Ski tussen pasen en closing

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Heeft iemand ervaring met ski in ischgl na de paasvakantie en voor de closing? Is er nog veel drukte? Hoe is de apres ski in deze periode? Is alles nog open?

't Is dan uiteraard een pak rustiger, zeker tijdens de week, maar verwacht niet alleen te zijn: Ischgl heeft op dat moment veruit het grootste pisteaanbod van de oostelijke Alpen en dat trekt uiteraard ook wel een beetje volk, vooral in het weekend.

De après ski tenten zijn normaalgezien allemaal nog open, maar ook daar is het dan aangenaam rustig, maar zeker ook niet leeg.

Wat het skigebied betreft: de 3 keer dat ik er was, altijd rond 15 april, waren nagenoeg alle pistes nog open, zelfs op de dalafdalingen lag nog een meter (kunst)sneeuw. Enkel piste 7a (het onderste stuk dus) was iedere keer gesloten, wellicht omwille van lawinegevaar. Het bovenstuk stuk van piste 7 (tot aan de oude Velilleckbahn stoeltjeslift) was toen wel altijd open (en fantastisch te skiën). Verder enkel af en toe een “secundaire” piste dicht, maar daar kom je toch meestal niet op.
Gouden regel in die periode is wel: vroeg opstaan! 's Ochtends liggen alle pistes er prachtig bij en kan je knallen als een gek want je bent toch alleen. Na de lunch wissel je dan gewoon naar de hogergelegen noordhellingen (die zijn er genoeg), waar de pistes heel de dag goed blijven.

Dus samengevat: doen!

Ok! Bedankt voor je reactie! Het zou een shortski worden over het weekend, dus qua après-ski zal dus nog ook wat te beleven vallen neem ik dan aan :).

dus qua après-ski zal dus nog ook wat te beleven vallen neem ik dan aan

Ja, in de Kuhstall en de bars ernaast is dan nog wel wat te doen en aan de andere kant van het dorp (aan het dalstation van de nieuwe Pardatschbahn) de Schatzi bar.

Plaats een reactie