Wat MOET je zeker doen als je in Samnaun-Ischgl bent?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Ik probeer het nog een keer!

Welke mooie uitzichtspunten zijn er die ik zeker moet zien?

En op welke piste moet je zeker niet snowboarden?(zijn te vlak?)

Als je vanuit Samnaun naar de andere uithoek van het skigebied wil (bijvoorbeeld de Gampenalp) Hoe lang moet je daar voor uittrekken als gevorderde skiër/snowboarder?

Ik ben benieuwd!

  • Welke mooie uitzichtspunten zijn er die ik zeker moet zien?
    Palinkopf
    Pardatschgrat (vanaf daar zwarte 4 doen, geweldige piste, met geweldige uitzichten)
    Idjoch
    Viderjoch
    Greitspitze
    Grivalea

  • En op welke piste moet je zeker niet snowboarden?(zijn te vlak?)
    80 rood, 37 rood (sleeplift), verder valt dit reuze mee in Ischgl.

  • Als je vanuit Samnaun naar de andere uithoek van het skigebied wil (bijvoorbeeld de Gampenalp) Hoe lang moet je daar voor uittrekken als gevorderde skiër/snowboarder? Ischgl is een zeer compact gebied met moderne liften. Als je goed door board, is dit makkelijk binnen een half uurtje te doen.

Dank je wel voor de tips Gast 158 ! Daar ga ik zeker wat mee doen.

piste 7 en 7a is ook een tip,

verder vind ik het gehele gebied vanuit de Paznauner Thaya erg prettig o.a. zwart 34 en 35 en rood 39 en 40

Ook zijn de pisten vanuit de Visnitzbahn erg mooi en niet al te druk, o.a. piste 65, 65a en 67 allen rood

Wat betreft de pisten, probeer de uithoeken van het skigebied op te zoeken, deze pistes zijn het meest rustig maar ook het mooist.

Dalafdaling richting Ischgl is laat in de ochtend erg leuk, de rijen bij de gondels zijn dan weg en de piste is nog niet druk.

ps, ik ben ook Gast 158 net even een profiel aangemaakt

Oké, Maarten. Bedankt weer!
Dat van die dalafdaling had ik inderdaad al eerder gehoord. Gewoon doen als de rest van de massa 'm juist niet doet.
Dat je de uithoeken moest hebben, daar had ik al zo’n flauw vermoeden van. Vandaar ook die vraag over “hoe lang je er over deed van de ene uithoek naar de andere”. Ik kom vanuit Samnaun maar wil die andere uithoek natuurlijk ook wel zien.
Een half uur om van de ene kant naar de andere kant te komen is goed te doen. Het lijkt me ondanks de hoeveelheid pistekilometers inderdaad een compact gebied.

Volgens mij kan je vanuit elk punt in het gebied met maximum 3 liften naar eender welk ander punt geraken

Vanuit Samnaun naar de andere uithoek in een kwartierje, Keep on dreaming. Je zit al minimaal een kwartier in een lift.

@ gast 703. Hoe lang ben je dan ongeveer bezig? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Vanuit Samnaun naar de andere uithoek in een kwartierje, Keep on dreaming. Je zit al minimaal een kwartier in een lift.

Gast703 op 19 jan. 2013 03:11

@gast 703 goed lezen, half uurtje schrijf ik.

De vraag was hoe lang je er over doet om vanuit Samnaun naar de Gampenalp te gaan.

Overigens moet ik zeggen dat ik geen rekening gehouden heb met de gondel vanuit Samnaun, vanuit de Alp Trida (is het punt vanuit Samnaun omhoog) naar de Gampenalp is zeker te doen een goed half uur, wachttijden bij de liften niet meegenomen.

via lift N1 Filmsattelbahn
pist rood 12
dan lift C3 Sassgaluhnbahn
piste rood 30 of 31
E2 Hollspitzebahn
piste rood 38 (afskieen en je bent bij de Gampenalo)

Nu bovenstaand goed bekeken te hebben is een half uurtje misschien te optimistisch, wij verzamelen vaak bij de Paznauner Thaya, vanuit de alp trida is dat dan wel weer goed te doen binnen een half uur. Voor de Gampenalp dien je een lift en piste extra te nemen, dus is een half uur misschien te optimistisch. Echter ben ik er van overtuigd dat dit wel goed te doen is binnen 45 min.

Overigens de route andersom vanuit de Gampenalp naar Samnaun, is maar 1 lift en 1 piste (Gampenbahn omhoog, dan rood 80 naar Samnaun) dit is wel binnen een half uur te doen als je niet teveel hoeft te prikken of lopen

Terug moet ik naar Samnaun-Laret. Ik neem aan dat ik er dan ook 45 min. over zal doen. Ik moet dan via piste 60 terug. Of natuurlijk de bus pakken vanuit Samnaun-Dorf als ik via piste 80 ga.

Het snelste zal via de 80 zijn omdat je dan maar 2 liften moet nemen en langs de smokkelroute 3. Als je beneden komt links is een bar en als je daar iets drinkt mag je met hun taxi mee naar de lift.

Plaats een reactie