skiles in Maria Alm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Wij staan op het punt om een appartement in Maria Alm te boeken. Wij reizen altijd per trein dus wij hebben geen auto bij ons. Ik heb voordat wij boeken nog wel een vraag over de skilessen. Als ik het goed lees zijn er verschillende verzamelplaatsen voor de skilessen. Beneden bij de Natrun. Bij de A-berg en bij het midden station op de de A-berg.

Kies je zelf je verzamelplaats? En wat is het handigste? Mijn jongste twee kinderen gaan op skiles. Een meisje van 11 jaar en een jongen van 7. Ze skiën nu ongeveer 4 en 3 jaar. Als wij kiezen voor verzamelen bij de Natrun (op loopafstand van ons appartement) blijven ze daar dan ook de hele tijd skiën? Is dat wel leuk voor ze? Als ik nu een niveau van ze zou moeten aangeven zou ik kiezen voor licht gevorderd (dochter is begonnen met bijstappen, zoon skiet zoals de meeste jongens van 7 jaar). Maar als wij kiezen voor het midden station op de A-berg is dat dan wel makkelijk te doen?

Aangezien wij onze kinderen niet even met de auto ergens naar toe kunnen brengen, is voor ons hoe wij iets praktisch kunnen regelen wel belangrijk. Voordat wij straks kiezen voor Maria Alm en er daarna heel veel spijt van krijgen (lijkt mij niet want het past verder prima bij ons eisen en verwachtingen).

Geen antwoord op je vraag.
Ik zou even wachten met boeken ivm de slechte sneeuw condities van de afgelopen jaren.Voor je het weet loop je op je slippers door het gras in plaats van skiën door meters sneeuw.

Zonder auto lijkt Maria Alm niet de beste keus voor jullie, er rijdt wel een skibus dus dat is wel een optie. Mocht je daar geen probleem mee hebben!

De lessen beginnen over het algemeen op de Aberg… Natrun is ook niet echt goed verbonden met de Aberg en rest vh gebied

@Hooykaas Ik ben er 99% zeker van dat het om volgend jaar gaat.

De jongsten lessen in Natrun/Maria-Alm, daarna gaat het door naar de Aberg. Schischule Edelweiß en Schischule Maria Alm hebben beneden bij de Simmerlift (Natrun) verzamelplekken. De verder gevorderderden gaan naar het het bergstation van de Abergbahn. Daar heeft Schischule Maria Alm een kinderland, kinderopvang en is de beste oefenweide. De skibus rijdt af en aan tussen Maria Alm centrum en de Aberg, en dat ritje duurt nog geen tien minuten, dus dat is het probleem niet. Ik vermoed dat jullie daar dan ook terecht gaan komen.
Leuk gebied, voor ieder wat wils!
Wat betreft de reis: De trein brengt je naar Saalfelden, en vanaf daar is het een kilometertje of 8 naar Maria Alm centrum. Dat kan met de lijnbus, maar vereist dan een stukje lopen, of je neemt voor een tientje de taxi.

*bericht bewerkt door Bennie op 24 mrt 2017 19:53

Natrun is leuk om een ochtendje te skiën maar dan heb je het wel gezien. Het beste om de kinderen op Aberg op les te doen, de skischolen zitten daar bij het midden station boven bij de gondel die omhoog gaat vanuit Unterberg. Als je in Maria Alm zelf zit moet je heen en weer met de skibus naar de lift bij Unterberg.
Als je de kinderen in de ochtend daar boven afzet en ze de hele dag op skiles doet, heb je zelf aardig wat tijd om het hele gebied in te gaan. Over het algemeen zijn de sneeuwcondities en de sneeuwval in Hochkönig best wel goed.

Dienten Die Alte schule

Bedankt voor de tips. Ja, het gaat om volgend jaar (als wij nu al boeken, zijn er nog leuke appartementen beschikbaar).

Die kleine "huis"berg vinden wij juist leuk. Fijn voor ons en de kinderen om op zondag te wennen. Overzichtelijk zodat ze snel zelf hun gang kunnen gaan. Willen wij verder dan pakken wij wel de bus. Skiles op de A-berg dus. Ik denk dat dat ook leuker voor ze is. Zetten wij de kinderen daar 's morgens af en kunnen wij terwijl ze les hebben met onze oudste twee zonen de Hochkonig ontdekken.

Skigebied Hochkonig is behoorlijk sneeuwzeker. Mocht koning winter verstek laten gaan dan zijn er de sneeuwkannonen nog.
Voor wat betreft de lessen zullen de lessen (voor de categorie die je beschrijft) onder aan de Aberg starten. Middenstation is over het algemeen voor de beginners.
Voor wat betreft vervoer rijdt er inderdaad een skibus, uit ervaring weet ik dat een goed te doen is.
Naar alle waarschijnlijkheid komt er een verbinding tussen Maria Alm en de Aberg (vice versa) maar die is er op zijn vroegst pas na volgend seizoen, dus 18/19.

Plaats een reactie