Ischgl, Kappl, Galtur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Hoi!
Wij gaan van 7 feb tot 12 feb naar Ischgl.
De periode kunnen we niet wijzigen dus hier zijn we aan gebonden waardoor het aanbod natuurlijk wat minder is gezien vrijdag aankomst en vertrek woensdag.

Nu hebben we wat leuke appartementjes en hotels gezien in Kappl/Galtur maar ik lees verschillende verhalen over de bussen.
Is het zo dat als je buiten het centrum van deze plaatsjes zit je eerst een bus moet pakken naar het centrum van Kappl/Galtur om vervolgens de bus naar ischgl te moeten pakken? Iemand enig idee aan hoeveel minuten reizen ik dan moet denken (15 min of 30 min)?

We zijn afhankelijk van de bus ivm apre ski in Ischgl, dus geen auto willen gebruiken.

Hotels en Appartementen in Ischgl zijn geen optie ivm de prijzen die erg hoog zijn.

Tips zijn welkom!

@Sassert houdt er rekening mee dat je wanneer je buiten Ischgl of Samnaun verblijft ook plus minus €50,- extra betaalt voor de skipas, dit kan eventueel de prijzen voor appartementen in buurdorpen compenseren!

Het is goed te doen om voor plus minus € 375,- een week in Ischgl centrum te verblijven in een 3* garni (incl. ontbijt) ook appartementen zijn voor deze prijs te vinden.

Echter dien je dan rechtstreeks te boeken en niet in de reisgidsen van de touroperaters te kijken.

He Gast,

Ik begrijp die skipas verhalen niet? Als je naar de lift in Ischgl gaat kan je toch gewoon een skipas kopen die net zo duur is als andere mensen betalen? Of moet je dan een kaart van het hotel laten zien waarnaar ze dan de prijs bepalen?

Wij boeken voornamleijk rechtstreeks via de Ischgl website maar hotel garni* hotels geven geen aanbieding als ik ischgl zelf mail. Andere websites waarmee je die wel te pakken krijgt of op kan zoeken?

We zijn overigens met 6 man en hebben of 1 app. nodig of 3 losse kamers. (misschien daarom weinig aanbiedingen vanuit Ischgl zelf).

Als je goed zoekt zul je voor goede prijzen ook onderkomens in Ischgl vinden. Hiervoor zul je echter zelf onderkomens moeten gaan aanschrijven. Via google maps of de Ischgl-website zijn voldoende opties te vinden, stuur deze allemaal een (standaard) e-mail en wacht de verschillende aanbiedingen af. Zeker weten dat er iets interessants tussen zit. Richt je bijvoorbeeld eens op het deel Versahl, iets buiten het centrum.

Gaat gast 158/401 niet teveel uit van een weekboeking?
Vraagsteller geeft aan dat ze minder dan een week, en dan ook nog verdeeld over twee ‘normale’ weken wil boeken. En dan ook nog beperkt budget.
Dat zijn drie nadelige factoren!

Wat Flexen bedoeld inderdaad dus ik mag geluk hebben als er uberhaupt appartementjes en hotels in de omgeving ons een aanbieding sturen.

Gaat me voornamelijk over de bus rit vanuit Kappl en Galtur? Gaan die eerst naar het dorp zelf, overstappen en dan nieuwe bus richting Ischgl of rijden ze rechtstreeks naar Ischgl zonder overstap eerst in het dorp en wat is de reisduur?

Als je in Ischgl, Mathon of Samnaun verblijft, krijg je op vertoon van je gästekarte korting op de skipas. Dit noemen ze de VIP pas. Die geldt alleen in de Silvretta Arena. Als je in Kappl, Galtür of See zit kan je of een pas kopen voor alleen hun eigen skigebied of een pas voor het hele Paznauntal. Die is duurder dan de VIP pas maar je kunt er dan ook meer skigebieden mee aandoen.

Hmm lastig als je alleen in Ischgl-Samnaun wilt skien.
Maar als ik in Ischgl naar de lift stap om pas te kopen, kan toch? Krijg alleen geen korting, maakt niet zoveel uit…

Wat is ongeveer die korting op de skipas? 5%?

Ik reed maandag in de namiddag weg uit Ischgl en zat nog te denken… waarom zou je in Kappl gaan zitten (of de wijk Versahl zoals ook genoemd)?
Het is misschien wat moeilijk vinden, maar vooral doorzoeken! De Ischgl website, booking.com of bergfex (http://www.bergfex.at/ischgl/unterkuenfte/ - even de 3 sterren accomodaties selecteren). Soms komt er ineens iets beschikbaar door een annulering ofzo en moet je snel zijn. Ook zijn niet alle hotels aangesloten bij een boekingssite, dus gewoon bellen! Ook niet mailen, maar bellen… In die periode is Ischgl echt nog niet vol, dus neem geen genoegen met kilometers buiten het dorp.

