Aan de Zillertal kenners: Schlitters, Aschau of Fügen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aschau im Zillertal

Van 7 tot 10 maart gaan we met een groep van 9 collega’s voor 2,5 dag skiën in het Zillertal.
Het plan is om 1 dag Zillertal Arena, 1 dag Zillertal 3000 en een halve dag in Hochzillertal te gaan skiën. We zijn allemaal goede tot zeer goede skiërs en boarders en houden ook wel van een beetje après ski en af en toe een klein stapje in de wereld 's avonds ;)
Omwille van de grote groep en “moeilijke” periode (van donderdag tot zondag) hebben we voorlopig enkel kamers kunnen vinden in Aschau, Schlitters en Fügen.
En dus is mijn vraag: welke van deze dorpen is beste uitvalsbasis?

Fügen is van de drie dorpen die je opnoemt veruit degene waar het meeste te doen is. Je zit dan wel een klein beetje verder van Mayrhofen waar de meeste en beste après-ski is in het Zillertal.

Daarnaast zou ik je dagen anders indelen. Slechts een halve dag Hochzillertal terwijl dat zeker en vast de beste van de 3 is. :)

Wat niels zegt klopt hochfugen hochzillertal is het mooiste gebied in het zillertal en de apresski in de post alm is ook geweldig

Dat was ik vergeten in te loggen

Aschau, mits er 1 of 2 BOB’s bij de groep zitten.
Fugen kan ook wel, maar schlitters wil ik je afraden. Daar kun je alleen ‘uit’ bij de Mac Donalds, ik neem aan dat je dat niet wilt…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand, ik mag hopen dat je een geintje maakt met Aschau… Fugen is van de 3 dorpjes die gevraagd worden veruit het leukste, het enige leuke aan Aschau is de dalafdaling vanaf Kaltenbach…!

@Skiwi ik zou persoonlijk voor Fugen kiezen en dan gaan skieen in Hoch Fugen-Kaltenbach daar kan je je wel 2 dagen vermaken ipv een halve, Zillertal3000 vind ik van de 3 de minste, maar dat kan persoonlijk zijn!

@gast, wat heb je aan een levendig dorp als je haast niet uitgaat, maar wel 3 verschillende skigebieden wil bezoeken?
Ik heb puur gekeken naar het praktische geografische punt en vanuit Aschau zit je zo in een van die 3 gebieden. Ze kunnen zelfs overwegen de trein te nemen…
En mocht de apresski iets langer duren, is het vanuit alle 3 de dorpen (mayrhofen, zell en fugen/kaltenbach) bijna te bekruipen, zo dichtbij…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Hintertux is het leukst :)

Hintertux is het verste van de dorpjes die Skiwi aangeeft, Fugen is veruit het beste kwa apres ski en ligt aan een klein gebied dat je op en halve dag kan doen terwijl je hochzillertal en zillital arena de andere dag kan doen.i

Bedankt voor de tips, 't is uiteindelijk Fügen geworden ;)
We zouden wel wat langere tochten willen doen, vandaar dat de Gletscherrunde in Zillertal 3000 sowieso al op 't lijstje stond en ook de trip van Zell am Ziller tot Krimml en terug lijkt me een fijne dagtocht.
Ikzelf had een paar jaar geleden Hochzillertal al eens gedaan en was daar niet zo van onder de indruk, vandaar de keuze. Misschien ben ik als Ischgl liefhebber dan wel te veel verwend ;)

Ikzelf had een paar jaar geleden Hochzillertal al eens gedaan en was daar niet zo van onder de indruk, vandaar de keuze. Misschien ben ik als Ischgl liefhebber dan wel te veel verwend ;)

Skiwi op 21 jan. 2013 18:23

De Russen zullen er alvast ook zijn :p

Ikzelf had een paar jaar geleden Hochzillertal al eens gedaan en was daar niet zo van onder de indruk, vandaar de keuze. Misschien ben ik als Ischgl liefhebber dan wel te veel verwend ;)

Skiwi op 21 jan. 2013 18:23

De Russen zullen er alvast ook zijn :p

Niels op 21 jan. 2013 19:53

En dus ook de Russische vrouwen ;)
Nee, FF serieus nu: 't wordt dus (als 't weer het toelaat) 1,5 dag Hochzillertal, 1 dag Gletscherrunde en 1 dag Zillertal Arena.

Plaats een reactie