Skischolen Kaltenbach voor kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

In Kaltenbach zijn 2 skischolen, Optimal en HochZillertal.
Wie heeft ervaringen met 1 van deze 2 skischolen, welke is aan te raden?

Het gaat om lessen voor kinderen in de voorjaarsvakantie. Belangrijk voor ons is dat de lessen in het Nederlands zijn.

Op de website van de scholen vind ik alleen hele dag lessen, eigenlijk willen wij alleen 's ochtends. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Als het goed is zijn er bij beide skischolen Nederlandse skileraren aanwezig.
Ik ga zelf vanaf komend weekend werken bij Hochzillertal en ik weet dat er meerdere Nederlandse leraren zijn!
Over lestijden kan ik je zo niets zeggen, ik weet wel dat er een ochtendprogramma is voor kinderen van 3 tot 5 (Mini Club II).

Dank je wel vast!

Onze kinderen zijn van 5 t/m 7 overigens. @ zijn echte beginners, 2 kunnen het al een beetje.

@ moet natuurlijk 2 zijn

Onze dochter van /8 heeft daar haar eerste lessen genomen(Hochzillertal) Je kan lessen nemen voor 2u, 3u of olle dagen. de keuze is volledig aan jou.Als je 's ochtends neemt, kan je nadien rustig boven blijven en met de kids samen verder skien na de middag.Lessen zijn in het nederlands, wel op voorhand zeker vragen.

In Kaltenbach zijn 2 skischolen, Optimal en HochZillertal. Wie heeft ervaringen met 1 van deze 2 skischolen, welke is aan te raden? Het gaat om lessen voor kinderen in de voorjaarsvakantie. Belangrijk voor ons is dat de lessen in het Nederlands zijn. Op de website van de scholen vind ik alleen hele dag lessen, eigenlijk willen wij alleen 's ochtends. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Angelique op 12 dec. 2011 10:20

Hallo Angelique,
Ik ben benieuwd of je al een skischool gekozen hebt en of een paar uur les ook mogelijk is. Ook wij gaan in de voorjaarsvakantie en zijn op zoek naar een skischool met Nederlands sprekende leraren. Onze zoon is 6 jaar en hij kan het een klein beetje.

Hoi Marielle,

We heben nog niet gekozen. We dachten gewoon ter plekke bij beiden langs te gaan en dan te beslissen. We zijn er zaterdagochtend al vroeg, dus dan hebben we er wel tijd voor. Kunnen ze zondag beginnen.

Wie weet komt je zoon, wel bij die van ons :-). Wij hebben 2 jongens van 6 en 7, die het ook al een beetje kunnen. En een meisje van net 6 en een jongen van 4, die nog wel beginners zijn.

Onze voorkeur gaat uit naar 3 uur in de ochtend in het Nederlands.

Ik heb een mailtje gestuurd naar skischool Optimal, maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen. Zodra ik wat hoor, zal ik het hier plaatsen.

Heb van beide skischolen en mail gekregen met hun info. Bij Hochzillertal zeiden ze dat ze maar 1 Nederlandstalige monitor hebben tijdens de periode dat ik ga met mijn 7 jarige zoon ( 10 - 17 maart ). Bij ski optimal zeiden ze dat ze meerdere Nederlandstalige monitoren hebben. Indien er geen beschikbaar is zeggen ze dat de meisjes die les geven wel Nederlands verstaan. Denk dat het ook zal afhangen van hoeveel Nederlandstalige kinderen er zijn.

Ik vertrek op 23/1 naar Kaltenbach. 2 mensen uit de groep waarmee ik ga hebben connecties bij de plaatselijke skischool. Ik zal mijn licht eens opsteken. Meer info vanaf 29:1 ;-)

Wij gaan volgende week naar Kaltenbach en wij kiezen voor onze dochter Hochzillertal. De reden hiervoor is dat onze dochter van 3,5 ook skiles wil alleen hier geven ze twee uur per dag. Bij Optimal is het 4 uur. Voor ons te veel.