Ik heb bergflex geprobeerd maar geeft aan dat er niets beschikbaar is. Gewoon allemaal stuk vor stuk bellen dus? Toevallig niet iemand die ooit een lijst heeft gemaakt van alle hotels (A)? Want apart zoeken is volgens mij echt enorm veel werk…

Ik denk dat je meer kans maakt als je van 8 t/m 12 gaat. Dat valt in een normale verhuur week. Dan is het ook nog het beste om last minute te boeken, omdat ze toch eerst graag voor een week willen verhuren. Als ze dat niet lukt dan gaan ze graag op wat minder dagen verhuur in. Ik heb vorige week geboekt voor 4 dagen Sankt Anton(18 t/m 21 januari) bijvoorbeeld. Genoeg aanbieders.

Wij hebben ervoor gekozen om in Kappl te slapen omdat het prijsverschil met een acco in Ischgl voor ons te groot was. Vorig jaar zaten we boven in Kapl waardoor we 's morgens eerst met een klein busje naar het ‘centrum’ van Kappl reden en daar stapten we over in de grote bus. Dit was voor ons prima. Dit jaar wel een acco waarbij we direct op de grote bus kunnen stappen. Het is ongeveer 15 minuten met de bus.

Wij hebben ervoor gekozen om in Kappl te slapen omdat het prijsverschil met een acco in Ischgl voor ons te groot was. Vorig jaar zaten we boven in Kapl waardoor we 's morgens eerst met een klein busje naar het ‘centrum’ van Kappl reden en daar stapten we over in de grote bus. Dit was voor ons prima. Dit jaar wel een acco waarbij we direct op de grote bus kunnen stappen. Het is ongeveer 15 minuten met de bus.

Merel-BV op 15 jan. 2014 16:01

Is Kappl zelf ook geen leuk skigebied? See en Kappl zijn toch veel minder massaal als Ischgl.

Maar nu boeken voor 1e week feb is dus nog niet last minute genoeg? Hoeveel dagen dan van te voren?

Als ik nu op de site zoek dan komt er maar 1 acco uit. Ik denk dat je volgende week meer kans maakt, maar dat kan je zelf in de gaten houden.

Ik heb bergflex geprobeerd maar geeft aan dat er niets beschikbaar is. Gewoon allemaal stuk vor stuk bellen dus? Toevallig niet iemand die ooit een lijst heeft gemaakt van alle hotels (A)? Want apart zoeken is volgens mij echt enorm veel werk…

sassert op 15 jan. 2014 15:35

Als ik op 3-sterren zoek tussen 7 en 12 februari zie ik 8 accomodaties. Dat wil niet zeggen dat er voor 6 personen beschikbaar is, of dat ze voor gebroken weken willen verhuren, maar er lijkt voldoende te zijn.
Dat is ook direct je lijst van hotels zou ik zeggen. Als je geen zoekcriteria invoert krijg je ze allemaal - 17 pagina’s x 20 accomodaties. Ik zou de 4- en 5-sterren eruit filteren. Die zijn alleen voor de rijke russen :)

Kappl en Galtür zijn juist veel mooier om te skiën dan het overvolle Ischgl/Samnaun.

… overvolle Ischgl/Samnaun.

Gast241 op 15 jan. 2014 17:44

Niet mee eens.
De infrastructuur is zo goed in Ischgl, dat je ook in het hoogseizoen nauwelijks staat te wachten voor een lift. En als er een lange rij staat, gaat het zo snel dat je verbaasd bent dat je maar een paar minuten stond te wachten. Daar kan menig ander gebied een puntje aan zuigen.
Daar investeert Ischgl dan ook een hoop in.

Ja en in het dorp kan het dan drukker zijn, zeker bij de apres-ski. Maar ook daarvoor is voor ieder wat wils…

Slechts een paar minuten bij die massa transportfabrieken betekent dat ze max. capaciteit draaien. Helaas staat de liftcapaciteit in geen verhouding met het piste-aanbod. Veel te volle pistes dus!

@Matthijs, ik vind Kappl zelf ook erg leuk, met See heb ik geen ervaring. Ischgl was vorig jaar (eerste keer Ischgl) een hele belevenis omdat ik nog nooit in zo’n groot gebied was geweest. heb me zowel in Ischgl als Kappl goed vermaakt. Daar moet ik misschien bij zeggen dat ik nog nooit in een Nederlandse vakantie ben geweest, dus het zal relatief rustig zijn geweest, al heb ik hier niet heel veel verstand van :)

Gast158 was ik!!! De korting op de skipas voor 7 dagen is volgend mij plus minus €50 pp deze krijg je enkel op vertoon van je gastekarte wanneer je verblijft in ischgl samnaun of mathon!!!

