VIP skipas of Silvretta skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Wij gaan komend seizoen wederom naar Ischgl, voor de tweede keer, Ischgl in een woord: wunderbar! Vorige jaar hadden wij de normale VIP skipas, we vragen ons af of de Silvretta pas iets toevoegt…en zo ja, Galtur, Kapll of See, zijn dit echt aanraders of keren we huiswaarts naar Ischgl met het gevoel van een "verloren" dag?

First powder, last beer...!

Ik denk persoonlijk van niet. Ischgl is groot, toeristisch, massa en vol. De andere gebiedjes zijn daarom lekker rustig en meer voor de liefhebber. Daarom zijn ze voor een dagje perfect… Zelfs voor meerdere dagen mits je een kilometervreter bent.

It's all about the turns duuuuuude!

In je mail stel je dat Ischgl wunderbar is. Dit is ook zo. Ben zelf 7 keer in Ischgl geweest en kom er graag jaarlijks terug. Heb zeker 20 skigebieden gezien in Oostenrijk waar ook de andere drie gebieden bij horen.

Ik ben van mening dat Ischgl veel meer te bieden heeft als Galtur, Kapll of See. Het skigebied Ischgl is groot genoeg (dit jaar weer groter) om je een week te vermaken. Als je langer als een week verblijft, zou ik het overwegen maar anders zou ik in Ischgl blijven.

Als je naar Ischgl gaat voor de apres ski, snelle liften en groot aanbod pistes ga je in de andere gebiedjes niet veel te zoeken hebben. Daar ga je naartoe omdat het er héél rustig is, je nog heel lang op de dag verse ribbeltjes kan skiën,… Het voegt zeker wat toe maar niet voor de gemiddelde Ischglbezoeker die wilt skiën, drinken en shoppen.

Als u van wat meer afwisseling houdt, zou ik voor de Silvretta Skipass gaan. Ieder (ski)gebied heeft zo zijn eigen sfeer… Eens gaan skiën in een rustig (familiair) skigebied breekt lekker de week.
Niet een keer gaan skiën in Galtür - Silvapark is toch echt iets wat spijtig zou zijn, zeker als u in de buurt bent. Het landschap is er erg mooi, en het zicht op het Kops stuwmeer vind ik echt al helemaal speciaal. De pistes zijn ook leuk! Het skigebied is groot genoeg voor een dag plezier.
Kappl is ook een leuk skigebiedje, maar als de ‘Lattenabfahrt’ dicht is door slecht weer en/of lawinegevaar heb je het er snel gezien. Van tevoren even checken of die open zal zijn dus.
See vind ik grof gezegd niet echt de moeite om helemaal naar het begin van het dal te rijden, als Ischgl voor je huisdeur ligt.

Wij vonden de skigebiedjes van Galtür en Kappl een leuke aanvulling, en dus de Silvretta Skipass zijn geld waard. :)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Allen dank voor de reacties! Dat Ischgl meer te bieden heeft dan de andere gebieden is logisch maar als KMvreter willen we idd de week wel ff breken, wij zouden nooit een week naar Galtur gaan, maar een dagje het gebied daar bezoeken wel, het wordt dus de Silvretta skipas!

First powder, last beer...!

@Ralf2 : Goede keuze! Veel plezier;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Inderdaad goede keus. Galtur en Kappl zijn zeker leuk voor een dag als onderbreking. Wij gingen meestal nog de zaterdag ochtend naar See. Heerlijk rustig en nog wat eten en dan begin van de middag terug. Heb je ook geen last van het verkeer.

May the ski force be with you !!

Wow, das pas een goede tip! Ik ben voor! Ben alleen bang dat de rest het bij het ouderwets om 06:00 terugrijden wil houden, ook omdat lang niet iedereen eigen materiaal heeft en huren voor een ochtend zo’n gedoe is…Maar het idee staat mij wel aan!

Ik probeer ook al jaren voor elkaar te krijgen om zaterdag om 00:00 ofzo aan te rijden om de zaterdag al te kunnen skiën, of desnoods vrijdagsmiddag en dan hotel net voor de Oostenrijkse grens…

First powder, last beer...!

Plaats een reactie