Tips/vragen Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Heey mensen!

Wij gaan 25ste van feb naar Ischgl met de auto,
mijn vraag is kunnen jullie ons wat vertellen over de reis?
Wij willen om 6u 's ochtends gaan rijden ivm de drukte is dit vroeg genoeg?

Het dorp ischgl
Hebben jullie nog leuke tips om dingen te doen in ischgl?

Skien
Waar kan je goed lunchen op de berg?

Sammaun
Is het duur om te lunchen in CH.?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 16 feb 2017 09:56: titel verbeterd

Dit is een tijd waar je overal in de drukte (file) rijd. Dus ik zou het zeker niet doen. Beter dan de avond er voor (vroeg in de nacht) weg te gaan, of later in de middag. Toen wij altijd met de krokus weggingen, gingen we meestal de vrijdag avond tussen 23.00 en 2.00 ''s nachts weg. Ben je voor de drukte uit.

Ik denk dat 6 uur inderdaad niet vroeg genoeg is gezien de vakantiedrukte.

Richting Ischgl vertrekken wij altijd 1 uur 's nachts, weinig drukte en rond 12 uur ben je op bestemming.

Wat bedoel je met leuke dingen doen in Ischgl? Je hebt er natuurlijk de beroemde Schatzi bar, met dames die op de bar dansen. Of de Kuhstall. En je kunt je de hele nacht uitleven in de Pacha. Ben je ook redelijk wat geld kwijt als je wat doordrinkt.
Maar als je bedoelt met leuke dingen, is er ook een zipline die tussen de skipistes loopt en uitkomt in het dorp.

Ik vind de restaurants op de pistes modern maar beetje sfeerloos. Maar het eten is overal prima, maar goedkoop is het zeker niet. In samnaun heb ik niet geluncht, maar wel genoeg mogelijkheden om te shoppen en te eten.

Het is iets duurder in Zwitserland, maar ik vond de kwaliteit in grote bergresto’s in Samnaun gewoon slechter. Plus blijkbaar mag men daar nog roken, voor sommige een voordeel, voor mij een nadeel.

Beste vonden we de pizza’s op de eerste verdieping van onderstaand resto. Zorg wel dat je al rond 11.30 uur ten laatste daar zit, anders kan je je plaats vergeten.
http://www.ischgl.com/nl/active/skigebied/bergrestaurants/sc…

null

Glij blij door die brei :-)

Goed lunchen kun je onderaan de rode 80 in Samnaun bij de Schmuggleralm. Gezellig en goed.Is alleen niet op de berg. Overigens best betaalbaar.
En mocht je ervan houden Paznauner Taja voor een pizza of iets dergelijks is altijd leuk.
In het Pardorama restaurant (bergstation Pardaschgratbahn ) heb je boven een bediend gedeelte waar het erg goed is.
Een leuke hut vind ik zelf de Vider Alp nabij de Idalp net voorbij de dalstations van de B2 en B3 lift.

Aftellen maar!

6 uur 's ochtends wegrijden op de drukste (winter) zaterdag van het jaar zou ik niet doen. Dan kan je nog beter wachten tot een uurtje of 12 's middags en dan achter de drukte aanrijden. Grote kans dat je dan op dezelfde tijd over bent op de plaats van bestemming…
Wat betreft leuke dingen in Ischgl, dat is maar net waar je van houdt… Wat ook leuk is, is een dag naar Galtür. Daar lekker skiën en aansluitend een bezoek aan het Alpinarium.
Lunchen kan je overal zeer goed. Binnen bij het SB restaurant bij de Idalp vrij sfeerloos en druk, maar je kan ook lekker je dienblad mee nemen naar buiten. Andere tentjes allemaal super voor mekaar. Lunchen in Samnaun valt tegen. Wel lekkere Kaisserschmarren bij de Schmugler Alm, maar daar betaal je dan 18 euro voor. De lekkerste pizza’s eet je bij de Schwarzwand en de lekkerste Kaisserschmarren bij de Bodenalp.

Tips lunchen in Ischgl: niet per se op de berg willen lunchen, maar lekker terug skiën naar het dorp. De dalafdalingen zijn tussen de middag prachtig en erg rustig! Wij aten graag bij Bärra Falla, het restaurant op de hoek van de Silvretta Platz, zeg maar schuin boven de Kuhstall. (maar schijnt dat bediening daar nu wat minder is) Je hebt rondom de Silvretta Platz genoeg restaurants waar je lekker kan lunchen. En het is een stuk rustiger vaak dan op de berg,

Bedankt mensen voor de tips!