Verder moeten er genoeg vrije accomodaties in ischgl centrum te vinden zijn, echter niet via de site van ischgl… Op Een anfrage via de site van ischgl zul je geen reacties van de 3* garnis krijgen deze moet je rechtstreeks benaderen en vind je het beste via Google earth! En idd bellen werkt vaak beter, daarna bevestigen in een mailtje!

Je zal echter wel in 1 normale vakantie week moeten boeken, het liefste van za. tot za.
@mathijs waar komt die haat tegen grote skigebieden toch altijd vandaan? Feit is dat de meeste mensen graag in een groot luxe ski-oord verblijven echter kan niet iedereen zichzelf dit veroorloven of ze zoeken niet voldoende…

Ischgl is inderdaad onder bij de lift druk, maar in het skigebied merk je zelfs in de drukste periode weinig van de drukte! Wij zijn jaren met de krokus geweest en wanneer je de routing in het gebied goed plant zal je NIET in de rij hoeven staan, Max 2x 5 minuten per dag voor een verbinding maar dit is al ruim genomen!!!

Wat betreft de drukte bij de gondels in het dal, zorg ervoor dat je de 1e lift naar boven neemt om de drukte te vermijden echter zal dit in deze periode nog wel meevallen!!!

Ons lukt het elk jaar om in de allerdrukste periode van hetbjaar betaalbaar (tussen € 350 en € 550 pppw) in hartje Ischgl te verblijven…

Rond de €500 in de dorfstrasse en voor €350 3 minuten lopen van de dorfstrass ik zou igg voor geen goud in een buurdorp willen zitten, zeker niet wanneer je zelfs een keer moet overstappen het is wel vakantie hè ;)

Succes ermee

@gast241 bllsht vaak heb je vanuit 1 lift meerdere pistemogelijkheden hierdoor valt de drukte op de piste juist reuze mee!!!

Ieder zijn mening. Ik wil gewoon een paar 100m kunnen knallen zonder "obstakels" , dat kan daar gewoon niet, teveel volk.

Van uit Samnaun hoef je 's morgens zelfs bij de dalgondel niet te wachten in de krokusweken. Het heeft me vorig jaar echt verbaasd. Ik hield mijn hart vast en was bang dat het veel te druk zou zijn op de piste en dat je overal lang zou moeten wachten(ik ben het rustige Obergurgl gewend).Het viel uiteindelijk reuze mee. Op de piste was genoeg plek om te skiën en ik heb nergens langer hoeven wachten dan 5 minuten. De meeste liften dus veel korter. De enige plek die wel echt druk was, was de Idalp. Ik zorgde er wel voor dat ik daar zo weinig/kort mogelijk in de buurt kwam.

Ik ga al jaren ,meerdere keer per jaar zelfs, naar Ischgl, dus ook in de krokusvakantie bv. en je moet inderdaad ,en dan nog, af en toe aanschuiven aan de silvrettabaan, maar neem dan in dat geval de dorftunnel naar de fimbabaan waar je zo kunt instappen. Eens op de Idalp verspreid alles zich en hoef je kwasi nooit aan te schuiven !

Verder is het verschil op skipas inderdaad een kleine 40 euro per week als je in Ischgl verblijft.
Beter is 1 mailtje te maken en deze te sturen naar de verhuurders zelf (e-mail adres is te vinden op de site van Ischgl).

Voor een shortski best wachten tot het laatste moment en je dagen zo in te plannen dat je maar in 1 ‘verhuur-week’ zit. En er zijn idd best wel pensions/hotel garni te vinden voor een 50/60 euro per nacht (ook in de vakantieperiode) gelegen in het centrum van Ischgl zelf, zodat je je niet hoeft te verplaatsen om te gaan skien of apres-skien !

@Merel-BV: Zelf ben ik er nog niet geweest en ook Belg ;) See stond in het wintersportboekje 2 jaar geleden verspreid door deze site omwille van zijn rust (met dank aan Ischgl) en daarom juist de moeite waard om er te komen (volgens het boekje), vandaar :)

@mathijs waar komt die haat tegen grote skigebieden toch altijd vandaan? Feit is dat de meeste mensen graag in een groot luxe ski-oord verblijven echter kan niet iedereen zichzelf dit veroorloven of ze zoeken niet voldoende…

Ischgl is inderdaad onder bij de lift druk, maar in het skigebied merk je zelfs in de drukste periode weinig van de drukte! Wij zijn jaren met de krokus geweest en wanneer je de routing in het gebied goed plant zal je NIET in de rij hoeven staan, Max 2x 5 minuten per dag voor een verbinding maar dit is al ruim genomen!!!

