Pistes naar Paznauner Taya

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Hoi,

Ik ben een beginnende boarder (3 weken ervaring) en ga volgende maart voor de eerste maal naar Ischgl.
Ik wil graag eens naar de Paznauner Taya gaan om de après ski daar mee te maken echter zie ik op de pistekaart dat er alleen rode pistes daar naartoe gaan.

Zijn deze rode pistes geschikt voor een beginner?

Tja, het zijn wel rode pistes ja, welke ook flink ijzig kunnen worden als het druk en afgekrast is…

Of jij die pistes kunt boarden is natuurlijk moeilijk te zeggen, aangezien ik niet weet hoe jij boardt…
Als ik zou gaan, zou ik vroeg gaan; dus zeg halverwege de middag en niet eind van de middav als het druk is.

Piste terug naar Ischgl kun je nemen, maar daarvoor geldt hetzelfde, druk en ijzig (en een lang vlak pad), dus ik ga terug voor Paznauer Taja sluit, zodat je niet met al die halflamme lui naar beneden hoeft te skien, of de lift terug naar Idalp nemen en vanuit daar naar het dal toe (gondel of skien).

Kun je een rode piste af? Zo ja, dan best prima te doen, natuurlijk kunnen de condities het wel moeilijker maken, maar geen van de rode pistes in Ischgl vond ik echt moeilijk. Toevallig vond ik zelf de zwarte 35 wel prettiger dan de rode, omdat deze er toen nog veel beter bij lag. Echt stijl vond ik die niet.

De rode 30 en 31 zijn vaak ijzig en voor een beginner redelijk stijl (het eerste stuk).
Ga je met de lift terug, dan is de rode 25 wel te doen, maar je moet onderaan vaart maken om een kuil door te komen (of lopen).
Vanaf de Thaya naar het dal via 37 is het eerste stuk weer pittig (wel leuk om die dronken droppies te zien klooien) en daarna weer enorm vlak (lopen of een horizontale sleeplift).
M.a.w. je moet het als beginner wel de moeite waard vinden, dan is het te doen.

Ga je met de lift terug, dan is de rode 25 wel te doen, maar je moet onderaan vaart maken om een kuil door te komen (of lopen). /post]

Mocht je de lachers niet op je hand willen krijgen dan kan je onderaan ook rechts aanhouden en er omheen kunnen boarden.

*bericht bewerkt door AlexG op 16 feb 2018 21:55

Je kan er ook komen vanaf de Palinkopf en dan de rode 40 (eerste stuk smal en s middags kan die pittig zijn) en dan bij t dalstation van de gampenbahn snelheid houden en skiers rechts de 40a nemen. Is een glijpad maar bij goede sneeuw condities hoef je niet te lopen. Dan de bodenalpbahn omhoog en stukje over de 37.
Weet niet of je zelf vol aan t bier wilt in de Thaya, maar als eerder geschreven is de afdaling naar t dal pittig, druk en gevaarlijk door (te) lamme gasten. Je kunt ook terug via de 25 of anders de 32, is ook prima te doen en kom je uit bij hollboden om vnadaar terug te boarden naar de idalp.

Plaats een reactie