Skipassen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Het lijkt erop dat er twee type skipassen zijn: "VIP Ski Pass" en de "Silvretta Ski Pass" waarbij de VIP pas alleen in het Samnaun Ischgl gebied geldig is en de andere ook in Galtur en Kappl.

Klopt het dat de VIP alleen kan worden gekocht als men in Ischgl of in Mathon verblijft?

Vond zo snel geen uitleg van de zin "The VIP ski pass is only given to guests of Ischgl or Mathon on presentation of the “guest card”"

Hallo Jan,

Het verschil tussen beide skipassen is inderdaad dat de VIP pas alleen voor gasten uit Ischgl en Mathon met een gastenkaart is, maar dan ook alleen geldig is in Ischgl-Samnaun. Dus als je niet in één van de twee dorpen verblijft, zul je een volledige skipas moeten aanschaffen om in Ischgl-Samnaun te kunnen skien.

De Silvretta skipas is geldig in See, Kappl, Ischgl-Samnaun en Galtur en kan iedereen aanschaffen.

Wat is nog even toe wil voegen; het is wel de moeite waard om minstens één dag naar Ischgl te gaan. Het is daar echt geweldig skiën/boarden!

Enige nadeel van Ischgl is de drukte op de pistes.

Als je in Ischgl verblijf en dus een gastenkaart hebt, dan is de skipas ook goedkoper dan als je bijvoorbeeld in Kappl verblijft. Het eventueel ‘duurdere’ hotel in Ischgl wordt dikwijls al gecompenseerd door de goedkopere skipas door de gastenkaart.

Als je in Ischgl verblijf en dus een gastenkaart hebt, dan is de skipas ook goedkoper dan als je bijvoorbeeld in Kappl verblijft. Het eventueel ‘duurdere’ hotel in Ischgl wordt dikwijls al gecompenseerd door de goedkopere skipas door de gastenkaart.

Dieter op 14 nov. 2011 22:34

Je bent (in januari) uiteindelijk met een skipas zonder Gastkaart 20 euro meer kwijt dan een skipas met Gast. Dus veel compenseert dat niet. Echte kilometervreters kunnen dan ook beter een Silvretta skipas kopen ipv van een VIP Skipas

Interessant wij verblijven in ischgl. we willen 7 dagen boarden dan scheelt het in de tijd dat wij er zijn zo’n €40,- We zijn opzich best fanatiek maar zijn de pistes van kappl en galtur dan wel de moeite waard?? Ik neem aan dat er een skibus naar beide gebieden gaat?

@alain
Kappl is wel leuk maar als je een beetje fanatiek bent dan heb je voor de middag al alle pistes 2 keer gehad. Galtür ken ik niet maar moet wel de moeite zijn om een dagje heen te gaan.
Wat de opmerking van RR betreft, het is idd druk in Ischgl, maar als je vroeg bent met de Pardatschgratbahn omhoog, en dan of gelijk oversteken naar Alp Trida of de andere kant en met de Palinkopfbahn 's morgens vroeg daar alle zwarte piste’s ff doen.
Heel veel plezier

@Huub

Is het ook altijd druk in de laatste week van januari? Ik dacht het idd eigenlijk al dat je die pistes in Kapll en Galtur in een ochtend wel gezien zou hebben.

In Kappl en Galtür kun je inderdaad alles 2x gehad hebben in een ochtend.

Echter is het er buiten de schoolvakanties mooi rustig, bijna uitgestorven.

Zeker de moeite om naar beide gebieden een dagje te gaan.

Heerlijk die rust, zeker in tegenstelling tot Ischgl.

Ik sluit me aan bij RR. Heerlijk rustig, geen wachttijden bij de liften. Ideaal om alle pistes goed te verkennen en nogmaals te doen. Op zo’n dag ski je waarschijnlijk meer dan dat je in Ischgl zou doen.

wachttijden heb je in Ischgl buiten de schoolvakanties ook niet bij de liften, wel bovenaan de pistes.

die bergjes bij Ischgl hebben ze helemaal volgepropt met liften, voornamelijk 6-8KSB’s. Vaak parallel en op diverse plaatsen zelfs over elkaar heen.

Plaats een reactie