Hochfügen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochfügen

Pfff na een lange zoektocht toch iets kunnen vinden in de periode tussen kerst en oud en nieuw (26 t/m 31 dec). Aangezien de periode 2 weken overlapt willen veel appartementen en hotels geen reservering vastleggen. Hebben tientallen aanvragen deur deur uitgedaan. Heel Oostenrijk weet nu wie ik ben :). Via via nu iets gevonden en vastgelegd in Hochfügen!

Onbekend dorp en gebied voor ons. Wel de kant van Gerlos en mayrhofen gezien maar hochfugen niet. Iemand nog aanraders voor dit gebied qua eetgelegenheden, après skitenten, mooie pistes? Benieuwd naar ervaringen.

Let it snow, let it snow, let it snow

Leuk! Precies die periode zit ik er ook weer, vanaf 1ste kerstdag t/m 1 Januari.

De Wedelhütte is echt een aanrader om te pauzeren. Prachtige ligging, maar volgens mij wel aan de dure kant om daar te eten!
Bij de Achter-Alm hebben ze goed eten voor een redelijke prijs.

De Holzalm-pistes, de blauwe pistes bij Hochfügen 2000,de zwarte 6 (eigenlijk gewoon rood), de zwarte 7 en de rode 8 door het bos zijn de echte toppers aan de Hochfügen kant.

In het deel van Hochzillertal kan ik de pistes onder de Neuhüttenbahn echt aanraden. Meestal is het daar wat rustiger dan in de rest van het gebied. Ook de Neuhüttenbahn kun je gebruiken om weer terug te gaan naar Hochfügen. Dit bespaart je vaak een hoop tijd, want anders moet je aansluiten bij de Sonnenjet, en daar is het altijd druk.
Zie: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/3595/Ski-optimal-H…

Als aanvulling op @Henri.

Bij de Marendalm kan je lekker eten voor een goede prijs.

Qua pistes: doe de dalafdaling naar Kaltenbach eens in de voormiddag als het er niet druk is. Prachtige afdaling en 1500m hoogteverschil!

@niels., @henry., dank voor de tips. Nog iemand tips voor de après ski?

Let it snow, let it snow, let it snow

Lekker knus is Aar-Wirt, elke keer als ik er ben is het zo goed verzorgd!
Het uitzicht is er ook chill, overal waar je kijkt heb je gewoon superieur uitzicht.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Doorsteken richting Kaltenbach en dan helemaal doorgaan naar links op het plan (ter info:

null
). De skiroute naar Aschau is leuk om te doen, zeer mooi en erg rustig!

Enige minpuntje is dat er geen lift is, maar de bus komt wel erg vaak.
PS: Veel plezier daar! Leuk gebied!

Go with the snow!

Heb me erg vermaakt vorig jaar in Kaltenbach / Hochfugen. Zeker het gebied rondom Hochfugen is, mocht je van freeriden houden, echt een mooie poederkom.

Hier de video die ik er vorig jaar schoot:

*Belangrijke voetnoot; video geschoten voordat ik hier werkte ;)

Niet te veel reclame voor Hochfügen maken… Het is daar nog altijd een van de mooiste en rustigste plekjes van het Zillertal… Gelukkig is er daar geen massive outbouw van appartementen / hotels waardoor de drukte nog steeds onder controle blijft, ondanks de verbinding met Kaltenbach. Voor een korte vakantie de ideale bestemming.
Het dorp stelt wel weinig voor, als je al van een dorp kunt spreken. Maar dat maakt het voor mij net the place to be. Qua Apres ski zijn er wel een paar leuke gelegenheden, en die vallen ook direct op. Je zal niet lang hoeven te zoeken. ;)

Ik ben er een aantal keer geweest, en de lekker eetplekjes zijn hierboven al genoemd.
Het is een mooi ski gebied met inderdaad niet zo heel veel wintersporters, een heerlijk plekje!

Ik ben verschillende keren tussen de kerst en oud en nieuw in Kaltenbach geweest. Helaas was geen enkele keer de verbinding met Hochfügen geopend, wat het aantal km’ers toch aanzienlijk minder maakt om je een week te vermaken. Als je dan toch aan de kant van Kaltenbach bent, ga dan zeker naar de Kristallhütte. Heerlijk bij de open haard.

@Ralphie, mag ik vragen wanneer?
Ik ski al sinds 2004 (het jaar dat de verbinding door de Zillertal Shuttle klaar was) in Hochfügen.
Altijd vanaf 1ste kerstdag t/m 1 januari, zo’n 4 tot 7 dagen per week in het gebied, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de verbinding met Kaltenbach dicht was.

Laatste keer dat ik met de kerst daar was, was 4 jaar geleden. Toen was 3 dagen de verbinding dicht. Voornamelijk vanwege het slechte weer toen. Ik bedenk me nu dat we ook een aantal keer voor de kerst daar zijn geweest en dat het toen de hele week dicht was. Dat zal wel een logisch gevolg zijn natuurlijk vanwege het feit dat er veel minder mensen zijn. De verbinding zal tussen kerst en oud en nieuw inderdaad wel geopend zijn.

Ik was er toen ook 4 jaar geleden, begin januari. Wat ik me wel herinner, was dat het toen enorm zacht was geweest met kerstmis. Men vertelde over föhn en tot 20 graden in het dal. Maar de verbinding met Hochfügen was toen wij er waren wel open.

PS Perongeluk niet ok aangeduid bij @Henri. zijn bericht.

Klopt, volgens mij viel 1ste kerstdag toen ook laat in de 1ste week van de kerstvakantie.
Ik zat met een vrouw in de Wedelexpress die me vertelde dat ze eerder die week met hagel en regen op de pistes bij de Wedelexpress skiede in een bijna groen landschap. Het kon goed zijn dat de verbinding toen in de 1ste week net voor de kerstdagen dicht was.

de postalm is wel een goed apreski tent onder bij de dalafdaling en de zwarte 3 is ook lekker

Maar de postalm ligt niet in Hoch Fugen maar in Kaltenbach, en als je eerst gaat apresskieen in Kaltenbach cq de Postalm dan is het nog een hele toer om terug te gaan richting Hoch Fugen, en je moet je ook afvragen of je dat daadwerkelijk zou willen -)

Heeft een van jullie tips voor een accommodatie in Fugen/Hochfugen? Voor 2 pers, liefst halfpension, (redelijk) centraal gelegen en voor een aantal dagen (5) te boeken… Thanks!

Het plan is om half januari vanaf AMS -> Inns te vliegen en vanaf daar verder met trein/taxi…

powwowwow jippie yoo jippie yee

Plaats een reactie