Kellerjochbahn Schwaz 7 maart 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kellerjoch

Kellerjochbahn Schwaz 7-3-'14:

null

null

null

Alweer een mooie dag :) Ons oorspronkelijk doel was om vandaag de skigebieden van Kellerjochbahn en Schlick2000 te bezoeken. Door autopech in Innsbruck hadden we flinke vertraging opgelopen waardoor we ervoor gekozen hebben om een mooie rustige dag te hebben op de Kellerjoch in Schwaz. Alweer een nieuw gebiedje maar bij een bekende berg. Ik heb namelijk in 2006 al eens in de zomer op de Kellerjoch gestaan.

Pistekaart:

null

Site skigebied:
http://www.kellerjochbahn.at/cms/

Prijs dagpas volwassenen:
€25,50

Weer/Temperatuur:
Kaiserwetter! Wel wat heiig in het Inntal
Dal (550m): 15°C
Top (1900m): 2°C

Sneeuwcondities:
In de ochtend perfecte pistes. Onderin wat harder. In de middag werd het onderin zoals verwacht wat papperig. Bovenin was de piste nog steeds in een redelijk goede conditie.

Wachttijden:
Paar stoeltjes, 1 à 2 minuten bij de sleeplift af en toe

Beste piste:
Rood

Slechtste piste:
Het laatste stuk voor station Grafenast (waterskiën)

+/-:

  • ESL!! :)
  • rustig op de pistes
  • fenomenaal panorama op het Inntal
  • Kaiserwetter
  • (trage liften (wat juist heerlijk is in dit gebied))

Skiline (iSki):
Helaas slecht GPS signaal gehad, hierdoor geen goede skiline

Gemiddelde snelheid incl. liften: 11 km/h
Maximale snelheid: 86 km/h
Hoogste punt: 1873 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 4673m
Aantal liftfahrten: 10

null

^Station Arzberg (±850m), echt lente hier. De vogels fluiten, het gras is groen, de zon schijnt fel en het is al vroeg erg warm.

null

^Inntal richting Innsbruck

null

null

^Talstation Arzbergbahn, de eerste keer in mijn leven een ESL, een super lift :)

null

null

^Talstation

null

^10 minuten lang heerlijk genieten van het liftje, de stilte, de vogels die fluiten, de geur van dennennaalden, de zon die tussen de bomen schijnt.

null

^Talstation Arzbergbahn

null

null

^Een mooie smalle strook tussen de bomen

null

null

null

null

^Zo af en toe heb je weer even uitzicht op het Inntal

null

null

null

^Boven bij station Grafenast (1300m) stap je meteen de Kellerjochbahn 3 in.

null

null

^Bergstation Arzbergbahn en talstation Kellerjochbahn 3

null

^Kellerjochbahn 3 met de zwarte piste

null

^Een mooie smalle strook door het bos :)

null

null

null

^Het oude middelstation

null

^Ook ‘mijn’ gebied met kerst, Hochfügen is zichtbaar vanuit hier! :) (Holzalm/Zillertal Shuttle)

null

^Perfecte pistes!

null

^Achenpass met het skigebiedje Rofan bij Maurach

null

^Stans, iets links van Stans zie je de sneeuwresten bij het oefenliftje

null

null

^We zijn bijna boven!

null

^Talstation Bockstallift

null

^Met een perfecte piste!

null

null

null

^Inntal

null

^Zoom naar Schwaz, zo’n 1300 meter lager

null

^Bergstation Kellerjochbahn 3

null

null

null

^Wat een piste en wat een uitzicht!

null

^Glungezer

null

^Links is het skigebied van Glungezer te zien, in het midden achterin Muttereralm (https://www.wintersport.nl/forum/topic/152037)

null

^Links Muttereralm, midden Rangger Köpfl

null

^Nordkette

null

null

null

^Zoom naar Hochfügen

null

^Gilfert

null

null

null

^Weer terug bij het station Grafenast

null

null

null

^Heel veel tourskiërs waren vandaag onderweg in dit gebied

null

null

^Links de blauwe afdaling, rechts de rode variant

null

null

^Het laatste stuk voor station Grafenast

null

^Steilstuk net voorbij de sleeplift

null

null

^Rechts de blauwe, links de rode

null

^wat een weer vandaag :)

null

^Zwarte variant

null

null

^Steilstuk bij de zwarte piste

null

^En steeds maar weer dat prachtige uitzicht op het Inntal

Helaas was het weer tijd om er mee te stoppen. Gelukkig hadden we nog een hele liftrit met de Arzbergbahn terug naar beneden. Dat was weer even heerlijk genieten :)

