ik kan 13 december weg, hoe last minute is last minute?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Mijn kinderen zijn vanaf 12 december vrij van school. Dat is nog geen kerst week, maar wel vroeg in het seizoen, dus nog niet geboekt.

But this is requiring nerves of steel!

Nog een week wachten of toch Saas-Fee of zoiets boeken?

Appartementen zijn voor die week toch nog niet allemaal bezet? Ik zou wachten. Ik denk dat er altijd nog wel een goede optie te vinden is voor die week. Hangt allemaal af van je eisenpakket en budget uiteraard.

Hoe kan het dat jouw kinderen dan al vrij zijn trouwens? Internationale school?

Ik zit zelf met hetzelfde! Zo lang mogelijk wachten vind ik erg lastig! Heb de week zelf al wel vrij van mn werk, maar vind 't tricky om te boeken zonder dat je zeker weet waar er sneeuw ligt. Ik mik op begin december denk ik? Volgens mij kun je dan al een stuk beter vooruit kijken dan nu.

Kids zijn inmiddels op de internationale school in Amsterdam, is een stuk handiger als je al in Amsterdam woont.

Ze hebben een studie week, blijkbaar is de management niet van wintersport, anders hadden ze studie week geplaats naar de 1e week in januari, ook lekker rustig, een meer sneeuw zekerheid.

Het zou zeker niet allemaal bezet zijn, maar ik wil ook aan het piste zijn, en ik neem het hondje ook mee, moet goed wi-fi zodat man kan wat werk doen… best wel wat eisen. Ik kan wat betalen, maar wil niet de hoofdprijs betalen. Het komt zeker goed, maar ik kijk naar het weer 2 keer per dag en hoop een signaal te krijgen…

Er komt er ook nog bij, wij moeten in noorwegen zijn voor de kerst zelf, dus 23 december is het skiien een afgelopen, tenziij er wat sneeuw ligt in het zuiden van noorwegen, en dan wordt het langlaufen…

OK Wouter, begin december, and pray for snow!

Als je nu al wil boeken zou ik voor een hoog gebied kiezen dat profiteert van het huidige weer, denk aan Cervinia of Livigno of Serre Chevalier.

❄️

ik heb mijn oog nu op Monterosa…

Ik zou als ik jou was nu al emails gaan versturen naar diverse hotels en/of appartementenverhuurders met het verzoek om een zeer scherpe aanbieding, eventueel combi-deal / special offer incl. skipas, avondeten/halfpension, etc. Volgens mij kun je beter de tijd nemen om te onderhandelen dan lastminute te hopen op een koopje, dat er niet gaat komen.

Medio december is start seizoen voor veel gebieden en die hebben daarom vaak speciale aanbiedingen in die startweek, staan dan op de website van het gebied. En bij Last Minute zijn die aanbiedingen misschien al weg?

ik heb mijn oog nu op Monterosa…
Als je ook in Zermatt wilt skiën, medio december kan het flink stormen in Zermatt/Cervinia en dan gaat de verbindingslift vaak een week dicht. Ik heb dat medio december meegemaakt en toen werd me verteld dat het redelijk vaak voorkomt in december. Ik heb dan de voorkeur voor Zermatt.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Voor die periode zou ik nevernooit zo lang van te voren boeken. Gewoon lekker wachten totdat duidelijk is waar de omstandigheden goed zijn. Ik ga al jaren de week voor kerst en ik boek mijn accomodatie hooguit een week vantevoren (meestal korter). Bij de meeste skigebieden kun je op hun website je wensen kenbaar maken waarna de hotels jou een aanbieding kunnen doen. Mijn ervaring is dat na het posten van mijn wensen, de aanbiedingen binnen stromen.

Voor die periode zou ik nevernooit zo lang van te voren boeken. Gewoon lekker wachten totdat duidelijk is waar de omstandigheden goed zijn. Ik ga al jaren de week voor kerst en ik boek mijn accomodatie hooguit een week vantevoren (meestal korter). Bij de meeste skigebieden kun je op hun website je wensen kenbaar maken waarna de hotels jou een aanbieding kunnen doen. Mijn ervaring is dat na het posten van mijn wensen, de aanbiedingen binnen stromen.