Voor de rest hebben ze beide een Kinderland.

Er zit nog iemand op het forum die er les geeft. Hilde. Hier heb ik veel info van gekregen.

Ik zie trouwens dat ze hier boven al eens gereageerd heeft. Misschien even een PB sturen?

Ik hou me aanbevolen voor info. Veel skiplezier!

De taal lijkt me echt geen belemmering, ook voor de kinderen niet. Ski Optimal veel drukker dan Ski Hochzillertal.

Alhoewel we bij beide goede ervaringen hebben zou ik heden kiezen voor Hochzillertal

Reden, de groepen zijn kleiner en ze krijgen meer aandacht.

Heb nog niets beslist voor mijn zoon dus verdere info i szeker welkom. Alvast bedankt aan iedereen die reageert. Ook al kiest mijn zoon voor de leeuw en niet voor bobo… maar kan hem, als het nodig is, wel ompraten.

Onze dochter(4jaar) is vorige week bij Ski Optimal geweest(hele dagen inc. middageten) Ze spreekt Tsjechisch en Nederlands. Helaas viel ze onder duitstalige leraren / leraressen.

Heb haar na 2,5 dag mee naar huis genomen, omdat ik de kwaliteit bedroevend vond. Mijn keuze viel op Optimal vooral omdat zij de beschikking hebben over lopende banden waarop de kinderen kunnen staan. Achteraf een verkeerde keuze geweest. Optimal was zeer massaal en onpersoonlijk, maar vooral de controle heeft mij doen besluiten haar mee te nemen. De interesse van de betreffende mensen voor de kinderen was minimaal en bijna als een verplichting. Dit was terug te zien in de volgende zaken.

  • 1e dag kwam ze met een onafgeveegde kont terug.
  • 2e dag staat het meisje 's middags met een geopende jas onder haar hesje in het kinderpark. De temperaturen van dit moment hoef ik niet te vermelden…
  • 3e dag zijn ze naar de grotere heuvel in het kinderpark gegaan en waren een aantal klasjes samengevoegd met 3 Optimal-medewerkers die dit aanstuurde. Met als gevolg dat sommige kinderen na een paar "gemaakte" bochtjes rechtuit naar beneden komen zeilen…, zonder dat er iemand staat die ze opvangt… Nu had ze eerder al wel tegen ons gezegd, dat ze niet van de grote heuvel wilde met skiles… Alleen nadat wij van bovenaf(loopt een piste bovenlangs vanaf wij regelmatig even keken hoe ze het deed) het tafereel hadden aangezien begrepen we ook waarom.

We hebben de mensen hierop aangesproken en ook eerder beneden op het kantoor al melding gemaakt van de eerste 2 punten. Helaas krijg je niet het idee dat het ook maar iemand interesseert. Na het zien van punt 3 besloten om haar niet langer te kwellen. Wintersport moet vooral leuk zijn en dit geldt ook voor de kinderen. Heb later nog geprobeerd om haar onder te brengen bij skischool Hochzillertal, maar dit ging helaas niet meer.

Kort gezegd was het te massaal en met te weinig interesse en bezieling van de medewerkers.

Onze zoon heeft vorige week tijdens de voorjaarsvakantie bij skischool Hochzillertal gelest en dat is perfect bevallen. Skischool Hochzillertal is een "kleine" gezellige skischool zonder blabla. Niets dan goed over de skischool. Hij had het geluk een Nederlandse juf te treffen. Als je in een vakantie gaat, zoals de voorjaarsvakantie, dan is het wel aan te raden om van te voren via de mail de skiles te reserveren. Zoonlief heeft in 6 dagen les (4 uur per dag) redelijk leren skieën, de laatste dagen zelfs een rode afdaling gedaan. Op donderdag zijn er wedstrijdjes slalom en op vrijdag is de prijsuitreiking. Iedereen krijgt een diploma/oorkonde en een medaille.
Als we volgend jaar weer naar Kaltenbach gaan, dan kiezen we absoluut weer voor skischool Hochzillertal.

marielle mooi om te horen ben 24 heb geen gezin maar inderdaad heel mooi skigebied.
Echt een geheimtip.

