Skischoenen 's nachts verboden in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Vanaf dit seizoen is het 's avonds en 's nachts in Ischgl verboden om skischoenen, ski’s, skistokken te dragen, van 20:00 tot 6:00.

Om de kwaliteit van het verblijf te verbeteren, de mogelijke boete is flink.

Persbericht:

null

*bericht bewerkt door Rogier op 17 nov 2016 16:07

Click. Click. Peace

Gelukkig ben ik een snowboarder :)
Mag alleen mn plank niet meezeulen.

Dus ook als ik dronken en naakt op de bar spring moeten de skischoenen uit? Jeetje…

Tsja, vaak genoeg gezien, van die dronken droppies die hun ski’s over de klinkers naar huis slepen, op skischoenen.
Maarja, ook zonder ski’s en schoenen maken ze nog genoeg herrie.

Dus ook geen avondskiën meer dan??

Übung macht den meister!!!

Is voor sommigen wel goed dat die regel er gekomen is. Een avondje stappen op je skibotten is geen aanrader de dag nadien. :-) Spreek uit ervaring.

De bijnaam zal ook aangepast worden van “Ibiza van de Alpen” naar “Monaco van de Alpen” :-D

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

“On all the routes and squares in the centre of Ischgl”, hopelijk staat er in dat reglement duidelijk uitgevaardigd welke straten en pleinen daar onder vallen, beetje advocaat maakt er anders zo brandhout van.

Over de inhoud van de regel spreek ik mij niet uit :)

Wat is dit voor onzin… Is het straks ook verboden om bij de lunch te skiën? manmanmanmanman vadertje staat hou toch op.

“Hard soled footwear”. Ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer de eerste Hollander op klompen wordt gesignaleerd als provocatie / test van de plaatselijke autoriteiten.

“Hard soled footwear”. Ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer de eerste Hollander op klompen wordt gesignaleerd als provocatie / test van de plaatselijke autoriteiten.

Patrick1980 op 17 nov 2016 17:50

ik voel toch een Wintersporters.nl blog met video aankomen … Klompen zijn het probleem niet :-)

Dus ook geen avondskiën meer dan??

RFKANGOO op 17 nov 2016 17:04

Naar mijn weten is er geen avondskien in Ischgl…

Wat is dit voor onzin… Is het straks ook verboden om bij de lunch te skiën? manmanmanmanman vadertje staat hou toch op.

sneeuwkabouter op 17 nov 2016 17:47

Moet de vraag niet zijn, waarom is het nodig dat deze regel er komt? Blijbaar zijn er mensen die hun fatsoen niet kunnen houden en zorgen die voor genoeg overlast.

Ik hou ook niet van te veel regels, maar naar mijn weten ontstaan regels over het algemeen omdat er overlast is/misbruik gemaakt wordt.

Jammer voor de mensen die geen problemen verookzaken.

Let wel het tegenovergestelde gebeurt ook, waarbij er bijvoorbeeld een klein percentage van een groepering crimineel is en “men” wil ze er dan allemaal “uit” hebben. Maar das een politieke discussie die hier niet hoort:)

maar de argumenten die ze geven zijn:
“Ischgl is focusing on new high quality apres ski fun this winter season so as to reduce the risk of injury for individuals and keep general noise pollution at night to a minimum”

A: wordt apresski er beter van als je het op je sneakers moet doen? Voor mij is het juist iets dat je in je skikleding doet.

B: Dat er minder persoonlijke ongelukken gebeuren zou toch niet de zorg van een skigebied moeten zijn? Ik hoop dat mensen verstandig genoeg zijn om te snappen dat het oplopen van verwonden als gevolg van te veel drinken toch echt je eigen verantwoording is.

C: Noise pollution… Vooral van het woord ‘pollution’ krijg ik al de kriebels, alsof het geschreeuw dat dronken mensen produceren wel leuk geluid is, en het klakken van een skischoen opeens niet meer kan?

Ik denk dat het oorzaak - gevolg principe niet helemaal lekker begrepen is, de oorzaak is niet het aprés skiën in skikleding, maar juist het aprés skiën zelf. ;)

maar de argumenten die ze geven zijn:
“Ischgl is focusing on new high quality apres ski fun this winter season so as to reduce the risk of injury for individuals and keep general noise pollution at night to a minimum”

A: wordt apresski er beter van als je het op je sneakers moet doen? Voor mij is het juist iets dat je in je skikleding doet.

B: Dat er minder persoonlijke ongelukken gebeuren zou toch niet de zorg van een skigebied moeten zijn? Ik hoop dat mensen verstandig genoeg zijn om te snappen dat het oplopen van verwonden als gevolg van te veel drinken toch echt je eigen verantwoording is.

