Krokusvakantie, druk op de pistes!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Voornemens om na jaren in Zwitserland de skivakantie door te hebben gebracht nu naar fugen en hochfugen te gaan in Oostenrijk. Kan iemand mij vertellen of het tijdens de krokusvakantie druk is in dit gebied !! gezellig druk, druk of erg druk!

Alvast bedankt!

tips van andere gebieden zijn altijd welkom

Welke week ga je? 9 februari, 16 februari of 23 februari? Volgens mij hebben de meeste delen van Nederland vakantie in de week van 16 februari.

Wij zijn voornemens om in 2014 daar heen te gaan, gaan nu nog naar Zwitserland ! Zijn ons dus nu al aan het orienteren voor volgend jaar !

Fugen en Hochfugen zijn niet op elkaar aangesloten. In een nieuwjaarsweek (ook een erg drukke week) naar Hoghfugen geweest. Was het niet abnormaal druk. Echter in Kaltenbach (wat wel verbonden is met Hochfugen was het erg druk.) Als je niet in de carnavalsweek gaat maar in een andere week van de krokus zul je minder last hebben van vakantievierende belgen maar hebben soms ook duitse en de oostenrijkers zelf vakantie (KIjk ook even op schoolvakanties europa.)

Verleden jaar met de krokus in Kaltenbach gezeten. De 2 grote dalliften zijn schitterend. Onze langste wachttijd was 10 minuten.
Bovengekomen, naar mijn normen, een drama. Maar enkele interessante zetelliften die je hogerop kunnen nemen. En daar is het dan enorm (!!!) druk. Piek tot 45 minuten meegemaakt (over hoe je hier mee omgaat loopt op dit forum een andere topic :-p). Vreetschuren, op het middaguur, ook niet bepaald ontspannend. Moet wel opmerken dat we wat betreft uren gebonden waren door de skilessen van de kinderen.

Ik ben het met de vorige spreker eens.
Kaltenbach vreselijk druk en idd vreetschuren.
Hochfugen viel qua drukte wel mee

Kristalhutte in Kaltenbach is anders wel een goed resto voor s’middags. Vroeg vertrekken en tussen 10 en 2 in Hochfugen skiën, daarna is het wat rustiger in Kaltenbach.

Wat mij betreft te druk.

Heb hier ooit een tweetal zien vechten om de gondel in te gaan.

Oeps dat klinkt allemaal niet zo mooi… Ga ook vanaf 16 februari naar Kaltenbach.

Toch zie ik op de vakantie-overzichten dat in die week alleen Thüringen in Duitsland dan vakantie heeft en de rest van de "Heimat" niet. België heeft ook een week vroeger vakantie.

Dus waarschijnlijk overvol met alleen (Noord-)Nederlanders die week?

Op deze site lees ik trouwens verder:

" …Het dalstation in Kaltenbach is voorzien van een grote ski- en depotservice. Roltrappen gaan van het dalstation naar twee gondels. Een extra gondelbaan met grote capaciteit voorkomt wachttijden. En heel speciaal is de achtpersoonsstoeltjeslift met stoelverwarming en beschermkap, waar bijna nooit sprake is van ‘echte’ wachttijden…"

Dus echt heel druk bij de liften kan het dan toch niet zijn (hoop ik…)??

Probleem is niet het dalstation maar de liften daaropvolgend moet je echt wel lang aanschuiven. Beneden vallen de wachttijden best mee. Ook veel dagjestoeristen in het weekend.

Wacht even , lees ik dat nu goed dat het grootste deel van Nederland pas vakanti heeft vanaf de 16e? Dat wordt genieten in Kaltenbach voor ons dan! Gezien we er van 9 t/m 16 zitten :D

Edit;
Even opgezocht, en het zal er om hangen. Bayern heeft tot 15 februari vakantie. De belgen zover ik kan zien nog een week eerder. Veel Oostenrijkers hebben wel weer voorjaars vakantie. Tja, we zullen het zelf wel zien. Ik zal er niet wakker van liggen in ieder geval.

Als je dan toch de drukte wilt vermijden ga je vanaf het middelstation gelijk naar links en ski je door voorbij de Marendalm en pak je de meest linker lift in het gebied die is meestal wel rustig, dat is de lift richting de Kristalhutte en zodoende kan je het hele gebied weer door zodat je niet die vreselijk drukke marendallift hoeft te nemen!

Welke week ga je? Dat is echt van belang hoor.
Wij hebben het de laatste jaren qua krokusvakantie wel goed. Hebben elke keer vakantie dan als de rest van nederland het al gehad heeft en de carnaval ook al geweest is.
Dit jaar weer. Vetrekken dit jaar 23.02.2013 en zijn eigenlijk regio midden, maar de scholen in de regio wijken af hier. En zuid en noord is al geweest dan en carnaval ook.
Belgie, Duitsland, Oostenrijk etc. Hebben ook bijna allemaal al vakantie gehad. En hebben die week iig geen vakantie! :)
Maar je kan soms ook nét verkeerd zitten, dat half NL vakantie heeft, maar ook meerdere delen van Belgie en of Duitsland.

Wacht, zuid heeft eigenlijk ook in die week vakantie, maar die wijken ook weer af ivm carnaval…

Wij gaan voor een shortski vanaf 23.02 te beginnen skiën, goed nieuws dus… :)

Go with the snow!

