van Fugen naar Hochfugen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Hallo, wij hebben een appartement in Fugen geboekt. Nu willen we het liefst met de auto van Fugen naar Hochfugen rijden zodat ons kind (3 jaar) daar kan leren skieen zonder dat papa en mama gelijk een skipas hoeven te kopen. Is dit goed te doen of heeft iemand idee.

Why work if you can ski!

Wij doen het al iets van 12 jaar lang met kerst, bij niet te grote hoeveelheden sneeuwval is het zeer goed te doen, het is ook een redelijk brede weg.

Je rijdt ongeveer 20 minuten van Fugen naar Hochfugen. Het is bergop en een flinke klim en geen brede weg. Ik begrijp alleen niet waarom je in Fugen gaat zitten en in Hochfugen je kind op les doet. kan ook in Fugen…of wil je zelf in Hochfugen gaan skien…??? Er gaat ook een bus. Je kunt een pas voor het hele gebied kopen zogenaamde Zillertalpas of alleen een pas voor Hochfugen…een kind van 3 heeft nog geen pas nodig (voor Fugen niet en Hochfugen niet)
maw ik snap je vraag niet helemaal

De weg van Fugen naar Hoch Fugen is zoals Henri aangeeft geen brede weg hoor, eerder smal met allemaal bochten erin, sommige stukken zijn niet leuk omte rijden als je geen plezier hebt in omhoogdraaiende bochten, het is 12 kilometer waarvan er 9 omhoog gaan en er maar weinig vlakke stukken bij zitten, als je een tegenligger hebt, bv de skibus en je bent net in een bocht is het voor vele niet leuk rijden, dan zou ik er eerder voor kiezen om voor Fugen zelf te kiezen of dagelijks een stukje te rijden richting Kaltenbach en daar de gondel omhoog te nemen en je kind daar op skiles te doen.

Je rijdt ongeveer 20 minuten van Fugen naar Hochfugen. Het is bergop en een flinke klim en geen brede weg. Ik begrijp alleen niet waarom je in Fugen gaat zitten en in Hochfugen je kind op les doet. kan ook in Fugen…of wil je zelf in Hochfugen gaan skien…??? Er gaat ook een bus. Je kunt een pas voor het hele gebied kopen zogenaamde Zillertalpas of alleen een pas voor Hochfugen…een kind van 3 heeft nog geen pas nodig (voor Fugen niet en Hochfugen niet)
maw ik snap je vraag niet helemaal

Gast366 op 15 jan. 2013 21:59

Je kunt zonder moeite met twee auto’s langs elkaar de berg op, alleen met een skibus is het soms op sommige stukken wat krap, maar je kunt het toch echt wel een brede weg noemen…
Ja, je gaat van ongeveer 600 meter naar 1475 meter, maar een moeilijke weg is het zeker niet, er zitten wat bochten in die soms wat onoverzichtelijk zijn, maar verder is de weg niet erg moeilijk om te rijden als je al wat vaker in de Alpen rijdt.
Als je niet van bergpassen houdt, moet je naar dalstation Kaltenbach gaan…

@Gast642, ik vind het juist wel een redelijk brede weg, maar inderdaad, soms zijn er wat probleempjes met de skibussen, maar zo veel nou ook weer niet.

De kinderlessen zijn allemaal op de berg en niet in het dal. Als ouders moet je dan gelijk weer een skipas kopen voor de hele week om je kind daar te brengen terwijl ik niet weet of er wel veel gebruik van gaan maken. De lessen voor een kind van 3 zijn maar 2 uurtjes in de ochtend. Vind hij het leuk dat skien elke dag? Geen idee. Kan best wel eens brullen worden en dan wordt het toch echt iets meer een wintervakantie ipv een wintersport. P.S. de kleine zelf zegt dat hij al heel goed kan skien terwijl hij het nog nooit heeft gedaan :-)

Why work if you can ski!

Je rijdt ongeveer 20 minuten van Fugen naar Hochfugen. Het is bergop en een flinke klim en geen brede weg. Ik begrijp alleen niet waarom je in Fugen gaat zitten en in Hochfugen je kind op les doet. kan ook in Fugen…of wil je zelf in Hochfugen gaan skien…??? Er gaat ook een bus. Je kunt een pas voor het hele gebied kopen zogenaamde Zillertalpas of alleen een pas voor Hochfugen…een kind van 3 heeft nog geen pas nodig (voor Fugen niet en Hochfugen niet)

maw ik snap je vraag niet helemaal

Gast366 op 15 jan. 2013 21:59

Je kunt zonder moeite met twee auto’s langs elkaar de berg op, alleen met een skibus is het soms op sommige stukken wat krap, maar je kunt het toch echt wel een brede weg noemen…
Ja, je gaat van ongeveer 600 meter naar 1475 meter, maar een moeilijke weg is het zeker niet, er zitten wat bochten in die soms wat onoverzichtelijk zijn, maar verder is de weg niet erg moeilijk om te rijden als je al wat vaker in de Alpen rijdt.
Als je niet van bergpassen houdt, moet je naar dalstation Kaltenbach gaan…
@Gast642, ik vind het juist wel een redelijk brede weg, maar inderdaad, soms zijn er wat probleempjes met de skibussen, maar zo veel nou ook weer niet.

Henri op 15 jan. 2013 22:05

Rij elk jaar wel in de alpen. Hoe uitdagender hoe beter.

Why work if you can ski!

@Henri, net boven fugen de eerste haarspeldbocht rechtsaf is geen pretje als je zelf in een grote auto rijd en er een skibus in tegengestelde richting komt, achteruitrijden is dan niet leuk…

Ik vind de weg zelf heerlijk om te rijden maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen die niet veel de bergen inrijden toch best een pittig stuk kan zijn, om over de terugweg nog maar te zwijgen, hoeveel autos ik al wel niet heb zien staan beneden in fugen met oververhitte remmen is niet meer op 10 handen te tellen!

@Egon, in het dal van fugen word er voor de allerkleinste ook les gegeven (zie het meer als opvang met skietjes onder)

@Gast642, dan doe men toch echt iets verkeerd als je beneden staat met oververhitte remmen lijkt mij…
en je moet gewoon goed kijken of er geen skibus aan komt, en dan niet net midden in de bocht stil gaan staan. achteruitrijden is in principe niet zo’n ramp, steil is het daar niet echt.

Maar oke, met sneeuwval is het wel een ander verhaal, dan is de weg niet echt een pretje om te rijden, daar is wel wat ervaring voor nodig.
Maar wanneer de weg gewoon goed schoon is, geen probleem als je een beetje gevoel hebt voor het rijden in de bergen. Mijn zus van 20, toen 18, had net 3 maanden haar rijbewijs, nog nooit in de bergen gereden, ze kon zonder problemen naar boven rijden (met de drukte van de kerstvakantie).

voor Egon hoeft deze weg geen probleem te zijn als hij het leuk vindt om in de Alpen te rijden en als hij het al vaker heeft gedaan.

Ik weet niet hoelaat je aankomt anders probeer het die dag eens.
2 jaar geleden waren wij op vrijdag avond vertrokken ivm voorspelde verkeersdrukte. echter nergens een file gehad en stonden wij om 7 uur 's morgens al in Fugen. Na een broodje daar bij de bakker, doorgereden naar Hochfugen voor een bakkie bij één van de hotels.
Kijk of je het dan bevalt, maar als ik het zo lees rij jij die paar km juist met een grote glimlach.

Ps Hochfugen is niet echt een dorp waar je tijdens de wachtijd, van tijdens de les gezellig kan rondlopen. Het is niet meer dan een paar liftstations en hotels.

Je hebt vanuit Hochfügen wel een mooi wandel/langlaufpad naar de Loasalm, hele mooie hut met prachtig uitzicht op het Inntal

Plaats een reactie