Organiseren skitrip grote groep

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Beste Wintersporters,

Met een groepje collega’s overwegen we om een short ski break te gaan doen van ong. 27 tot 31 maart. Qua skigebied dachten we aan bijvoorbeeld Ischgl (of een andere grote / sneeuwzekere bestemming). Aan mij het verzoek om te kijken naar een goede accommodatie. Zelf ben ik wel voorstander van een hotel, maar ook een chalet (met catering) behoort tot de mogelijkheden. Het betreft een groep van zo’n 8 á 10 personen, dus via de reguliere websites kom ik niet echt ver om iets te vinden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Qua budget heb ik (nog) geen richtlijnen meegekregen, maar volgens mij krijgt iedereen een prima salaris :-)

Mail even via vlgd website http://www.central-ischgl.at leuk hotel goede keuken vlak naast de dorpstunnel die naar de Fimba baan loopt. Zij hebben hotelkamers en appartementen met HP.

Dienten Die Alte schule

Je vraag/wensen eens voorleggen aan het plaatselijk VVV? Heeft voor mij altijd prima gewerkt.

LET OP: De topic starter vraagt duidelijk naar hoe je dit probleem aanpakt. Help hem dus verder en maak geen linkdump van dit topic.

MAND!

Je vraag/wensen eens voorleggen aan het plaatselijk VVV? Heeft voor mij altijd prima gewerkt.

Gast685 op 14 feb. 2013 17:05

Dit was ik, had even een account-probleempje (is nu weer opgelost).

Plaatselijke VVV is inderdaad wel een goed idee. In het verleden wel eens bij een lokaal reisbureau geprobeerd, maar dat was geen succes. Toen heeft uiteindelijk iemand anders het geregeld.

Sorry Yo-han, maar een groepje van 8 a 10 man weet je zelf toch wel hoe te organiseren!
Maar vooruit, welk vervoer willen jullie? hebben jullie voor eigen vervoer genoeg auto’s met winterbanden/ sneeuwketingen. Moet er eigen ski materiaal mee en heb je daar dan plaats voor. Ga eerst dit soort dingen inventariseren.Willen jullie met trein of vliegen of huren jullie een busje met zijn allen, vele mogelijkheden hier. En dan waar gaan we heen, plaats. hotel, chalet.
Denk aan een reisverzekering met wintersportdekking en evt annulerings verzekering.
Heeft iedereen al eens geskied/geboard of wordt het ook een eerste keer voor sommige.
En heeft iedereen wintersportkleding.
Daarna komen dan de tips voor een leuk onderkomen.
Zoek via reisbureau of internet dan contact en kijk of er plaats is voor die periode en wat de kosten zijn.
succes met organiseren :)

Dienten Die Alte schule

@Elly, het organiseren is het probleem niet. Het vinden van een geschikte locatie wel, aangezien niet veel accomodaties zitten te springen om een groep van 10 man (± 5 kamers) die het hotel voor ‘slechts’ een halve week bezetten. Veel hotels hebben liever 5 losse kamers voor een hele week.

Ik begrijp niet zo goed wat jouw vragen te maken hebben met het zoeken van een accommodatie, alles is verder al geregeld; eigen vervoer, grotendeels eigen ski’s, we willen naar Ischgl, reis- en annulering is geregeld, iedereen is (ver)gevorderd en iedereen heeft zijn eigen uitrusting dik voor elkaar.

Mijn vraag is daarom dus; hoe kan ik het beste een accommodatie regelen voor zo’n 10 man in (bijv) Ischgl. De lokale VVV is tot nu toe een waardevolle tip. Ik heb ook wat Chalets gevonden die wel beschikbaar zijn voor een hele week, die ga ik benaderen voor een shortski break. Ik vroeg me af of het ook makkelijker kan ;)

Dat was ik dus ;-)

@Rene,

Mijn vader organiseert al meer dan 25 jaar een groepsreis naar Oostenrijk. Na de zomervakantie peilt hij hoeveel mensen er mee gaan en met dat aantal gaat hij aan de slag. Vervolgens neemt hij contact op met reisorganisaties en vraagt hen om een offerte in een door de groep uitgekozen skigebied.

Wanneer de offerte bevalt verzoekt hij de groep direct aan te betalen en vraagt hen op een afgesproken moment de volledige reissom te betalen.

Tot dusver is het op deze wijze altijd goed gekomen en hebben we ondertussen een groep van collega’s, familie en vrienden van zo’n 30 man.

Vervoer: Eigen vervoer of met de bus, dient bij opgave direct kenbaar te worden gemaakt
Verblijf: Hotel, half pension
Skipas: altijd inbegrepen in de offerte van de reisorganisatie
Skihuur en les: Dit boeken we de ene keer via de reisorganisatie en de andere keer laat hij die keus aan de reiziger zelf (in het geval van les), skihuur regelen we altijd via de reisorganisatie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

René, voor Ischgl ligt de Arlberg. Bijvoorbeeld kun je goedkoop in een ontbijtpension in Wald am Arlberg (Tafelspitz) , Dalaas (Erne) slapen. Mooie Gasthofe om 's avonds te gaan eten. Met de auto ben je binnen 15 minuten bij de Valfahrgeer (lift voor skigebied St. Anton) of in Zurs, waar je in het skigebied van Zurs / lech instapt.

groet Renate

@ Rene, kwam meer door de reactie van Yo-han, die ik verkeerd begreep. Dacht laat ik dan in zijn geheel neer zetten hoe je voor meerdere wat regelt. Lees ook mijn eerste zin.
Maar het hotel waar ik naar verwijs heeft meerdere kamers ik heb ook regelmatig daar wat besproken voor wel 25 man en voor maar 4 dagen. En dat tijdens de afsluiting. Je kunt ze zo een mail sturen of ze nog plek hebben.
Even voor Ischgl ligt het dorpje See hotel Post verhuurd ook wel kamers voor een paar dagen.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie