Beoordeling

Dit onderwerp gaat over de bestemming Jungfrau Region

Beste Wintersport liefhebbers,

het valt mij op dat dit gebied zo'n hoge beoordeling krijgt, terwijl er heel veel (in mijn ogen) matige verbindingen in dit gebied zijn … zoals treinen en gondels in plaats van stoeltjesliften. Ik vind deze grote gondels/treinen vaak totaal niet snel gaan omdat je altijd lang moet wachten totdat ze arriveren op jouw plek. Tevens lees ik soms dat de pistes ook niet heel uitdagend zijn en is Zwitserland belachelijk duur.

Ik begrijp waarom mensen hier heen gaan … want er is geen enkel gebied samen met Zermatt/Cervinia met zo'n mooi uitzicht (Eiger) kortom dit gebied staat ook op mijn bucketlist. Maar als ik bovenstaande in ogenschouw neem, dan vind ik een 8 wel erg hoog voor zo'n gebied. Maar misschien komt dit omdat ik er nog nooit geweest ben :-)

Misschien is die 8 wel omdát het landschappelijk zo fraai is, je geeft het zelf al aan. Blijkbaar spelen er meer zaken mee: ja treintjes zijn langzaam, de oude gondel uit Grindelwald deed een vol half uur over de tocht maar wat een uitzicht. En dan de trein naar de Jungfraujoch, de mogelijkheid van een helicoptervlucht langs de Eiger Nordwand, ik zal de vakantie daar niet snel vergeten. Inderdaad een Bucketlist-item.

De beoordelingen op de website kloppen nog steeds totaal niet. Ieder gebied, klein of groot hebben minimaal 3000 beoordelingen terwijl in sommige gebieden niet eens 3000 Nederlanders en Belgen bij elkaar zijn geweest.

Born to Ride

Daarom is een overal cijfer voor een skigebied ook gewoon onzin en nutteloos.
Als we een skigebied beoordelen, dan moeten we dat doen op individuele eigenschappen, dan kan iedereen voor zichzelf een gewogen totaal score maken, en die is dan die is uniek voor iedere persoon en reis.

Misschien moet je er eens heengaan. Ik vind de pistes daar geweldig. Lekker speels met natuurlijke heuveltjes, in plaats van platgecoupeerd. En landschappelijk zijn weinig gebieden fraaier. Bovendien zijn de meeste liften gewoon vrij modern c.q. snel, zeker op Grindelwald-First en Kl. Scheidegg-Männlichen.

Mr. Slow

Inderdaad vreemd. Ik kom hooguit op een 7.8

Plaats een reactie