Skischool / skiverhuur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterthal

Beste lezer,

Dit jaar gaan we naar Hinterthal om te skieen, weet iemand of er meerdere skischolen zijn dan Skischule Hinterthal (mayer) in deze plaats?
Heeft iemand ervaring met skilessen in deze plaats of raden jullie aan om bijvoorbeeld gewoon elke dag naar Dienten te rijden?

Daarnaast ben ik op zoek naar skiverhuurd in hinterthal, ook daar kan ik alleen Mayer vinden, ik ben benieuwd of jullie nog een ander adres hebben hier voor mij?

Alvast bedankt!

Ron

Ik heb geen ervaring met de skischool in Hintertal, zie ze wel gaan op de pistes. Om nu helemaal naar Dienten te rijden om naar Porti of Top te gaan voor de skilessen is wel een ding. Als het nl veel sneeuwt zoals de afgelopen dagen kom je de Filsensattel bijna niet over en moet je de kettingen omleggen.
Denk niet dat er veel verschil zit tussen de skischolen. Voor ski materialen kun je ook nog naar Hintermoos gaan dat is een vlakke weg en maar 5 min rijden.

Dienten Die Alte schule

Dank je!

Je hebt een punt met die berg, het lijkt zo dicht bij elkaar te liggen en dan ben ik niet beroerd om een stukje de auto te pakken. Maar ik ken de wegen daar niet maar geloof je meteen. Maar Dienten gaat het dus niet worden.

Volgens zat er vorig jaar nog een tweede skiverhuur, namelijk agasport, maar op hun website zag ik hun vestiging (dependance) in Hinterthal niet meer staan.
Zoals @Elly3 al aangaf kun je ook even naar Hintermoos rijden, onder aan de lift zit daar Intersport Maria Alm, waar je spullen kunt huren en eventueel ook les kunt boeken. In de praktijk is het niet handig om daar je lessen te boeken, zij starten namelijk iedere dag op de Aberg.
Veel plezier!

Je bent van Hintertal sneller met de Hochmaisbahn omhoog en de Gabuhel naar beneden met de ski’s als met de auto naar Dienten ;)

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie