Informatie en ervaringen Mühlbach am Hochkönig

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mühlbach am Hochkönig

Hallo,

Wij gaan met de krokus voor het eerst naar het Hochkönig gebied, te weten Mühlbach. Zouden graag van een ieder die er geweest is willen over hoe en wat. Alle info is welkom…

Al de zoek functie gebruikt. Kan me herinneren dat er behoorlijk wat informatie voorbij is gekomen in het verleden

May the ski force be with you !!

Wat wil je weten? waar zitten jullie in Mulbach? in het dorp of op de Mandlwand? ws moeten jullie dan met skibus of auto naar het einde van het dorp daar gaat de Karbachbaan naar boven het skigebied in.
Van daar uit kun je over Dienten naar Maria Alm skiën. Er zijn een paar niet zware zwarte pistes, rood en een aantal blauw. Van de alm naar beneden naar Mulbach gaat een zwarte en een blauwe familie abfahrt.
Het skigebied heeft leuke authentieke berghutten met heerlijk gerechten, niet van die massale vreetschuren. De pistes gaan merendeel door het bos en hebben als je boven staat prachtige uitzichten.
Skischolen zijn er verschillende ook met NL talige skileraren. Het dorp Mulbach ken ik alleen van doorheen rijden, er is een Spar, bank, sportzaak,en is een langgerekt dorp wat in een smal dal ligt. De toegang vanaf Bisschofshofen gaat over een slingerweg naar boven, wel goed sneeuwvrij gehouden.
Als jullie nog specifieke vragen hebben hoor ik het wel.

Dienten Die Alte schule

Ik denk dat er geen betere Hochkonig kenner is dan @Elly3 , sterker nog, haar enthousiasme heeft me vorig jaar over gehaald om er heen te gaan. Zelf zou ik Mulbach geen logische keuze vinden om te gaan zitten. Je zit aan het uiteinde van het gebied en je moet ook nog eens met de bus naar de pistes. Vond zelf Dienten erg fijn omdat je vanuit daar alle 2 de kanten van het gebied op kan gaan. Maargoed, je keuze is al gemaakt dus daar zal je weinig meer aan hebben ;)

Ik zeg het niet snel, maar ik vind echt alle pistes toppers in het gebied. Niet de meest uitdagende pistes die je zal vinden in de Alpen, maar stuk voor stuk lekkere pistes waar je lekker naar beneden kan knallen zonder al teveel na te denken. Van de iets stijlere piste 13 en 14 bij Dienten, tot heerlijke cruise pistes van bovenaf de Aberg-Langeck tot onderin het dalstation.

Wij als boarders konden makkelijk van het hele gebied in 1 dag doorkruisen, dus als je een beetje oke skier bent zal je dit ook met gemak kunnen halen. Veel plezier daar in ieder geval! Mij heeft het gebied echt weten te overtuigen om nog een keer terug te gaan!

Edit:
Wat ik toch nog even kwijt wil; wat voor mij persoonlijk het gebied top maakt is dat je lekkere afdalingen kan maken zonder vervelende verbindingspistes. Alleen piste 30 voelt wellicht wat vlakker aan, maar absoluut niet vervelend. De rest is het allemaal bergtoppen waar je naar boven gaat. Dus lift omhoog en weer helemaal naar beneden.

*bericht bewerkt door Rene op 27 sep 2016 22:40

Erg mooi gebied. Afwisselende pistes qua niveau. Ook verschillende horeca langs de piste is top. Persoonlijk vind ik de nieuwe Gabuhel hut (wel heel groots opgezet, maar érg goed eten en het is een bedieningsrestaurant) heerlijk.

Enige nadeel vind ik dat er weinig tot geen après ski is, maar zodra je daar niet nar op zoek bent kan ik geen nadeel verzinnen.

Niets aan toe te voegen… ? Heerlijk gebied! Voordeel van de ligging van muhlbach is dat je ook snel in flachau, wagrain en alpendorf bent!

Thx voor jullie reacties!
De reden om naar Mühlbach te gaan was idd de afstand richting Wagrain/Flachau.
Elke dag met de skibus/auto naar de pistes is voor ons geen probleem. Zijn dit wel gewend na 4 jaar Nauders…

Als ik de Königstour bekijk, zie ik vele hutjes op de berg. Zijn dit allemaal eet/drink hutten?

Wij gaan ook hierheen komende voorjaarsvakantie, en wij zitten net buiten Muhlbach, richting hochkeil, aan het eind van de Muhlbach. Mijn vraag is of iemand weet of de kans dat je sneeuwkettingen nodig hebt erg groot is.

Wij gaan ook hierheen komende voorjaarsvakantie, en wij zitten net buiten Muhlbach, richting hochkeil, aan het eind van de Muhlbach. Mijn vraag is of iemand weet of de kans dat je sneeuwkettingen nodig hebt erg groot is.

Richting hochkeil is die kans vrij groot bij neerslag!

@Anki, de Mandlwand loopt van Mulbach omhoog over een smalle bochtige weg naar Hochkeil en Arthurhaus. Er gaat ook een skibus heen en weer naar de Karbachalmbahn. Als het flink sneeuwt kan het goed zijn dat je sneeuwkettingen nodig hebt, de weg wordt wel zo goed mogelijk sneeuw vrij gehouden, er gaat wel aardig wat verkeer omhoog. Als je hoog op de berg zit is het ruim 15 min rijden naar beneden.
Je kunt op google-maps kijken waar je onderkomen staat en of je ver naar beneden moet rijden.
@Shuffle, het zijn idd veel leuke hutten waar je kunt eten en drinken, en lekker ook nog als je de authentieke hutten neemt. Tiergartenalm, Burgalm, Shepplalm, Thorau Alm, Steinbockalm, Hochmaisalm en nog vele meer :D

Dienten Die Alte schule

Thx Elly!
Kan niet wachten!

Het is die weg omhoog en vlak na muhlbach rechtsaf. Die weg lijkt me met name risicovol wat sneeuwkettingen betreft (we zitten in brandgut). Maar we gaan gewoon flink oefenen :)

Het is die weg omhoog en vlak na muhlbach rechtsaf. Die weg lijkt me met name risicovol wat sneeuwkettingen betreft (we zitten in brandgut). Maar we gaan gewoon flink oefenen :)

@Anki het huis ligt niet helemaal bij Hochkeil, is maar klein stukje omhoog, valt dus mee ;) Julie kunnen ook heel makkelijk de skibus nemen scheelt weer sneeuwkettingen omleggen.

Dienten Die Alte schule

@Shuffle, Als je in Wagrain/Flachau wil gaan skiën rijdt je maar tot Alpendorf, vlakbij Sankt Johan im Pongau, en vandaar ski je naar de andere twee, wel opletten dat je de laatste lift terug nog hebt de aansluiting van Wagrain naar Alpendorf ;)

Dienten Die Alte schule

Dank je Elly!

Ik ben er afgelopen winter een dag geweest. Je kunt je auto gratis echt naast de lift parkeren en je stapt er vanaf de piste ook weer zo in. Bijzonder leuke pistes, er lag genoeg sneeuw terwijl het in andere gebieden toen aanmerkelijk slechter was (o.a. Leogang). Eten was prima en vrij betaalbaar. Als je niet voor de apres-ski gaat, maar gewoon voor lekker skiën is het een prima keuze. Neem wel de superski-card, dan kun je bijvoorbeeld ook een dagje naar de gletsjer in Kaprun.

*bericht bewerkt door tomhster op 04 okt 2016 11:42

Plaats een reactie