Hutten (tbv lunch) per auto bereikbaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Bij onze groep staat een deel op de latten, maar een deel blijft beneden en/of wandelt.

Zijn er bij kaltenbach (of fugen, hochfugen) hutten welke per auto bereikbaar zijn om samen te lunchen zonder naar beneden te moeten als skiërs ?

Ik acht die kans klein, zeer klein.

Als hutten (en dan doel ik dus op een hutje op de berg, aan de piste) uberhaupt al met de auto te bereiken zijn, zijn die wegen meestal alleen open voor lokalen (lees: vergunninghouders)

Dus ik denk dat als je gezamelijk wilt lunchen, je kunt kiezen uit:
1: De skiers gaan gewoon naar beneden
2: De wandelaars komen naar boven naar een restaurant want (op en neer) met een lift te bereiken is
Zo lunchen wij ook met enige regelmaat … kwestie van afspreken

Rob

Ja… in theorie moet dat kunnen!
maar je bent wel afhankelijk van een aantal factoren:

  • type auto en banden, kettingen mogelijk nodig.
  • vaardigheden chauffeur.

veel midden-hoog gedeeltes van pistes zijn vaak wel per auto bereikbaar, nu ben ik licht in het voordeel ( Land Rover Defender ;-) )
ook hoger ben ik wel geweest waarbij je soms wel vreemd wordt aangekeken. leuke reacties ook wel, “Hé, tis een Hollander…!”
maar kan ook best heel “verrassend” zijn, ooit op een ijzig koude dag in de schaduw van een heling op een weg met een ijsvlakte moeten keren…! geen pretje maar tis gelukt.
goed voorbereiden en er zeker van zijn wat je doet…
MvG Hans

null

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Die route is in de winter dicht (tenminste, is de Zillertaler Hohenstrasse toch?).
Hochfugen kan je rondom de parkeerplaats vast wel ergens eten samen, da’s niet echt naar beneden gaan aangezien je daar toch langs moet als verbinding tussen Hochfugen en Kaltenbach.

Hey @Space_NL
Met de auto zelf kom je eigenlijk alleen in Hochfugen terecht. Ik denk zelf dat de rest per auto verboden is, maar dat laatste is een aanname. Ik ben er recent nog een keer geweest.

Alhoewel bij de Abfahrtshütte moet het mogelijk zijn. In ieder geval kunnen de niet skiërs hier met een taxi naartoe De hut ligt aan piste 17 van skiroute naar Aschau, leuke route .

null

Hier is de link van hun website met de vermelding van de taxi.

http://www.abfahrtshuette.at/hochzillertal-zillertal-huette-…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

In Fugen-Spieljoch kan je denk ik wel met auto tot het middelstation komen, maar met de gondel zal het een stuk makkelijker zijn. En zoals gezegd Hochfugen is ook per auto te bereiken, vrijwel direct aan de piste`s heb je al een paar restaurants. Anders kan je in Hochfugen met de gondel omhoog, daar kun je ook lekker eten.

Alleen Hoghfugen kan je meestal zonder problemen bereiken.

Als niet skiër nam ik de gondel (hochzillertal Kaltenbach).
Boven aangekomen ligstoel huren, kosten paar euro. Ligstoel kun je boven huren bij het aankomst-gondelhokje.
Niet uitstappen bij het tussenstation (mittelstation?)
Lekker genieten in het zonnetje op de piste, bij het terras/restaurant.

@mv dank voor de tip!

Diverse opties met kabelbanen, maar die zag ik zelf ook gelukkig.

Jaren zelf in Sölden geweest, en daar leerden we steeds meer hutten kennen waar je simpel kon komen.

Hopelijk komen er nog mensen langs die goed bekend zijn in en rond Kaltenbach cq Fugen.

Plaats een reactie