Fijn om zoveel positieve berichten over ‘mijn’ skischool te lezen!

Marielle, als ik vragen mag, hoe heet jouw zoon? Want hij moet dan bijna wel bij mij in de groep gezeten hebben :)

Mijn zoon heet William en is 6 jaar oud! Ken je hem? :-)

Hij zat bij het groepje "de Liftkäfer".

Oooh hij zat bij Korine :) Heb hem inderdaad voorbij zien komen, grappig!

Ik vertrek morgen met mijn zoon Imano van 7 jaar. Heb gereserveerd bij Hochzillertal dus ben blij deze goede berichten te horen. Hij start op zondag met de les.Hij kijkt er ook naar uit.

Onze kinderen zijn uiteindelijk in de voorjaarsvakantie naar Optimal geweest. 1 van 4, 2 van 6 en 1 van 7.
We waren echt heel tevreden en de kinderen hebben het heel leuk gehad. Voor de 4 jarige zag het ‘kinderland’ van Optimal er leuker uit dan Hochzillertal, de oudere kinderen hebben daar geen gebruik meer van gemaakt.
Hij is wel een stuk drukker, bij het halen en brengen, lijkt het erg chaotisch, maar dat viel in de praktijk erg mee. Duidelijke bordjes met een tekening en naam van de juf/meester. Degene van 4 had een Nederlandse juf, die andere 3 niet.
Bij beide skischolen konden ze dat niet garanderen.

De eerste ochtend moesten de kinderen voorskien (de niet beginners) en werd er gelijk goed op niveau ingedeeld. Maar er werd ook rekening gehouden met eigen keuze van de ouders/kinderen. Ook bij de beginners werd er gedurende de week goed gesplits naar niveau.

Bij Optimal doen ze inderdaad hun billen niet afvegen. Maar ja, het blijft een skischool, geen kinderdagverblijf. Kan me voorstellen, dat ze dat bij Hochzillertal ook niet doen.
Ik weet precies welke heuvel Ronald bedoelt bij punt 3, maar die ervaring hebben we helemaal niet. Ook bij de miniheuveltjes, stond er altijd iemand boven en onderaan.

Wij hebben dus echt een heel andere ervaring en vonden de leraren daar allemaal wel ontzettend lief en interesse hebben voor de kinderen.

Hochzillertal zag er overigens ook prima uit.

Vorige weekgaan skien met zoon van 7 jaar. Na de commentaren gelezen te hebben had ik besloten hem in te schrijven bij Hochzillertal. Ik kan natuurlijk niet vergelijken maar ik heb alleen maar goed en positief nieuws over deze school. Vooraf ingeschreven en gevraagd naar een Nederlandstalige leraar - gekregen nl. JAN. Super leuke kerel die mijn zoon echt veel heeft bijgeleerd.

De groep was begonnen met 6 ( 4 Duitstalige kinderen en 2 Belgische kinderen ). Laatste 2 dagen waren enkel mijn zoon en ander Belgische jongen er ( van meeval gesproken ).

Het kinderpark kan je niet vergelijken met deze van Optimal maar dat vind ik ook niet nodig. Vanaf de 2de dag gaan ze toch skien op de pistes dus wat heb je dan aan een kinderpark. Ik begrijp voor kinderen van 4-6 jaar is dit mss goed maar mijn zoon vond het niet erg, hij wou alleen maar skiën.

Aanvankelijk bleef mijn zoon eten tijdens de middag op school. De eerste dag vond hij het niet leuk en vanaf derde dag besloten om hem steeds te gaan halen. Ging verhalen halen op bureel en kreeg gewoon mijn centen integraal terug. Ze deden er zelfs niet moeilijk over ( heb het al anders geweten ).