C: Noise pollution… Vooral van het woord ‘pollution’ krijg ik al de kriebels, alsof het geschreeuw dat dronken mensen produceren wel leuk geluid is, en het klakken van een skischoen opeens niet meer kan?

Ik denk dat het oorzaak - gevolg principe niet helemaal lekker begrepen is, de oorzaak is niet het aprés skiën in skikleding, maar juist het aprés skiën zelf. ;)

sneeuwkabouter op 17 nov 2016 18:28

hehe ik begrijp je argumentatie.

Ik denk dat dat zo vaag is opgesteld om het minder gevoelig te maken. En als tweede doel dat als mensen weten dat ze maar tot 20:00 met ski-schoenen mogen lopen ook eerder naar huis gaan etc, dus minder dronken worden ergo minder lawaai.

Ik vind persoonlijk niet zo erg deze regels, maar ja ik drink geen alcohol en haat de apres ski en de bijbehoordene verschijnselen. Desalniettemin mogen mensen van mij doen en laten wat ze willen zolang ik er geen last van heb. En als er dan last komt worden er regels gemaakt.

Regels zijn niet een ding waar we mee gepest worden, maar meer een tool om te zorgen dan mensen die verantwoordlijkheden niet aan kunnen te kunnen corrigeren. Althans zo zie ik dat met mijn positive bril op :)

Dus ook geen avondskiën meer dan??

RFKANGOO op 17 nov 2016 17:04

Jawel alleen je je moet je skis en schoenen in een kluis bij de lift droppen of om het centrum heen terug lopen ?

🏂

See heeft er direct handig op ingespeeld :-)

null

… you can leave your boots on in See. http://www.see.at

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Gezien op facebook

“Relax if you pay cash” ist wohl das Motto…

1 april valt vroeg dit jaar…

Ik zie dit toch meer als een regel van een overijverige ambtenaar die ergens zijn stempel op moet drukken.
Hoeveel “ongelukken” gebeuren er nou echt in het dorp waarbij mensen met skischoenen aan afgevoerd moeten worden, ik heb het nog nooit gezien.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Is voor sommigen wel goed dat die regel er gekomen is. Een avondje stappen op je skibotten is geen aanrader de dag nadien. :-) Spreek uit ervaring.

De bijnaam zal ook aangepast worden van “Ibiza van de Alpen” naar “Monaco van de Alpen” :-D

Ischgeil op 17 nov 2016 17:15

“Ibiza van de Alpen” dat is het wat mij betreft nooit geweest en ik ben bang dat het het “Monaco van de Alpen” nooit gaat worden.
Ik kom regelmatig op Ibiza en was daardoor ook benieuwd naar het “Ibiza van de Alpen” maar dat was eerlijk gezegd een behoorlijke teleurstelling. Maargoed ieder zijn voorkeueren gelukkig :) .

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

‘High quality apres-ski’? Heerlijk bij de open haard op een bank met een berenvel loungen, nippend aan een goed glas wijn en staren naar de vlammen van de open haard. Luisteren naar wat tinkelende muziek op de achtergrond, dit alles uiteraard in een stijlvolle 'lodge-achtige omgeving…zoiets?

Is voor sommigen wel goed dat die regel er gekomen is. Een avondje stappen op je skibotten is geen aanrader de dag nadien. :-) Spreek uit ervaring.

De bijnaam zal ook aangepast worden van “Ibiza van de Alpen” naar “Monaco van de Alpen” :-D

Ischgeil op 17 nov 2016 17:15

“Ibiza van de Alpen” dat is het wat mij betreft nooit geweest en ik ben bang dat het het “Monaco van de Alpen” nooit gaat worden.
Ik kom regelmatig op Ibiza en was daardoor ook benieuwd naar het “Ibiza van de Alpen” maar dat was eerlijk gezegd een behoorlijke teleurstelling. Maargoed ieder zijn voorkeueren gelukkig :) .

Bobdeboarder op 18 nov 2016 09:47

Monaco zeker niet, of ze moesten de Zwitserse gebieden allemaal sluiten.

Ischgl lijkt ook in geen duizend jaar op Ibiza (wat trouwens ook niet meer is wat het ooit was)

Wat een prachtige regel! Ik ben als kind ooit eens gevallen met mij voetbalschoenen aan en met een flesje limonade in de hand. Het litteken is nog altijd een beetje te zien op mijn hand.
Verbieden die voetbalschoenen in de buurt van limonade flesjes!!!

