welke skischool in Maria Alm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Wie kan mij vertellen welke skischool het beste/meest kindvriendelijke is in Maria Alm? En zijn er buiten de vakanties (wij gaan van 7 -14 februari) wel genoeg nederlandse kinderen in de leeftijd van 5 - 9 jaar?

Skischule Edelweiß is een hele goede skischool, aardige en goede leraren en ook Nederlanders. Of er buiten het hoogseizoen ook Nederlanders zijn, weet ik niet.

Heel goede school, top instructeurs : http://www.muehlbach.at/ Skischule Mühlbach - Klaus Burgschwaiger
5505 Mühlbach am Hochkönig
Telefon: +43 / 6467 / 7240
Fax: +43 / 6467 / 7047
E-mail: info@muehlbach.at
Hebben Nederlandse en Belgische mensen in dienst. Verschillende Oostenrijkse monitoren spreken een aardig mondje Nederlands!

Deze zitten in Muhlbach, Dienten en Maria Alm , ook verhuur en winkel !

Er zijn twee skischolen aktief in Maria Alm. Edelweis is pas een paar jaar aktief. De andere is Skischule Maria Alm. Vanaf dat ik drie was (ben nu 27, heb zeker 15 jaar les gehad) heb ik bij de laatste op les gezeten ieder jaar. Ook mijn neefje en nichtje van nu 11 en 9 hebben daar standaard les. Er zijn daar een aantal nederlandse skileraren en leraressen. Naar mijn weten zijn er buiten het hoogseizoen ook nederlandse leraren en leraressen. Zij zijn daar een heel seizoen. Je kunt bij de gondellift les aanvragen.

ik heb ook nog een vraag over de skischolen. Ik heb 2 kinderen van 4 en 6 jaar, wat raden jullie aan. Kijkend naar kindvrienlijkheid, nederlands, kwaliteit lessen, wij zitten in de buurt van natrun lift

Skischule Edelweiß heeft daar een ‘kinderland’ zeker een aanrader!

Vorig jaar hebben onze kinderen, toen 10 en 8 jaar les gehad bij Edelweiss. Verschillende Nederlandse leraren. Ontzettend leuk hebben ze het gehad. Ook de ouders werden goed op de hoogte gehouden en ze stonden open voor dingen die je over je kinderen zei. Dit jaar gaan we weer en weer les bij Edelweiss

Is het nog raadzaam om van te voren een Nederlandse skileraar of -lerares vast te leggen bij Edelweiss of zijn er genoeg aanwezig? Wij gaan namelijk 21 januari 2011 voor een week met 4 kinderen naar Maria Alm.

Hallo Freddie,

Volgens mij kun je geen leraar reserveren, misschien als je priveles boekt dat het dan mogelijk is.
Alle kinderen, bij beide scholen beginnen met voorskiën en worden dan op niveau ingedeeld. Wat ik wel regelmatig heb gezien dat er vooral bij de beginners Nederlandse leraren of leraressen zijn. Meestal loopt er op de Natrun een Nederlandse dame of heer bij de kleinste kindjes. Bij skischool Maria Alm spreken de meeste Oostenrijkse skileraren en leraressen ook de nodige woordjes Nederlands. Onze kinderen hebben het in ieder geval altijd prima kunnen begrijpen.

Onze kinderen lessen overigens bij skischool Maria Alm (intersport). Zoals al eerder geschreven bestaat skischool Edelweis pas een paar jaar. Volgens mij zijn beide scholen goed. Ik heb ook al van gasten terug gehoord en gelezen (in ons gastenboek) dat ze heel tevreden zijn met skischool Edelweis. Edelweis begint overigens een half uur eerder.

Fijne vakantie in Maria Alm.

groetjes,

Angela Steendam

Plaats een reactie