Ken het gebied goed en ben blij dat ik de 2e week van maart kan (!) Heb dan alleen in het weekend last van al die Duitse dagtoerisen.

Same here, gelukkig hoef ik niet tijdens de schoolvakanties. Ik zit net als Gast687 in de tweede week van Maart in het Zillertal. Geen rijen en rust op de pistes. Alleen ff op de zondag tussen de dagjesmensen door skien.

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Als je dan toch de drukte wilt vermijden ga je vanaf het middelstation gelijk naar links en ski je door voorbij de Marendalm en pak je de meest linker lift in het gebied die is meestal wel rustig, dat is de lift richting de Kristalhutte en zodoende kan je het hele gebied weer door zodat je niet die vreselijk drukke marendallift hoeft te nemen!

Gast642 op 16 jan. 2013 14:51

Ik ken het gebied helemaal (nog) niet, maar is dit te doen ? lijkt me een bos gebied zo op te tekening te zien?
Wij zijn ervaren skiërs maar hebben 2 kinderen ( die redelijk kunnen skiën) bij.
Is dit dan te doen?
Ook wij gaan 9 Februari die kant op. ben benieuwd.

Je moet normaal helemaal met de gondel omhoog, dan kan je naar links, voorbij de Sonnenjet (Marendalm) en dan kan je zo verder naar de 4er Krössbichlbahn (oude zetellift) en links van deze lift naar de nieuwe verwarmde 8er Schnee-Express, daar is het rustiger, maar na een paar afdalingen heb je het ook wel gezien… voor de Kristallhütte moet je nog met de sleeplift naar boven… Even aanschuiven aan de Sonnenjet en dan kan je naar Hochfügen waar je ruime tijd kan skiën kan maken en dan de oversteek maken zorgt voor een mooie lange afdaling…

Als ik goed gekeken heb hebben midden en noord nederland vrij vanaf de 16e. De belgen eerder en van duitsland heeft maar 1 deelstaat vrij in die week, dus wellicht mazzel voor de skiers die de 16e vertrekken.

Als geen drukte wil moet je gewoon helemaal iet op wintersport je lan ke gaan ergeren aan amdereaar die doen het zelfde aan jou. Dus niet zeiken het is crisis dus het is minder druk

Wij zijn vorig jaar naar Kaltenbach geweest in januari. Was geen vakantieperiode maar echt retedruk! Zowel heenweg, de liften en de piste.

Zat er vorig jaar van 25-2 t&m 2-3 en vond het wel meevallen. 's ochtends optijd naar boven en niet tussen 12 en 1 gaan eten maar iets later. In het weekend is het wel iets drukker ivm. dagjesmensen.

Übung macht den meister!!!

Gast510, op dit forum mag iedereen zijn of haar vraag stellen ! daar is deze site voor !!! Ik ga graag op wintesport en blijf dat doen, maar ga niet willens en wetens de grootste drukte opzoeken. Ga jij maar een cusus nederlands volgen daar heb je meer aan dan op dit forum mensen een antwoord te geven waar we niks aan hebben !!

en aan alle andere mensen, bedankt voor jullie reacties !!

Nou, ik zit daar dus ook in de buurt tijdens de krokus, we zitten in Zell Am Ziller. Als je lekker vroeg vertrekt, kan je dan via Kaltenbach naar Hochfugen komen zonder teveel wachtrijen?

Wel fijn dat we op de terugweg de dalafdaling naar Aschau kunnen pakken, vanaf daar is het nog maar een klein stukje naar Zell :)

Hochfügen is vrijwel altijd rustig. Kaltenbach altijd druk.
Als je wilt skiën in het Hochzillertal, zorg dat je 's ochtends al heel vroeg naar boven gaat in Kaltenbach. Wachttijden lopen vanaf half 10 makkelijk op naar 30 tot 45 minuten. Doe een paar afdalingen in Kaltenbach en dan rond 10 uur vertrekken richting Hochfügen.

– was niet nodig –

Zo, even een live update, maar ik vind de drukte zelf wel meevallen. Alleen bij de Schnee-Express is het 15 minuten wachten en tegen het eind van de dag de verbinding van Hochfuchen richting Kaltenbach loopt het vast bij de Topjet. Maar verder hebben we nog nergens langer dan 5 minuten hoeven te wachten.

Vorige week was het iig vrij druk. Enkel Ahorn is vaak weinig volk, maar daar ben je dan ook beperkt met het aantal pistes. Vorig jaar begin december gegaan, toen was er geen volk, nergens. Was prachtig om te rijden toen.

Kort overzichtje mbt vorige week:

  • Ahorn: rustig, weinig mogelijkheden tot piste-skieën, zeker indien gevorderd.
  • Penken: druk, 10 - 20 minuten aanschuiven aan horbergbahn. Geen idee hoe het met de Penkenbahn gesteld was om naar boven te gaan.
  • Kaltenbach: eerste lift vanuit Kaltenbach naar de top gaat vlot, eens je de schnee-express wil nemen kan het inde voormiddag goed zijn dat je lang staat aan te schuiven. Echter wel VEEL off-piste mogelijkheden (prachtig met gids)

Voormiddag is het vaak drukker, vanaf 12u gaan de meesten eten en is het wel wat rustiger.

Post hierboven komt van mij :)

Plaats een reactie