Skigebied gesloten vanwege te grote drukte

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkar

Gisteren was het vanwege het mooie weer icm met de kerstvakantie dusdanig druk geworden in het skigebied van Hochkar dat men rond 10:00 besloten heeft de toegangsweg naar het gebied af te sluiten om te voorkomen dat het nog drukker zou worden. De wachttijden bij sommige liften liepen op tot een uur. Je zal er maar op vakantie zijn en maar enkele afdalingen op een dag kunnen doen vanwege deze extreme drukte.

Born to Ride

Hier in Hochkönig is het deze week ook ontzettend druk. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt. De afgelopen twee jaren was het tussen kerst en oud en nieuw niet zulk goed weer. Denk dat er heel veel dagjesmensen zijn nu de omstandigheden zo goed zijn.
Ze hebben het hier niet afgesloten, maar ik ben wel benieuwd waar er nog geparkeerd kan worden.

Peter Pos

Het is overal heel, heel druk. Van de drie vakantieweken is dit volgens mij by far de drukste. Op de webcams van Hochkar zie ik eigenlijk nog niet eens zoveel drukte, maar kijk toch eens bij de volgende:

Winterberg:

null

Flachau:

null

Zelfs bij Carezza zie je meerdere mensen op de piste en zelfs mensen die niet direct de lift in kunnen:

null

Het is ook wel net welk gebied je kiest, overigens…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Winterberg en Flachau zijn natuurlijk ook notoir drukke gebieden in de vakantieperiodes. Maar van Hochkönig sta ik meer te kijken. Niet meer de geheimtip die het een aantal jaar geleden was.

En economische voorspoed scheelt natuurlijk ook een slok op een borrel.

*bericht bewerkt door Quick op 03 jan 2020 14:28

Mr. Slow

Plaats een reactie