wintersport Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Wij zijn vorig jaar in Ischgl geweest en willen dit jaar ook naar Ischgl. De accommodatie van vorig jaar gebeld maar niets mogelijk. Wij willen gaan voor een korte trip van donderdag 15 maart (aankomen) en zondag 18 maart vertrekken (3 nachten). Wij zijn met 6 personen en hebben een voorkeur om op loopafstand van de lift te overnachten. Ik heb gezocht via zoeken en boeken maar niets kunnen vinden.

Heeft er iemand een adres of een suggestie.

Jos

Ik zou op de site van http://www.ischgl.com kijken, unterkunfte en dan suchen & buchen als je dit invult krijg je wel van verschillende pensions/hotels aanbiedingen. Ik kan hotel alpina, hotel martina (frühstuckspension) en gradiva apartementen aanbevelen. De laatste 2 aan de dorfstrasse. Dit is de straat van het BP-tankstation richting de pardatschgratbahn. hier zijn nog wel meer pensions ook aan de florianplatz is wel wat mogelijk.

Maar in deze periode is het moeilijk om voor 3 nachten wat te krijgen. De meesten wachten af om een volledige week vol te zitten. of je moet op het laatste moment kijken, maar met 6 personen is dat moeilijk.

Anders toch maar Kappl overwegen en 's avonds een taxi terug. Met 6 man valt dat mee en rijden genoeg busjes.

wij gaan de 20e december.

veel plezier

I even pee standing sideways...

Huub en Jack. Dank voor de info. Buiten Ischgl kan maar vinden wij eigenlijk geen optie. Met ervaringen om heel laat te boeken heb ik nog geen ervaring. Gezien het nog vroeg is zouden wij kunnen overwegen midden januari nog is te informeren.

Suggesties blijven natuurlijk welkom.

Wat je ook nog kunt proberen is, via de plaatselijke vvv, een niet bindende prijsaanvraag te doen.

http://www.ischgl.com/anfrage-urlaub-tirol.de.htm

Door dit formulier in te vullen krijg je van de accomodaties een email terug met eventuele aanbiedingen.

ik zou even kijken bij http://www.haus-walser.at.

2 minuten lopen van de dorpstunnel / lift. deze brengt je naar de gondel.

Het zijn nieuwe appartementen, alles voor elkaar!
ben er afgelopen weekend voor de derde keer geweest en het is weer prima bevallen.

immer gerade aus

Je kan misschien beter vanaf zaterdag(=wissseldag) proberen. Zelfde probleem ook vaak gehad

Ischgl valt nog een beetje tegen qua sneeuwval of zie ik dit verkeerd? 50cm/15cm. Heeft iemand een idee of er snel meer pistes zullen openen? Vind de informatievoorziening op de site ischgl.com wat mager…

Klopt Rick, vind de info ook mager, en kan me ook moeilijk voorstellen met de dumps in omliggende dorpen dat er maar 15 CM sneeuw ligt… Op hun FB page is ook niet veel meer te vinden… Iemand meer info?

Er is in ieder geval meer dan 15 gevallen als ik de webcam’s zo eens bekeken heb. Maar in Sankt Anton zijn ze qua informatieverstrekking wat scheutiger…

Vannacht ga ik die kant op, en hoop morgenochtend op de piste te staan…

Ik heb het vermoeden dat er op dit moment ‘maar’ 69 km open is doordat het zo hard waait / stormt (Windkracht 7)…

Let it snow!

Persoonlijk zou ik wachten en kijken of er op het laatste moment mogelijkheden voor een hotels of een appartement. Succes.

Volgens http://www.ischgl.com/maps/?type=flash&language=de… zijn er toch al behoorlijk veel liften en pisten open.

@jos, vorig zijn wij ook voor een korte skitrip in Ischgl beland zonder van te voren te hebben geboekt. Wij zijn rechtstreeks naar de vvv gegaan en daar de mogelijkheden bekeken en kwamen uit bij Bergfreunden. 5min lopen naar de lift. Goed app. wc en douche wel op de gang maar erg netjes. Ontbijt erbij was top.

Succes en veel plezier.

wintergek

Je kunt Ischgl qua sneeuwhoogtes niet vergelijken met bijvoorbeeld St.Anton en de provincie Vorarlberg. Daar valt altijd meer sneeuw; het Arlbergmassief is simpelweg de barriere die hiervoor zorgt (extra sneeuw ten westen doordat de wolken blijven hangen, en daarom wat minder ten oosten hiervan)

Site van Ischgl is inderdaad beroerd. Lang zoeken om eindelijk het sneeuwbericht te vinden.

En dan dat wat sneue "Das Skigebiet zählt zu Recht zu den besten Skigebieten Europas, wenn nicht sogar weltweit"

Ischgl wil al heel lang beter zijn dan het Arlberg-gebied…maar dat lukt ze niet :-)

Mannen kijk even op wepowder, thijs zit in ischgl en houdt een weblog bij! Hij had van de week dikke poeder dus dat zal goed komen met de sneeuw!

@ischgl,

Als ik op de startseite kijk, staat daar meteen wetter/schneebericht. ff klikken.

en wat betreft beste skigebiet, dat staat op ieder site van elke wintersportplaats.

Maar Arlberg is zeker ook top. Ga voor de Kerst naar Ischgl en als het de week daarop mooi weer is gaan we nog een paar dagen naar St Anton.

Plaats een reactie