Wat is het probleem nou dan? Ischgl heeft best wel wat exclusievere clubs waar niet een toko vol Nederlanders staat die staat te hossen op skischoenen. Maar een stel mensen die iets meer kunnen besteden aan de dure segmenten qua drank. Nee daar wordt je niet blij van als daar nog mensen met skischoentjes en skikleren aan komen zetten.

Verder vind ik het persoonlijk geen probleem om na het skien de skischoentjes uit te doen en dan heerlijk gewoon weer de enkeltjes te kunnen bewegen om de avond verder te vorderen. Dan is max. 20:00 een prima tijd om de switch te maken van je skischoentjes naar je echte dansschoentjes.

Wat is het probleem nou dan? Ischgl heeft best wel wat exclusievere clubs waar niet een toko vol Nederlanders staat die staat te hossen op skischoenen. Maar een stel mensen die iets meer kunnen besteden aan de dure segmenten qua drank. Nee daar wordt je niet blij van als daar nog mensen met skischoentjes en skikleren aan komen zetten.

Verder vind ik het persoonlijk geen probleem om na het skien de skischoentjes uit te doen en dan heerlijk gewoon weer de enkeltjes te kunnen bewegen om de avond verder te vorderen. Dan is max. 20:00 een prima tijd om de switch te maken van je skischoentjes naar je echte dansschoentjes.

Tim. op 18 nov 2016 23:24

Heb destijds in mijn studententijd jarenlang in een discotheek waar veel “exclusief volk” kwam gewerkt, geloof mij, de rijkste mensen zijn vaak de grootste varkens. Je mag dan wel een grote bankrekening hebben, dat maakt je nog geen grote meneer :)

B: Dat er minder persoonlijke ongelukken gebeuren zou toch niet de zorg van een skigebied moeten zijn? Ik hoop dat mensen verstandig genoeg zijn om te snappen dat het oplopen van verwonden als gevolg van te veel drinken toch echt je eigen verantwoording is.

Oh nee?
Het mag dan je eigen verantwoordelijkheid zijn, de consequenties worden afgewenteld op de ‘samenleving’.

Als jij midden in de nacht onderuit gaat omdat je zonodig met je je zonodig met je skischoenen op glad ijs begeeft en je licht er dan met een flinke hoofdwond en een gebroken poot te schreeuwen van de pijn? Wie moet er dan in actie komen?
Brandweer, Ambu, Politie, 1e hulp, heli etc. etc. etc. De lokale “samenleving” zeg maar.
En dan heb ik het nog niet over al die bewoners/touristen die door dit “incident” uit hun slaap worden gehaald/gehouden

En wat die “eigen verantwoordelijkheid” betreft:
Eigen verantwoordelijkheid nemen houdt in dat je vooraf, onvoorwaardelijk en zelf instaat voor (de consequenties van) je gedrag.
De praktijk laat echter zien, dat de gene die het harst schreeuwen over eigen verantwoordelijkheid (omdat er weer eens een regeltje komt) het bij instaan voor de consequenties vaak af laten weten.

Rob

Monaco zeker niet, of ze moesten de Zwitserse gebieden allemaal sluiten.

Ik kom regelmatig in Zwitserland, maar het verband met Monaco ontgaat me

Rob

‘High quality apres-ski’? Heerlijk bij de open haard op een bank met een berenvel loungen, nippend aan een goed glas wijn en staren naar de vlammen van de open haard. Luisteren naar wat tinkelende muziek op de achtergrond, dit alles uiteraard in een stijlvolle 'lodge-achtige omgeving…zoiets?

SkiBeppie op 18 nov 2016 21:04

Heerlijke invulling van apres ski :)

‘High quality apres-ski’? Heerlijk bij de open haard op een bank met een berenvel loungen, nippend aan een goed glas wijn en staren naar de vlammen van de open haard. Luisteren naar wat tinkelende muziek op de achtergrond, dit alles uiteraard in een stijlvolle 'lodge-achtige omgeving…zoiets?

SkiBeppie op 18 nov 2016 21:04

Heerlijke invulling van apres ski :)

Tiny-M op 19 nov 2016 09:29

Op het berenvel na komt dit aardig overeen met mijn invulling van aprés-ski …

Rob

Monaco zeker niet, of ze moesten de Zwitserse gebieden allemaal sluiten.

Ik kom regelmatig in Zwitserland, maar het verband met Monaco ontgaat me

RCGrootveld op 19 nov 2016 08:55

In het nieuwe reglement van de lokale overheid in Ischgl wordt gewag gemaakt van het feit dat Ischgl voor een “new quality of skiing” wilt gaan. Daarop maakte iemand de opmerking dat het misschien “Monaco van de Alpen” ipv ibiza van de alpen ging worden…

Ik zie dat zo snel nog niet gebeuren in Ischgl.

Plaats een reactie