We gaan ze zeker meenemen over het lunchen en de reis. Ik zou na de ski vakantie wel even laten weten hoe het allemaal is verlopen :)

mvg

Sander

Lunchen op de berg: Alpenhaus is erg leuk, ze hebben er lekkere braadworsten van de grill. Je kunt ook lekkere pizza’s eten in de Paznauner Thaya. Bij lekker weer is het daar leuk, terras buiten en muziek. Als het weer niet zo goed is, is het al snel erg druk binnen.
Smuggler Alm in Samnaun is erg gezellig qua sfeer. Het is er wel een stuk duurder, vorige week 27,- voor een cordon bleu met patat, 10,- voor een soepje. Voor een keer zeker de moeite waard. Als je piste 80 neemt, is het het eerste restaurant rechts.

Als je na het skiën nog even door wilt gaan: Kuhstahl in het centrum, Schatzi bij hotel Elisabeth, er zijn er talloze.

Veel plezier in Ischgl. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik ben er nu zo’n 15 keer geweest en het blijft een fantastisch gebied.

Relax, if you can...

Bedankt voor de info robbert!

Op de berg zijn Vider Alp, Schwarzwand en Alp Trida (de onderste versie met bediening) mijn inziens het beste. Nadeel van Vider Alp is dat het altijd héél erg druk is. Schwarzwand heeft goede verse pizza’s en die bij Alp Trida is ietsje duurder, maar kwalitatief wel weer beter (en ook hele vriendelijke bediening). Afdalen naar Samnaun en eten bij dat smokkelaars restaurant is me ook niet tegen gevallen.
Ik probeer eigenlijk altijd tentjes te vermijden die direct aan gondels liggen, omdat dat van die vreetschuren zijn. Zeker op Idalp is het dramatisch!

De Stro-rum in Samnaun is zeer goedkoop :)
En als je van roken houdt, kun je daar ook goedkoop inslaan.

Beste lezers,

Hierbij mijn review van ischgl & sammaun,

Reis: Prima te doen ook in de krokusvakantie als je op de juiste tijden rijd ong. 10u over gedaan. Benzine in ischgl zelf spot goedkoop 1,22 per liter. We reden via de linkerkant oostenrijk in via bregenz pas erg mooie route je betaald alleen 9,5 extra om door de tunnel heen te rijden en natuurlijk ook terug. tip net voor de grens bij oostenrijk ga tanken haal een een vignet daar of via awnb anders sta je bij de grens bij 30min te wachten op een vignet. We moesten toevallig net ervoor tanken hadden gelukkig mazzel

Ischgl: Een mooi dorp ze spreken van autovrij maar dit klopt niet helemaal ivm auto’s wel overal mogen komen. Het parkeren is gratis aan de rand van het dorp of betaald bij de liften. De liften vanuit het dorp zijn prima wij hadden in de ochtend altijd de A1 je hoeft er nooit meer dan 15min te wachten om naar boven te komen. De liften op de berg zijn ook prima weinig sleepliften. Ski pas voor een week 7d kost 270 euro maar dan mag je ook naar het dorp dat grenst aan ischgl Sammaun.

Prijzen Zwiterserland, iedereen overdrijft altijd zo dat extreem veel duurder is in zwiterserland maar dat wel mee ik schat 20% duurder dan oostenrijk. Jaa het eten op de piste is aardig prijzig soep ong. 6 euro, schnitzel met frietjes 17 euro. etc. als je meer specifieke dingen wil weten moet je t maar even laten weten.

Uitgaan, het is er natuurlijk wel de apreski maar niet echt bijzonder en ook niet tot super laat na 9u is alles wel uitgestorven op een paar kroegen na zoals de kuhenstall.

Het gebied is mooi er is veel diversiteit van tochten door de bossen tot open stukken. Zelfs een open ski tunnel nog nooit eerder gezien alleen in solden een gesloten ski tunnel dat twee gebieden verbond. Ik las ook nog iets over russen geen last van gehad amper opgemerkt.

Oja het eten is prima op de berg maar er zijn niet echt veel knusse eethuisje voornamelijke grootte luxe lunch rooms met bediening of self service. We zaten in een dorp er naast in Versalh 5min met de bus of 15 min lopen echt een aanrader stuk rustig + goedkoop.

Tip bij lift A1 qua snacks/avondeten zit er een winkel op 100m afstand als je s ochtends nog wat wil halen voor op de berg of na het skien ideaal.

mvg

Sander Brust

Uitgaan, het is er natuurlijk wel de apreski maar niet echt bijzonder en ook niet tot super laat na 9u is alles wel uitgestorven op een paar kroegen na zoals de kuhenstall.

Apreski niet bijzonder en na 9u alles uitgestorven??? Ik denk dat Ischgl een bijzonder goede apreski heeft. Daar kun je om 4u 's nachts arriveren en dan nog het nacht leven in duiken. Ik vermoed dat jij dan toch op de verkeerde plaatsen bent beland.

Plaats een reactie