Must-have-done Zillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Hoi

Tegen het einde van februari gaan we naar het Zillertal op shortski. 3 dagen, 3 keer ander Zillertal-gebied. Heeft er iemand tips voor pistes die je zeker moet gedaan hebben?

Go with the snow!

De Hakari in mayrhoven natuurlijk :-)

Gletscher in tux, van zell naar het uiterste puntje in krimml en weer terug, in ski optimal bij verse poeder vanaf de spin op de berg naar het dal via de skiroute, ahornbahn als je nog een uurtje over hebt, en de harakiri achterstevoren doen natuurlijk!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Matzz,

Ik adviseer je de Gletscherrunde te skiën en een tochtje Zell am Ziller - Konigsleiten te doen:)

Link naar kaartje Gletscherrunde: http://www.gletscherwelt.com/Gletscherrunde.pdf

Have fun!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

De dalafdaling van Kaltenbach tijdens de voormiddag. Heerlijke piste als er weinig volk is ;)

Aanrader is o.a. de Stephan Eberharter Talabfahrt in Hochzillertal-Kaltenbach. Als je de Neuhüttenbahn neemt heb je aardig wat kilometers in de benen voordat je in het dal van Kaltenbach ben. Om de dag te starten fantastisch en ook ok om een skidag af te sluiten. Bij het dalstation een gezellige apres-ski. Als je kilometers wil maken, starten in Zell am Ziller en via Gerlos (wel even als tussendoortje de dalafdaling nemen) en naar Königsleiten en tot slot Gerlosplatte. Daarna weer terug naar Zell. s’ Morgens wel op tijd vertrekken. Veel plezier.

Even het funpark in mayrhofen bezoeken als het een beetje mooi weer is, en genieten van alle artiesten in het park :D.

Een zelfgemaakte pizza eten bij het hutje van het funpark.

Naar de gletscher helemaal naar boven en dan tot de parkeerplaats skiën( kleed je wel warm aan)

Bij de schnitzelhuette in zell am ziller bij de sportabfahrt een riezenschnitzel helemaal opeten(ook de patatjes voor het koud is)(lukt je niet :D)

Rodelen op de verlichte rodelbahn bij gerlosstein.

Avond skiën in kaltenbach

Naar de blote tieten bar in zell am ziller(ja echt waar op woensdagavond)

Van uit zell am ziller naar konigsleiten via gerlos krimml gerlosplatte en weer op tijd terug zijn, denk er aan om wat warms aan te trekken het kan spoken in de Wilde-Krimml lift op de terugweg en daar zit je wel even in(geen overkapping)

Ben ik nog wat vergeten?

een dagje Spieljoch!
heerlijk rustig, hele mooie pistes!
mooie lange talabfahrt van ongeveer 1400 hoogtemeters.

Naar gerlossteinbahn. Zijn maar een paar liften. Maar erg bijzonder. Bijna niemand op de piste en ook erg mooie natuur. Vergeet niet om wat te gaan drinken in de hut daar boven. (Is er maar een) daar is nul toerisme. Merendeel loopt naar boven met de skies om vervolgens daar in het zonnetje te zitten. En natuurlijk een borreltje te doen. Kortom erg gezellig!

Alvast bedankt allen! Ik zal het noteren en overleggen met de rest en zoveel mogelijk ervan proberen te doen!

Go with the snow!

veel lekkere pistes in Zell am Ziller als je het mij vraagt. Sportabfahrt als favoriet. Gewoon een paar keer achter elkaar doen en wanneer je de benen gaat voelen even lekkere grote schnitzel wegwerken in de schnitzelhütte (ongeveer op 60% van de piste)!

Wat een goede ideeën. Ik ga 12 januari naar Kaltenbach, en we gaan proberen zoveel mogelijk van deze barre ideeën uit te voeren :)

Never eat the yellow snow

Nog meer:
-Devils Run in Mayrhofen heerlijk lang en lekker steil. (moeilijker dan de harakiri)
-Met mooi weer Skiën op Rastkogel, echt heerlijk!

Ik ga 25 december voor het 14de jaar op rij naar Fügen, het wordt de eerste keer dat ik naar Ahorn en Gerlosstein ga, lijkt me toch wel leuk!
De rest van de pistes in het Zillertal heb ik allemaal gehad :)

O ja, waar denk je dat het het rustigst zal zijn rond 22 februari? Is het dan ergens vakantie of?

Go with the snow!

ja midden heeft dan vakantie.( scholieren)

In Hochzillertal aan het eind van de middag vanaf de Kristallhuette (eerst genieten van het uitzicht) de dalafdaling naar Aschau nemen (heerlijk rustig)! Halverwege de dalafdaling eerst nog een schnapps drinken bij de hut die je tegen komt! Fantastisch!

