Euro’s of francs in Samnaun?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Samnaun

Over 2 weken gaan we met stel vrienden een paar dagen skiën in de Silvretta Arena. We verblijven in een apartement in Samnaun. Aan de Ischgl kant kun je natuurlijk gewoon betalen met euro’s, maar hoe zit dat aan de Samnaun kant? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Is dit serieus?

@Shuffle. Je kunt er met een gerust hart je euro’s uitgeven.
Daar zijn ze gek op in Samnaun en de gehele Silveretta-arena.
Zojuist weer ervaren.

Verkeerde land geboren....

Waarom zou het niet serieus zijn @Geraertshoven? Apartement moest betaald worden in francs…
Pinnen kan altijd natuurlijk, maar heb ook paar x meegemaakt dat er cash afgetikt moest worden.

*bericht bewerkt door Shuffle op 02 mrt 2020 08:19

Probeer zo veel mogelijk te pinnen. In het verleden wel meegemaakt dat als je met Euro's betaalde je het wisselgeld in Franc's terug kreeg. Dat is ook niet handig. En de wisselkoers die ze dan hanteren is ook niet in jouw voordeel. Geen idee of dat nog steeds zo is eigenlijk.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 02 mrt 2020 08:22

Übung macht den meister!!!

Iedereen weet toch dat met Euro's betalen in Zwitserland veel duurder is dan gewoon met Francs…
Of je nu cash betaalt, pint uit de automaat of pint bij de verhuurder.

Ja je kan met Euro's betalen in Zwitserland, niet overal. Gewoon doen Shuffle.

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 02 mrt 2020 08:47

In Samnaun kan je overal in Euro betalen, ook cash. Pinnen doe ik altijd in CHF. Vaak heb je de keuze op de terminal en zie je het bedrag in Euro en in CHF staan. Echt grote verschillen heb ik nog niet gezien in Samnaun, maar owv andere slechte ervaringen in het buitenland met conversie rates betaal ik altijd in de lokale munt.
Bij de lift / kassa moet je even uitkijken, want daar kan je een heel goede rate krijgen en was het vorige maand een stuk voordeliger om in Euro te betalen. Koop ook je pas met de gastenkaart, dat scheelt ook weeral.

*bericht bewerkt door Hupla op 02 mrt 2020 09:30

Hoe bedoel je dat laatste @Hupla?

@Shuffle - als je in Spiss of Samnaun verblijft, krijg je een gastenkaart van je verhuurder en daarmee krijg je kortingen - ook op de skipas.

Hier vind je een pdf met de tarieven van de Bergbahn.
https://bergbahnen-samnaun.ch/win/en/cable-cars/

Ik gebruik inderdaad altijd pinnen of creaditcard. Wordt zo goed als overal geaccepteerd daar. En zoals hierboven -> dit altijd in CHF doen.

Sowieso in CHF doen. Kreeg vorige week van onze gids de tip hiervoor een Revolut account te openen. Rekening gekoppeld aan (pre-paid) creditcard. Inmiddels aangevraagd, dus we gaan het testen volgende keer. Schijnt beduidend gunstiger wisselkoersen en lagere kosten op te leveren. Kost geen drol, m dus een testje kan geen kwaad ;)

Edwin van Riel

was er verleden jaar (ook in Samnaun)

  • alle berghutten zijn in handen van de liften Ischgl - daar kan je makkelijk in euro betalen
  • eten in Samnaun is duurder (resto) dan op de piste
  • op een paar piepkleine winkeltjes na kan je bijna niets krijgen van voeding. Doe je boodschappen dus op voorhand in Oostenrijk.
  • De wisselkoers is vrij correct, dus ginder maakt het niet veel uit hoe je betaalt. Ik heb er wel zoveel mogelijk betaald met kredietkaart, en telkens laten afrekenen in CHF. Achteraf bekeken ging het geen 20€ gescheeld hebben tussen CHF en EUR, weet niet meer in welke richting.

@Tsjoecha - in Laret heeft de melkerij een supermarktje die naam waardig. Dat is ook de enige in de hele vallei. Ze hebben er trouwens heel lekkere verse kaas, boter en melk.

@Hupla, dat weet ik (sennerei). Maar je vind er bijna niets dat bv koemelkvrij is. Het aanbod is er al bij al vrij beperkt.
In het dorp is er ook een winkeltje waar je net iets meer kon krijgen, maar toch vonden we het allemaal heel beperkt.

Plaats een reactie