null

null

null

null

^10 minuten lang genieten van een prachtig panorama terwijl de vogels nog steeds fluiten en het weer flink opwarmt :)

null

null

null

^Later in de middag werd het steeds heiiger

null

null

^Helaas zal deze lift er niet lang meer staan ben ik bang

null

null

null

^En ook aan deze liftrit komt helaas alweer veel te snel een einde

null

^Zoom naar Schwaz

null

null

null

^De laatste meters

null

null

null

null

null

Conclusie:
Van zo’n kleine gebiedjes moet je houden. Ik vind ze perfect. Niet om als kilometervreter flink los te gaan, maar gewoon om een dagje echt relaxed te skiën. Hier krijg ik een enorm vakantiegevoel. Die rust is gewoon af en toe wel eens heerlijk. :)
Ook de ESL is om te genieten. Even geen snelheid, maar gewoon rust!
De pistes zijn goed geprepareerd en heel mooi gelegen, waardoor je eigenlijk constant een prachtig uitzicht hebt op het Inntal. Volgend jaar toch maar eens proberen om met kerst hier nog een dagje terug te komen. Helaas hebben deze kleine skigebiedjes het moeilijk waardoor ze binnen paar jaar ineens kunnen sluiten. Hopelijk gebeurt dit niet bij de Kellerjochbahn, want dit is echt een pareltje!! :)

morgen 8-3-'14 Schlick2000

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 12 apr 2021 23:09

Mooi man!!!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Wat heerlijk! een nostalgisch gebiedje met puur dieseltjes en oude liften!! heerlijk (rustig) lijkt me dat, echt genieten! en omg een ESL, altijd al in willen zitten!! staat hoog op me try before you die ladder :p

nice verslag!

Certified ski-boy, glijbewijs

Die ESL ist super!!! Toch wel jammer dat ze die dingen afbreken.

Geweldig! Dat liftje… wistn iet dat die ook nog draaide!

Gang is alles

Wat een contrast zeg. Beneden hoog lente en boven nog stroken wit. Ik hou ook van one-lift wonders. Dat zijn vaak de plekken waar niet al te veel poederstress is :-)

When life gets too complicated.... SKI

Mooi verslag, jammer dat de kleine gebiedejes het vaak moeilijk hebben!

Ik heb trouwens een paar jaar geleden nog in zo’n ESL gezeten in Solden… Vraag me af of die er nog staat eigenlijk. Ik sliep toen in hochsolden en we gebruikten die als we beneden boodschappen gingen doen. Leuk om eens in te zitten.

🏂

Heel mooi verslag gemaakt.Top.

niet roetsjen maar skieen

Ooooh prachtig verslag hoor van een heeeeerlijke dag!:D Alleen jammer van die autoproblemen… Gelukkig werden de problemen voor ons opgelost terwijl wij lekker op een bankje van het zonnetje konden genieten;D
Die ESL was geweldig! Maar ook de 13 minuten lange rit in de DSB deed weinig onder met dit weer:p En die dubbele berg/dalstation-combinatie van de ESL/DSB is echt fantastisch gewoon!
Ik vond trouwens dat het er ‘vrij druk’ was, zeker voor zo’n klein gebiedje! Gelukkig maar…

Zo mooi begon de dag btw. Speciaal extra vroeg uit de veren om het maximale uit de dag te halen… Helaas ging het mis onderweg naar het skigebied haha:p

null

null

En ja, wat een uitzicht…

null

@Martin9: Nee, die is er helaas niet meer. Evenals die naar Innerwald is deze ondertussen afgebroken… :( Ik was nog wat jonger toen we daar jaarlijks kwamen… Toen apprecieerde ik dit soort liften nog niet echt. Vond het er wel eng uitzien! Daarom heb ik in de ESL Hochsölden nooit gezeten! SPIJTIG!!! Filmpje van de laatste ritten…

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

De ESL in Obergurgl is net als die in Sölden helaas ook al jaren geleden vervangen. Dat was ook zo’n gaaf liftje!

Complimenten voor een gaaf bericht. Meer van dit soort exoten graag!

The older I get, the better I was

Bedankt voor de leuke reacties!

Ga allemaal hier een keer skiën, dit skigebiedje moet gewoon blijven leven! :) Volgend jaar kerst ga ik er waarschijnlijk weer naartoe, hopelijk dan met wat meer winterse condities!

Plaats een reactie