Wat betreft de drukte bij de gondels in het dal, zorg ervoor dat je de 1e lift naar boven neemt om de drukte te vermijden echter zal dit in deze periode nog wel meevallen!!!

Ons lukt het elk jaar om in de allerdrukste periode van hetbjaar betaalbaar (tussen € 350 en € 550 pppw) in hartje Ischgl te verblijven…

Rond de €500 in de dorfstrasse en voor €350 3 minuten lopen van de dorfstrass ik zou igg voor geen goud in een buurdorp willen zitten, zeker niet wanneer je zelfs een keer moet overstappen het is wel vakantie hè ;)

Succes ermee

Martje op 15 jan. 2014 19:33

Het is niet omdat ik suggereer dat er nog andere leuke gebieden zijn in het Paznauntal dat ik tegen grote skigebieden ben. Beter lezen.

Dat mensen graag een groot skigebied hebben is waar, maar zeggen dat ze niet genoeg zoeken is de boel omdraaien, mensen zoeken vaak niet goed genoeg en komen altijd bij hetzelfde kransje skigebieden uit. Een groot skigebied heeft zeker zijn voordelen vanzelfsprekend, maar ga dan de nadelen niet verbloemen. Ookal zijn er niet zoveel wachttijden (ik vind 2 minuten al irritant, maarja), dat betekent wel dat de drukte zich wel moet uiten op de pistes. Altijd zie ik van Ischgl mierenhopen op de skipistes. Daarbovenop komt nog het feit, dat ik niet graag moet rekening houden met waar ik ski, zodat ik niet moet wachten, ik ski liefst overal zonder wachttijden of drukte.

Ischgl heeft het in theorie allemaal: een groot gevarieerd, sneeuwzeker skigebied met moderne liften en bij de beste apres-ski in Oostenrijk volgens velen. Wel het nadeel, dat is drukte (afhankelijk wat je zelf gewend bent).

Ik kom ook al een aantal jaar in Ischgl. Ik heb nog nooit een accommodatie in Ischgl zelf geboekt i.v.m. de prijzen. Als je uit de omliggende dorpen moet kiezen zou ik zeker voor Mathon gaan. Zowel voor de korting op de skipas waar je nog van kan profiteren, maar ook zeker de reistijd vergeleken met Kappl / See.

Afgelopen winter heb ik iets buiten Kappl gezeten, hier moest ik eerst met een klein busje naar het dalstation van Kappl moest om daar over te stappen. Volgens mij was ik zeker 40 min. onderweg tot het dalstation in Ischgl.
Daarbij rijdt de kleine bus maar 1 keer per ochtend. Mocht je deze echt missen kun je nog een telefoonnummer bellen en dan doen ze aan het eind van de ochtend nog een rondje maar dan sta je pas na 12:00u op de piste in Ischgl.
Daarentegen kun je je met wat creativiteit in Kappl en See ook nog wel een dagje in het eigen skigebied vermaken.

Vanuit Mathon ben je 10 - 15 in Ischgl. Tevens is de taxi naar Mathon nog prima te betalen (helemaal vergeleken met Nederlandse taxiprijzen) mocht de apresski wat uit de hand lopen.

@mathijs echter is het wel zo dat het in het hoofdseizoen/ tijdens de vakantieperiodes juist in kleine gebieden vaak aanschuiven is bij de liften.

De kleine gebieden hebben minder capaciteit en daardoor sneller wachten bij de liften! Als ik me niet vergis staat hierover zelfs een artikel geschreven in de Anton het magazine van http://www.wintersport.nl

Het klopt dat er nadelen zijn aan grote gebieden, met name de prijzen zijn wat hoger… Tegen elkaar afgewogen kan je objectief gezien m.i. niet beweren dat een klein gebied t.a.v een groot gebied meer voordelen dan nadelen biedt!

Ischgl is gewoon cool voor mooi skien, biertje drinken op de piste en naast de piste nog een biertje.
Voor de rest vind ik de tochten naar Samnaun mooi. Na 5 jaar Serfaus wil je eens wat anders als je 26 bent.

Thanks voor alle tips, heb all 100 e-mail adressen bij elkaar gesprokkeld en nu wachten op antwoorden. Misschien over 1/2 weken nog eens mailen.

Busritten van 40 minuten is toch sonde, beter in Mathon of Samnaun zelf. Kosten liggen voor 6 personen en 5 nachten rond de 1000 - 3000 euro. Groot verschil dus goed zoeken.

Thanks voor de tips!

Plaats een reactie