RichardvR op 15 nov 2014 09:46

Inderdaad, 2 dagen op voorhand boeken lukt in die periode zonder problemen. Zeker gezien de huidige weer- en sneeuwsituatie zou ik nu absoluut nog niet boeken.

ik ben echt niet aan gewend… nerves of steel dus!

Ik ga toch afwachten, maar ik ben ondertussen rond kijken in monterosa, ik ben er nooit geweest, en ik wil het wel proberen, en tot nu toe, het lijkt dat ze al een mooi basis hebben.

De seizoensopeningsaanbiedingen zijn voor zover ik weet, vaak op=op. Het is een beloning voor tijdig boeken in een onzekere periode. Als je nu een koopje ziet, dan zal het niet goedkoper worden.

Last Minutes verdwijnen trouwens als sneeuw voor de zon bij goede 5-daags weersvoorspellingen.

In de hoger gelegen gebieden heb je overigens wel sneeuwzekerheid, maar ook risico op veel wind en/of extreme kou (-10C en kouder), maar zolang je je goed kleedt (of op de dalpistes blijft) is er niets aan de hand tot -15C. En met een beetje geluk blijft het -5C tot -10C.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Last-minutes zijn vaak niet zo voordelig als de meeste mensen denken. De prijzen van bepaalde accommodaties kunnen dan wel gedaald zijn, maar door wat eerder te boeken kun je vaak meer waar voor je geld krijgen.

Je grote risico is inderdaad wel de sneeuwzekerheid. Tenzij je een hooggelegen gebied kiest, zou ik wachten tot 2 weken van tevoren en dan rond gaan kijken.

en wat zijn jullie opinies van via lattea?

Ik heb via lattea geboekt voor de feb school vakantie, in Sauze bij Orso Bianca, ik heb al super veel zin in!

Voor de 13 december, kan ik terecht bij Albergo Ristoro Sitten in Gressoney, maar nog niks aanbetaald…

Sneeuwzekerheid zit er prima uit, toch?

Wij gaan al jaren in die week en boeken meestal een dag of 4/5 van tevoren en kiezen de lokatie op basis van de sneeuwcondities. Er is nog plaats zat dus ik zou nog even wachten.

@HeidiInTheAlps, @Paskal,

Ik en nog anderen willen ook nog vertrekken op 13 December. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zou ik zeggen. Zie ons topic op dit forum. https://www.wintersporters.be/forum/topic/169724
En Paskal misschien kunnen we naar hetzelfde gebied gaan. Hou je mij op de hoogte ?

Groeten,
Peter

Peter Hertegonne

We hebben een goeie ambassadeur aan @Peter007! ;-)

Maar inderdaad, zo laat mogelijk boeken (Lastig om niets te doen maar denk ik wel 't beste) en dan in de voorlaatste week (begin dec) dus eens flink gaan zoeken met elkaar!

ik weet niet als ik wil rijden, dus ik zoek ook goedkoop tickets. Ik ga met mijn kinderen, wij skieen zwaarte, naast het piste (niet off piste per se) en met snelheid op de rode pistes. Ik neem meer koffie pauzes en hun ski gewoon door… ja als je als kind skiied, dan weet je wat ik bedoel…

Lijkt mij verder gezellig als er geen bezwaar tegen 2 gezellig meiden van 12 en 13, vanzelfsprekend, doen wij niet mee aan de apres-ski… wat dat betreft zijn wij stil.

ik heb tickets geboekt bij Ryan Air vanuit Eindhoven naar Turijn. 38 EUR p.p. retour.

Vanuit Turijn heb ik veel opties dichtbij, Via Lattea en MonteRosa, en als de sneeuw daar smelt, kan ik altijd afwijken naar andere kant van Mont Blanc. Desnoods naar de Dolomites…

En bij geen sneeuw, ga ik thuis blijven, of gaan wij shoppen.

Hoe dan ook, ga ik weg hopelijk op de latten, maar daaroom, nog een koffers en ski uitrusting bij geboekt bij de vlucht, worse case scenario ben ik 110 EUR kwijt. Daar kan ik mee leven als het zo is.

Plaats een reactie