Waar skiën kinderen gratis?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzeiger

In februari gaan wij naar het Hochzeiger skigebied in Oostenrijk. Hier skiën kinderen onder de 10 jaar gratis.
Is er misschien een overzicht van skigebieden waar dezelfde regels gelden?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:47

hi Eliza. het Oostenrijks Toeristenbureau heeft een lijst met extras die voor families met kinderen aangeboden worde. dus gratis skipassen, kortingen e.d. Is erg nuttig.
het emailadres is:
vakantie@austria.info

In Zwitserland o.a. in Bürchen-Unterbäch en in Savognin skiën ze t/m 9 jaar gratis.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/23135

kijk eens hierop. Jaartallen kloppen niet meer, maar wel een goed overzicht.

Wij hebben veel van deze gebieden gebruik gemaakt voor onze kinderen.

May the ski force be with you !!

snap niet waarom er Sankt Gallenkirch- Gorthipohl in het topic staat genoemd???

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ligt eraan hoe oud de kinderen zijn, gratis skipas verschilt daarin; maar Kossen, Brand en Galtur doen het ook gratis. Even een middagje surfen naar afzonderlijke skigebieden levert veel info op.

Tja maar hebben maar 40 a 50 km piste.
Niet veel te beleven denk ik…

Anders moet je gaan voor en chalet en zelf koken.

Je gaat met kleinere kinderen, kilometers vreten hoeft/moet dan vaak niet!

Kijk anders eens is in je bibliotheek of ze de Ski Atlas van een van de laatste jaren hebben (zoals deze: http://www.bol.com/nl/p/ski-atlas-2014/9200000010980142/… ) Ik herinner me dat daar op de achterste pagina’s een heel handig overzicht van de leeftijden voor gratis skipassen staat.

Ligt eraan hoe oud de kinderen zijn, gratis skipas verschilt daarin; maar Kossen, Brand en Galtur doen het ook gratis. Even een middagje surfen naar afzonderlijke skigebieden levert veel info op.

Gast123 op 27 okt. 2013 16:19

Was een foutje… en kreeg het daarna niet meer weg.

Allemaal bedankt voor de tips trouwens!
Wij skiën met 3 kinderen (10,8 en 7) en 2 kinderen gaan naar de opvang.
Best een duur grapje, dus gratis skipassen zijn mooi meegenomen dan ;)
Dit jaar eerst maar eens naar Hochzeiger, we zijn benieuwd of het beval na 4 jaar Wallis ;)
Misschien blijven we er ook een paar jaar hangen en gaan daarna op zoek naar een ander gebied.
40/50 km is voor ons groot genoeg, tussen de middag willen we toch weer terug zijn om gezamelijk te eten.

paar ideetjes dan (heb het even voor je opgezocht)
Bad Kleinkircheim en Heiligenblut (kinderen tot 10 jaar) 1€ per dag
Dachstein West: gratis als 1 van de ouders minstens een 4 daagse skipas kopen
Gastein: tot 6 jaar gratis, van 6 tm 15 50% en het derde Kind gratis
Flachau: gratis, als de ouders minstens een 6 daagse skipas kopen
Kitzbühel: kleine kindjes (geb.2008 of later) gratis, kinderen (1998-2007) betalen 50% en kinderen (1995-1997) betalen 20%
Stubaital: kinderen onder 10 jaar in begeiding van een van de ouders, gratis
Kramsach (Alpbachtal) bij de ‘Talliften’ betalen kinderen tot 15 jaar niks
Brandnertal: kinderen tot 5 jaar betalen niets. alle volgende kinderen betalen een Bambini prijs.
Bregenzerwald: kinderen van 3 tot 6 jaar betalen niets

Bovendien bieden veel regios ook nog gratis skipassen of korting tijdens schoolvakanties (bijv. pasen)

Hoi Eliza,

Ik denk dat je een goeie keus hebt gemaakt om naar Jerzens(hochzeiger) af te reizen aankomende winter.
Wij gaan er februari a.s. er ook weer naartoe,voor de 5 keer.

Het skigebied heeft 54 km geprepareerde pistes,voornamelijk rode en blauwe.
Bij het middenstation komen alle pistes weer samen,dus makkelijk om met elkaar aftespreken.

De sneeuw kwaliteit is super dankzij de hoge ligging(meeste pistes km boven de 1900m).

Ik weet niet of jullie eigen skies hebben, zoniet huur dan via http://www.snowell.com
Als de de ouders huren zijn de kinderen tot 10 jaar gratis.

Als er nog vragen zijn lees ik het wel.

Veel plezier daar,
Peter

peet3972

Plaats een reactie