Hoef ik mij zorgen te maken? Te warm!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Jungfrau Region

Ik vertrek volgende week zaterdag naar grindelwald, voorlopig ligt er nog 1,5 meter op 2200 m en 40 cm op 1050 m. Maar volgende week voorspellen ze erg warme temp! 11 gr in dal en 5 gr op 2200 m. Hoef ik mij zorgen te maken?

Nee.

wat zijn voorspellingen nou eigenlijk… kan in een paar dagen in eens anders zijn… en zolang het 's nachts koud is…

Vorig jaar eind maart kon je nog tot aan Grund op je ski’s blijven.
Weinig van te zeggen dus

een aantal jaar geleden, tijdens de laatste dag dat het gebied open was (22 april) nog tot Wengen kunnen skiën. Kan nog tot het eind van het seizoen van alles gebeuren.

Dat is het probleem juist! Snachts gaat het zelf op 2000 m niet meer vriezen.

Hoef ik mij zorgen te maken?

Makrele op 5 mrt. 2014 20:38

nee, je kunt heus nog wel fatsoenelijk skiën. Alleen de dalafdaling kan misschien tegenvallen.

Gang is alles

Sneeuwkannonnen ten overvloede daar en het is nog relatief vroeg. T/m 31 maart zou ik me sowieso geen zorgen maken!

Mr. Slow

Sneeuw kan heel veel warmte hebben, zeker als de nachten helder zijn. Ik zou me echt helemaal nergens zorgen over maken…

Click. Click. Peace

Ik ook niet, die sneeuw is echt niet met een dag warm weer verdwenen.
Ben eind maart wel eens in Pds geweest, boven wees de thermometer 22gr aan (ok, hing in de zon, maar toch). Maar je kon nog prima skieen, alleen beneden was het pap.

Wat heeft zorgen maken nou voor nut? Het is zoals het is…

🏂

???

???

Makrele op 10 mrt. 2014 13:21

Vanwaar deze vraagtekens :P?

Gang is alles

Plaats een reactie