is de sneeuzekerheid groot?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kasberg - Grünau

is de sneeuzekerheid groot?

Waar? In Texel of Obergurgl , Parijs of Aspen ?
Is weersvoorspelling een exacte wetenschap ??? Dacht 't niet hé!
==> Kijk ne keer op volgende link:
http://www.wetter.at/wetter/sport-freizeit/ski-wetter/…
En, haast, alles is opzoekbaar via google.nl !!!

Sorry, had de lokatie niet gezien:

Das aktuelle Wetter: Kasberg - Grünau 7:23 16:03 Schütze Zunehmender Mond als Startseite Bookmarken
Oberösterreich
Kärnten
Niederösterreich
Oberösterreich
Salzburg
Steiermark
Tirol
Vorarlberg
Kasberg - Grünau
Feuerkogel
Forsteralm
Glasenberg - Maria Neustift
Gosau
Hinterstoder - Höss
Hochficht - Böhmerwald
Hochlecken
Kasberg - Grünau
Katrin-Alm
Krippenstein/Obertraun
Predigstuhl
Sandl/Viehberg
Schilifte Kirchschlag
Schizentrum Rieseralm
St. Georgen am Walde/Schorschi-Lift
Sternstein Lifte
Vichtenstein - Haugstein Lifte
Wurzeralm
letzte Aktualisierung: 18:00
Kasberg - Grünau
Berg 80 cm
Tal 15 cm

68%
Bewölkungsgrad
5°C
Lufttemperatur
8 km/h W
Windgeschw.
Piste
Schneehöhe - Berg: 80 cm
Schneehöhe - Tal: 15 cm
Schneetyp: pulver
letzter Schneefall: 20.Nov
Pistenzustand: sehr gut
Talabfahrt: 704
offene Lifte: 9
Loipen
Langlauf: 0 km
Zustand: keine Meldung
Skating: 0 km
Zustand: geschlossen
Quelle: Ski & Pisteninformationen - bergfex.at

okee, mooi verhaal. Maar zijn er mensen die ervaring hebben met dit skigebied. Op dit moment is er geen dalafdaling mogelijk.
Is dit in de voorjaarsvakantie wel mogelijk? Of is het dan ook tot het middenstation zoals op dit moment?

hoi jan
ik ga zelf een aantal jaar naar grunau en de dalafdaling (rood,zwart) is geopend .de blauwe is helaas nu nog dicht maar misschien dat hij met de voorjaarsvakantie weer open is
(hoop het wel ben er zelf ook dan namenlijk)

groet peter

Pfff, ziet er idd niet zo best uit. Talabfahr gesloten. +4 ° C op 1500 m. En dat gaat nog een tijdje zo blijven … Ik zou vanaf nu dagelijks weerbericht bekijken en dag per dag opvolgen. Meer daar de vorstgrens zo hoog ligt, vrees ik. Maar alles kan op relatief korte tijd, ten voordele, veranderen.

Een paar dagen föhn en weer een hoop klagers erbij… .
De meeste wintersporters denken dat het vanaf 3/4/5°c op de berg of 7/10°c in het dal, de sneeuw na een week weg is. Ze vinden het al snel niet meer de moeite om op wintersport te vertrekken.
FEIT: Gemiddeld vriest het begin februari pas permanent vanaf 1300 m (in deze streek).
Dat betekend dat het op 1500 m gem. -1°c is. Het is dood normaal als het een paar dagen 5°c te warm of te koud is! In januari is het in Nederland gem. 5°c overdag en dan kijk je ook niet raar als het 10°c is!

PS Het klimaat verandert niet alleen met hogere waarden (wind, neerslag, zon, temp.)
Ook zijn er meer extremen en ook langere periodes met warm/koud, nat/droog, … weer.
vb april 2007, juli 2006, winter 2006/2007,…
Beneden de 1000 m is het de laatste jaren veel minder geworden in Oostenrijk.
Dan moet je niet verwachten dat je tot 600 m elk jaar je dalafdaling kan maken in de voorjaarsvakantie!

Klagers??? Dat is toch enkel constructief info uitwisselen, toch? FEIT: in dooiende sneeuwcondities doe ik geen competitie meer! Recreatief kan je daar nog wel afdalen, mits de nodige omzichtigheid en extra waxen van de ski’s, maar leuk is het niet.Roel: Mij lijkt dat je heel bedreven bent in statistiek. Maar uiteindelijk gebeurd het op de piste zelf, toch? Jan, fijne vakantie, en hou gewoon rekening met de lokale conditie’s!

Theoretisch: Als het dooit in het ene dal, dooit het ook in het naast liggende dal (op de zelfde hoogte). De sneeuwval kan wel veel verschillen evenals de zon/mist (die de T° beïnvloed). Dit zorgt uiteindelijk voor de sneeuwcondities ter plaatse. Mijn ondervindingen zijn dan, dat het de laatste 10/15 jaar veel minder is geworden onder de 1000 m. Hier heb je tegenwoordig maar een tiental dagen ‘uitstekende’ sneeuwcondities per seizoen. Boven de 1500 m begint voor mij pas te lijken op skiën. Als jij liever skiet in Skiwelt of zo gaat, dan doe je dat maar. Ik zoek het hogerop zodat ik niet snel voor ‘verrassingen’ kom te staan!

Plaats een reactie