Actuele sneeuwkwaliteit in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Kan iemand mij vertellen hoe de sneeuw nu is in Ischgl en hoe de pistes erbij liggen? Ik weet dat ik op Bergfex enzo kan kijken, maar zit nu in SFL en Bergfex meldt dat de sneeuw goed is, maar het is verre van goed…

@Robin kan dat :p als hij even tijd heeft om ws.nl te bezoeken toch

Kan iemand mij vertellen hoe de sneeuw nu is in Ischgl en hoe de pistes erbij liggen? Ik weet dat ik op Bergfex enzo kan kijken, maar zit nu in SFL en Bergfex meldt dat de sneeuw goed is, maar het is verre van goed…

Nics op 8 apr. 2014 11:26

Dus als iemand anders er iets over roept (die de zelfde bronnen gebruikt als jij!!) dan neem je het wel voor ‘waar’ aan???

When life gets too complicated.... SKI

Alex, wat denk je zelf…
Misschien is dus nu iemand daar…

ben net zo benieuwd als @Nics. Ik ga er met Pasen heen. Verschillende sites geven verschillende voorspellingen en de webcams staan soms wel erg strategisch. Dus als iemand ter plekke verslag kan doen…

Ben hier sinds zaterdag. Al sinds zondag veeeeel te warm, maar ondanks de vele ‘sulz’ toch prima kunnen skiën (TIP: met de eerste lift de berg op dan heb je de eerste 2u de pistes voor jou alleen en is het echt wel SUPER skiën).
Sinds deze middag wel merkelijk slechtere condities: sulz tot 2500m met vanaf 13u regen/sneeuw (sneeuwgrens rond 2300m). Door de hoge vochtigheid icm positieve temperaturen hebben ze in de loop van de middag wel een aantal pistes (o.a. pistes 5 en 1 boven het middenstation) gesloten wegens lawinegevaar.
Dus al bij al redelijke condities al ben ik wel bang dat de komende dagen meer en meer pistes zullen gaan sluiten want er is echt niet veel overschot meer…

Skiwi, dank voor je antwoord! Daar hebben we wat aan. Morgen geen Ischgl voor ons, maar een uitstapje naar de Stubaier Gletscher.

Dank voor de update @Skiwi , hopen dat de minimale sneeuwval van zaterdag nog iets goed gaat maken. We zitten er volgende week weer voor de skitest.

Plaats een reactie