Sneeuwzekerheid Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Hallo allemaal.

12 maart staat weer een weekje wintersport geboekt, nu nog het gebied. M’n oog is gevallen op een mooie aanbieding in Maria Alm. Nu is het gebied niet al te hoog (tot ong. 2000m), dus heb ik enige twijfels qua sneeuw in deze periode.

Kijk je naar Kleinwalsertal, dan is dit niet heel veel hoger maar goed sneeuwzeker. Hoe zit het met hochkönig?

Heeft iemand ervaring met dit gebied in deze periode of kan iemand mij hier meer over vertellen. Is het wijs om hier te boeken?

Alvast bedankt!

Let it snow

nou ben er nog niet in Maart geweest, dit jaar hebben wij ook op de planning om naar Hochkonig te gaan. De vaste huisjes waar we eerder zijn geweest zijn allemaal vol in Maart, dat zegt ook wel iets in het vertrouwen dat er genoeg ligt!

vorig jaar op 2 april viel er nog een meter neuschnee ;), ik denk dat je wel goed zit in Maart.

Goed te doen hoor half maart.

Dienten Die Alte schule

Vorig jaar eind februari een geweldig dagje kunnen skiën met nog genoeg sneeuw tot in het dal. Zoals Arjen_D en Elly3 al aangeven, het is prima te doen! Leuk gebied!!

Kom er al lange tijd, Maria Alm, Hinterthal, Dienten is een sneeuwzekere omgeving. Dit ook door de ligging van het Steinernes Meer en Hochkoenig. Kortom maak je maar geen zorgen, midden maart is prima!

Bedankt voor de reacties allen, klinkt allemaal goed! Tijd om te boeken dus!
Een keer wat anders dan het zonnige Serfaus-Fiss-Ladis.

Wat is trouwens precies de functie van het ‘Steinernes Meer’? Ben wel benieuwd:)

Let it snow

Het Steinernesmeer is een bergketen langs Maria Alm/ Hintertal net zoals de Hochkönig. Deze bergketen zorgt ervoor dat als het sneeuwt er aan de voet van die berg relatief meer sneeuw valt, een soort van Schneeloch
Vooral Dienten am Hochkönig profiteert hier van.

Dienten Die Alte schule

Zeker doen! Durf niks over de sneeuwzekerheid te zeggen, maar denk dat het idd wel goed zit! Ik ben hier vanaf 19 december en toen viel het me heel erg mee: ondanks het sneeuwgebrek, was er een heleboel open!

Prachtig gebied en begin december al mooi geskied. De sneeuw van het zo sneeuw zekere hochkeil viel me wel tegen. Daar was nog niks open. Nu volgens mij nog steeds niet.

@Elly3, dat klinkt positief. Voor de komende (kleine) Nordstau is dit dus ook wel een voordeel. Het gebied zal dus waarschijnlijk meer sneeuw vangen dan omliggende gebieden (Zell am See etc) ?

Let it snow

Ja klopt @jurrianvanLoo, Ik rijdt vanuit Dienten altijd voor mijn boodschappen even via Maria Alm naar Saalfelden.
Dan zie je al hoe meer ik die kant op kom hoe minder sneeuw, in Dienten blijft het wel drie weken langer winter dan in Saalfelden, Dienten ligt ook op 1030 m hoogte aan de voet van de Hochkönig. je zal het wel zien als je naar Maria Alm gaat. :D

Dienten Die Alte schule

Ik zal het vanzelf zien. Voorlopig gaat het lekker los daar!

Let it snow

@Elly3, Hoe is het momenteel daar? Ik kan natuurlijk veel van webcams etc bekijken, maar het is beter om
het van iemand te horen die daar zelf zit;)

Let it snow

@JurrianvanLoo, kom net weer binnen voor een kopje thee, even uit blazen heb net parkeerterrein geschoven.
Heeft vannacht lekker gesneeuwd en sneeuwt nog. Morgen zon en vrijdag en weekend staat er nog sneeuw voorspeld :D Zal even foto maken voor je in de tuin achter. De pistes liggen er prima bij, zelf kan ik helaas nog niet skiën ga zo sneeuwschoenlopen proberen

null

Dienten Die Alte schule

Kijk, dat ziet er goed uit! De site zegt 60cm in het dorp zelf, is dat ook echt zo? Er kan nog wel eens
gesjoemeld worden met de centimeters;)

Let it snow

Nee dat is wel zo hoor het hek rechts achter in de tuin komt tot over mijn middel en ik ben 168 ;)
Zit hier op 900 mtr

Dienten Die Alte schule

Kijk, dat zijn mooie aantallen. Wordt niet overal in Oostenrijk gehaald op dit moment!

Let it snow

En @JurrianvanLoo, ben je nog in Maria Alm geweest? je hebt iig mooi weer gehad :D

Dienten Die Alte schule

Ik ben daar zeker geweest. Aan het weer lag het niet. Nouja als er iets is waar ik over kan klagen,
is dat er afgelopen dinsdag veeeeel te weinig sneeuw is gevallen;) Verder lekker temperatuurtje en veel
zon!

null

Let it snow

vertrekken zaterdag naar Maria Alm… nog goed te doen of wordt het waterskiën in de papsneeuw?

@Flikkie maak je geen zorgen. Ik zit er nu er nu er is nog prima te skiën. Vandaag boven sneeuw, beneden wat regen. Het wordt in de komende dagen kouder.
Veel plezier!

Weet niet of je al geboekt hebt maar afgelopen week was ik in Kleinwalsertal. Redelijk condities voor de sneeuwval. Daarna waren ze stukken beter. Komende week ook weer sneeuw verwacht. Half maar kan dus prima. Het is al 6 maart en het lijkt mij dat als er komende week sneeuw valt, de week erop goed is.

Ski you later!

Plaats een reactie