frankrijk geopereerd. Persoonlijk heb ik er alleen maar wat bouten in mijn heup aan overgehouden en enkel wat pijn als het weer wat vochtig wordt. Skiën gaat wel nog, al moet ik het wat rustiger aan doen dan vroeger. Gelukkig gaat je herstel vrij goed, maar inderdaad nooit wordt het meer zoals het was. Petje af hoe je hiermee omgaat. Ook fijn dat je zitskiën hebt ontdekt. Heel veel succes en moed!

Plaats een reactie