Busverbinding SkiAmade

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Ik kan nergens informatie vinden over een skibusverbinding tussen Hochkönig en de andere gebieden van Skiamade.
Heeft iemand een idee of er OV mogelijkheden zijn?
Wij hebben via Sunweb een skipassen voor heel Skiamade maar dan is het wel handig als daar ook vervoer tussen is.

Er zijn wel bussen beschikbaar die je gratis her en der heen kunnen brengen.
Vanuit Muhlbach gaat er een bus naar Bischofshofen en vanuit daar wellicht een bus door naar Flachau/Flauchau Winkl. Dit is nog wel aan te reizen, veel verder weg zou ik niet gaan, Schladming ben je toch wel een uur naar onderweg denk ik.

De bus naar van Muhlbach had ik gevonden op de website van de skiamade. http://www.skiamade.com/en/services/ski-buses

In welk dorp van Hochkönig zitten jullie? Dat scheelt ook nog qua verbinding en waar je heen wilt.
Vanuit Maria Alm is het al weer moeilijker als vanuit Dienten of Mulbach.
Vanuit Dienten gaat de postbus naar Lend 10 min, daar neem je dan de aansluiting naar Alpendorf of Gasteiner tal.
Ik neem aan dat jullie geen eigen vervoer hebben.
Vanuit Bischofshofen kun je met de trein naar Flachau en met de bus naar Alpendorf.
De laatste is een stukje korter en vanuit Alpendorf kun je skiënd via Wagrain naar Flachau.

Dienten Die Alte schule

Dank je Elly, dit is nog beter! Zo kan ik toch naar Dorfgastein en Grossarl. Wij zitten inderdaad in Maria Alm, dus dat wordt even puzzelen met de route, ook terug natuurlijk, Maar dat vind ik wel een uitdaging. Skiënd vertrekken vanaf de Aberg in Maria Alm en dan op tijd voor de Postbus naar Lend en Dorfgastein, vervolgens even wat liften richting Fulseck en afdalen naar Grossarl. Tenslotte weer zelfde route terug en op tijd zijn voor laatste bussen terug naar Dienten.
Heb ik jullie niet ooit bij ‘Ik Vertrek’ gezien?
Hartelijk dank in ieder geval. Info van iemand ter plaatse is toch wel het allerfijnste!
Daan

@DaanR wanneer zijn jullie daar? Wordt idd wel snel door skiën, als je te laat bent voor de gabuhel terug naar Maria Alm kun je om 17.00 nog met de bus van uit Dienten terug.
Als je er bent wanneer wij er zijn kun je mee liften, ga ook regelmatig naar DorfGastein.

Dienten Die Alte schule

Dan wel de tip van de dag, zorg dat je een paar Euro op zak hebt als je in Dienten de bus van 17.00h wil pakken terug naar Maria-Alm. We hebben heel wat mensen afgelopen vakantie gezien die verrast waren dat ze moesten betalen voor de bus naar Maria-Alm (wat geen skibus is maar een normale postbus). Is wat lullig als je er dan achter komt dat je net de laatste Euros hebt uitgegeven aan een biertje en je dus de bus mist…

Plaats een reactie