Halve dagen les Kaprun

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaprun

Onze zoon is net 5 jaar wanneer we naar Kaprun gaan. We zouden hem het liefst halve dagen laten lessen op de maïskogel, maar kunnen daar niks over vinden. Hele dagen trekt hij gewoon nog niet, hij vindt het ook best spannend in zo’n onbekend groepje te zijn en ook wij vinden het wel gezellig om ’ s middags samen te skiën of iets anders te doen. Weet iemand of halve dagen les mogelijk is op de maïskogel?

*bericht bewerkt door moderator op 23 nov 2014 18:57: Verhuisd naar juiste subforum

Als hij dan nog maar net 5 is, en een beetje bang voor een vreemde groep, zou ik hem inschrijven voor bambini lesjes. Voor kinderen vanaf 3. Dit zijn altijd halve dagen, kleine groepjes, … De dagcursussen beginnen vanaf 5 jaar, maar hij vind waarschijnlijk meer aansluiting bij de 3 tot 5 jarigen dan bij 5 tot 7 jarige.

Dag Goeleg, bedankt voor je reactie. Lastig is alleen dat hij al voor het derde jaar op latten staat en vorig jaar al prima de blauwe en (licht)rode pistes afkwam. Mijn ervaring is dat ze bij de bambini’s bij het allereerste begin beginnen en nog niet met de lift omhoog gaan, maar misschien is dat in Kaprun anders.

Tja, dan moet je hem toch in dat onbekende groepje zetten, of een jaar op zijn huidige niveau blijven bij de Bambini’s.

❄️

Mijn ervaring is dat er veel te regelen is met skischolen mits je er van te voren om vraagt. Ik zou in ieder geval de skischool mailen met de vraag of zij een oplossing hebben/weten.
Ik kan begrijpen dat hele dagen lessen voor een jongetje van net 5 en wellicht zijn er meer ouders die met het zelfde probleem zitten. (Je weet maar nooit, zeker als je in een drukke week gaat)

Wellicht dat halve dagen mogelijk zijn in een groepje dat voor de rest hele dagen les heeft. Hierbij krijg je natuurlijk wel een niveau verschil omdat de leercurve bij kids van die leeftijd ontzettend hoog is.

Ik denk dat na 3 jaar de groepjes met de allerkleinste echt niet meer leuk zijn. Ik herinner me dat mijn broertje nog een extra jaar in zo’n groepje gezeten heeft vanwege zijn leeftijd en hij het vreselijk vond omdat hij vond dat hij al wel de berg af kon skiën.

Wellicht is 3 hele dagen een optie…

In dat geval zou ik hem zeker niet in de bambini groep laten. Ik ben ook ooit omwille van mijn leeftijd en gestalte onder mijn niveau ingedeeld. Dat was verschrikkelijk. Ik was dolblij dat ik na 3 dagen met mijn ouders meemocht en heb sinds geen les mee willen volgen/gevolgd.

Zoals hierboven al gezegd, contacteer eens een skischool, vaak willen ze wel een oplossing zoeken.

Dank allemaal,

Ik ga inderdaad even overleggen met een skischool.

Plaats een reactie