Ik ga 5 Januari naar Gerlos toe.

Maar hoe steekt het gebied nou precies in elkaar?
Gerlos valt onder Zillertal arena als ik het goed heb?

Een skipas heb je voor 205 euro en dan kan je toch naar 3 dorpen skieen?

Gast 388 In het zillertal arena wel geloof ik ja maar als jij een skipas hebt van meer dan 4 dagen volgens mij kun je ook naar de gebieden zillertal 3000 mayrhofen finkenberg lanersbach is dat en naar de hintertux en naar hochfugen hochzillertal is alleen een stukje reizen dan maar het is te doen.

Inderdaad, met de superskipas kun je ALLE gebieden in, die in het zillertal zijn.
Check http://www.zillertal.at wat er te vinden is.
iig meer dan 650km aan pistes bij elkaar opgeteld.

null

fijne site hè, dat wintersport.nl?

We zouden waarschijnlijk in 3 dagen 3 gebieden doen, welke zou je aanraden?

Go with the snow!

Zillertal 3000 - Mayrhofen, Zillertal Arena en Hochzillertal-Hochfügen. Wil je het wat rustiger en kleiner, dan is Spieljoch ook uitstekend voor een dag

We hebben beslist. Een dagje Mayerhofen, dagje Hochzillertal en dagje Arena (de tour).
Nog meer dan genoeg redenen om terug te komen daar dan haha!

Go with the snow!

Goeie keus Mattz! Je zal je er kostelijk vermaken. Veel plezier!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Toch een noemenswaardig tentje in het Gerlos gebied is die "kippengril" waar je gewoon een herlijk kippetje vers van de gril kan halen en een glijbaan naar de WC kan gaan!

In Hochzillertal moet je zeker de dalafdaling pakken vroeg op de dag, dan is het echt een prachtpiste! Wat ook een echte aanrader is, is de skiroute naar Aschau. Vanaf daar gaat er een bus die je weer naar de liften in het dalstation brengt. Deze afdaling is echt heel mooi en blijft lekker lang goed. Als je volgende week gaat, zal je wel een hele drukke week krijgen ben ik bang. Een van de liften die dan goed bereikbaar is en nooit een te lange rij heeft is de 6er Holzalm die uitkomt in Hochfügen. Deze rij is naar mijn ervaring nooit langer dan 5-10 minuten. Voor bijvoorbeeld die 8 persoons stoeltjeslift (Schnee Express) kan je zomaar een goede 20 minuten wachten om naar boven te kunnen.

Ik vertrek pas de vrijdagavond om de zaterdag te beginnen, dus ik denk dat het wel gaat meevallen niet? Aangezien de krokus voor iedereen dan zowat afgelopen is, of ben ik mis?

Go with the snow!

Er komen nog twee krokusweken in Nederland. Aanstaande week zal nog iets drukker zijn dan de week erna, vermoed ik.

Leuk om te doen in Hochfügen: de BMW X-drive reuzenslalom. Vergeet niet je skipasnummer te noteren, dan kun je achteraf je eigen filmpje ophalen via http://www.skiline.cc.

Bedankt gast503!

Go with the snow!

Leuk om te lezen! Zoals het er nu naar uitziet, ga ik volgende winter vier weken boarden in Mayrhofen.
Ik ben nog nooit in Oostenrijk op wintersport geweest en ben dus erg benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Is het gebied (hele Zillertal) groot genoeg om je te vermaken? Lange afdalingen/funpark?
Hoe zijn de verbindingen binnen het Zillertal, heb je een auto nodig, of kun je met openbaar vervoer ook goed uit de voeten?
Hoe is het gebied in vergelijking met Trois Vallees en Espace Killy?

De eigenaar van het appartement raadde mij aan om de Tirol skipas te nemen, liggen deze gebieden niet erg ver uit elkaar?

Anyway, ik hoor graagvan jullie!

@Irene

Het Zillertal heeft 671 pistekilometers en iets van 174 Liften, genoeg te doen dus :)
In Mayrhofen heb je het Penken Park, een heel groot funpark voor beginners en gevorderden.
Verder heb je in Kaltenbach ook nog een funpark, maar die is volgens mij wel wat kleiner.

Tussen de gebieden heb je de auto nodig of kun je de Zillertalbahn nemen. Volgens mij gaat er niet rechtstreeks een bus van bijvoorbeeld Mayrhofen naar Fügen, maar dat weet ik niet heel zeker.

Als je de Tirol Snow Card koopt, kun je in alle skigebieden in Tirol skiën voor € 670,-, wil je echt alleen maar in het ZIllertal skiën, is er een Seizoenskaart van de Zillertaler Superskipass voor € 622,-

Plaats een reactie