Skiles in Obergurgl of Hochgurgl vr de dochter

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl - Hochgurgl

We gaan begin april skiën in dit gebied maar we verblijven in een ander dorp, hierdoor kunnen we kiezen tussen Obergurgl of Hochgurgl om de dochter in te schrijven in de skiles.
We eten 's middags graag met de dochter (ze wil dit) en hierdoor moeten we telkens op tijd terug zijn. We gaan dus zowieso meer in het deelgebied skiën waar de dochter in de les zit, welk deelgebied stellen jullie voor?
We zijn beide gevorderde pisteskiërs die vooral willen genieten van rode en blauwe pistes, zwart mag maar hoeft vooral niet, we zoeken niet naar grote uitdagingen.

Denk dat het niet zoveel uitmaakt. De meeste mensen vinden Obergurgl net iets meer uitdaging bieden, terwijl er perfecte lespistes zijn.

Ik heb er ooit priveles van de Nederlandse juf Jannie gehad. Misschien is ze er nog? Of maakt de taal niets uit?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ligt ook aan het niveau van ‘De Dochter’.
Gaat die als beginner aan de slag of skiet zij met de leraar door het gebied?

beide gebieden zijn verbonden via de grote kabellift. Maakt dus weinig uit, je kan perfect beiden gebieden combineren met elkaar op één dag!

Ja, er is een verbinding, maar die verbinding tussen Hoch- en Obergurgl duurt toch wel twee keer 20 minuten, dus er blijft niet heel veel tijd over om te naar een ander deelgebied te gaan als je kind les heeft. Ik zou op basis van onze ervaring kiezen voor Hochgurgl, omdat dat gebied qua skieën mijn voorkeur heeft. Als de kinderen geen les hadden trokken we toch snel allemaal naar Hochgurgl.
Ik moet wel zeggen dat de skiles in Obergurgl heel goed was. Prima leraren. Toen wij er waren werd er overigens veel Engels gesproken in de skiklas, want er waren veel Engelsen in Obergurl (bij de jongste was 70-80% Engels en bij de oudste lag het percentage nog hoger!).

De twee gebieden zijn prima op één dag te combineren. Als je les hebt, gebeurt dat ook vaak. Zelfs toen de liftverbinding er nog niet was, ging dat prima. Je zit trouwens maar 10 minuten in die verbindingslift. Enkele reis dat wel. Ik weet niet waar je verblijft maar als dat richting Sölden is dan is Obergurgl korter aanrijden. De lessen beginnen in het dorp. Als je naar Hochgurgl wil moet je óf eerst met de lift naar boven óf met de auto of bus naar Hochgurgl rijden. De lessen beginnen in Hochgurgl zelf en niet beneden bij het dalstation in dorpsdeel Pill(vroeger Untergurgl)

@joepiedepoepie, ik ben vorig jaar een week lang heen en weer geweest. Na de eerste keer heb ik de lift getimed en zelfs zonder te wachten (met pasen) doe je er echt wel min. 15 minuten over! De meeste keren zelfs langer … die 10 minuten is een fabel.

Ik zal het komend weekend ook eens timen.

Of je nou 10 min of 15 min over doet. Naar mijn idee is het ongeveer 15 min. Prima om even je Snickers/Mars enz te nuttigen en wat te drinken. Prima stop

May the ski force be with you !!

Dat is ook niet mijn punt. De vraag was: “waar doe ik mijn dochter in de skiklas, in Hoch of Overgurgl”. Er werd geopperd dat dat niet veel uitmaakt omdat er een verbindingslift is. Maar ik vind dat die verbindingslift (te) lang duurt. Dus, als de skiklas maar twee uur duurt, is minimaal een half uur in de lift zitten (en ik denk dat dat een positieve inschatting is) om van Ober- naar Hochgurgl te gaan mijns insziens relatief lang. Zeker als je de keuze hebt om naar de skischool te gaan in Hochgurgl. Bovendien is het deelgebied van Hochgurgl interessanter/groter dan Obergurgl (maar dat ik mis hebben). Mijn kinderen hadden les in Obergurgl en ik vond dat heen en weer gaan tussen Hoch- en Obergurgl verre van ideaal mede omdat je zo afhankelijk bent van de lift. @ Gigi, ben benieuwd.

Ik heb het nooit getimed hoor maar ik geniet altijd in die lift. Je hebt een prachtig uitzicht zowel op de heenweg als op de terugweg. Maar goed… ik heb leren skiën in dit gebied en altijd veel les gehad en dan werd toch, zelfs toen de gondel er nog niet was, het hele gebied verkend.
De lift van Pill naar Hochgurgl heb ik óók nooit getimed, die duurt namelijk ook wel even. Het omhoog rijden met de auto, heb ik eveneens nooit getimed maar daar gaat ook wel wat tijd in zitten. Dus het ligt er ook een beetje aan waar je vandaan komt. Eerlijk gezegd, denk ik dat het om het even is waar je les neemt.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk maar ik vind de combinatie van de twee gebieden juist interessant omdat het verschillend is. Obergurgl heeft wat meer uitdagender pistes en Hochgurgl heeft wat meer gemakkelijker pistes.
Is de dochter een beginner? Dan is Hochgurgl misschien handiger.

Plaats een reactie