Voor de rest was de zorg zoals ze moest zijn… als er iets was werd je onmiddellijk gebeld en verder heeft hij veel geleerd en was hij heel blij met zijn leraar Jan.

De klasjes van Optimal zag ik toch steeds groepen tss 8 en 10 kinderen. Ik vind dit persoonlijk te veel.

Indien we volgend jaar teruggaan naar Kaltenbach dan zal hij terug bij Hochzillertal worden ingeschreven.

Bedankt Jan en, wie weet, tot later

Hallo,
Wij gaan van 16 tm 23 febr 2013, in de voorjaarsvakantie naar Schlitters. Onze dochters van 5 jaar gaan voor het eerst op skiles. Als ik het forum zo bekijk, ga ik toch nadenken om hun bij Hochziilertal op skiles te doen. Het is wel wat verder van ons vakantieadres maar de positieve recensies geven toch de doorslag. Ik kan alleen niet zo inschatten hoe ver het rijden is met de auto/skibus naar Kaltenbach/ Hochzillertal. Kan iemand ons helpen?
Wij willen als de kids het fijn vinden ook middageten en oppas erbij boeken. Wij hopen voor de kids ook op Nederlandstalige skileraren.
Zelf zijn we ervaren skieers en altijd wat grotere skigebieden gewend maar dit lijkt ons ook mooi en gevarieerd. Kan iemand ons nog goede tips geven?

Anna

@ Anne, met de auto is het ongeveer 20 minuten. Je kunt ook de trein nemen, die is met skipas gratis. Het skigebied is zeer gevarieerd. De Kristalhütte is naar mijn mening echt een hut waar je even langs moet en natuurlijk de verbinding met Hochfügen mag ook niet overgeslagen worden. Heel veel plezier. We zullen in december of januari zeker nog even over dit gebied bloggen!

Rob

In het hoogseizoen kan het nog wel langer duren om van Schlitters naar Kaltenbach te komen over de B169, wij hebben er ooit bijna 40 minuten in de file gestaan. Als er weinig sneeuw ligt in de skigebieden van Maurach/Pertisau/Achenkirch komen er bussen vol met skiërs die in het Zillertal gaan skiën omdat dit wat hoger ligt, dan is het al helemaal druk op de B169. Je kunt dan misschien een andere route nemen langs de Ziller, ik weet niet zeker of deze weg ook open is in de winter.

Bedankt voor de reactie’s, Rob en Henri.
Ik hoor graag meer over dit gebied.

MVG Anna

Als snowboardleraar van Ski Optimal doet het me pijn om het bericht van Ronald te lezen, er treden soms problemen op maar je scheert nu over heel een kam de skischool! Nou gelden de volgende regels in Oostenrijk dat er kinderen vanaf 6 jaar de mogelijkheid hebben om snowboardles te nemen, de kinderen in deze stadia zijn stukken verder dan een vierjarige, en het verschilt zeker per leraar hoe je met de kinderen omgaat. Ik als leraar ben volop bezig met de kinderen en zie ze zelf dag bij dag groeien met elkaar maar ook op de piste stukje plezier en voortgang zijn bij mij de kernwaardes die ik stel tijdens mij les! Bij skiles komt zeker meer kijken. Maar ik kan als snowboardleraar bevestigen dat er bij ons tot groepjes van maximaal 7 kinderen wordt les gegeven. Bij de skilessen is er meer animo en over het algemeen iets grotere groepen!

Als het goed is zijn er bij beide skischolen Nederlandse skileraren aanwezig.
Ik ga zelf vanaf komend weekend werken bij Hochzillertal en ik weet dat er meerdere Nederlandse leraren zijn!
Over lestijden kan ik je zo niets zeggen, ik weet wel dat er een ochtendprogramma is voor kinderen van 3 tot 5 (Mini Club II).

Hilde op 12 dec. 2011 10:45

Plaats een reactie