Aprèsski jochberg-hollersbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Eerste week maart gaan we (heerlijk na alle vakantiedrukte) een weekje naar hollersbach. We hebben voor hollersbach gekozen omdat je vanuit daar binnen een half uur rijden in kaprun en de zillertal arena staat, en op 1km van de lift naar pass thurn.

Niet dat we nou uitbundige aprèsskiers zijn, maar vinden het gezellig om rond een uur of 3 een drankje te doen op een terras met een gezellig muziekje op de achtergrond. Ik heb al eens gezocht hier op de site, maar kan weinig vinden of dit op pass-thurn/resterhohe mogelijk is. Ik zag wel dat bij het middenstation van de panoramabahn de mooralm en tonyalm liggen, maar kan er verder weinig over vinden. Weet iemand een leuke hut wat aan onze wensen voldoet? Mag ook wat meer richting jochberg liggen, als het maar geen uur skien is erna

Heel veel is er niet aan die kant van het gebied, maar het meest te beleven is er inderdaad bij het middenstation, met een terras en dj, maar verwacht er niet teveel van ;).

Don`t eat yellow snow

Onderaan de breitmoos afdaling zitten wel wat apres ski tentjes/paraplu barretjes. Zo bij het midden station van de Panorama baan dus.
Verwacht geen groot feest, maar een lekker biertje/borreltje met een lekker fout Duits deuntje is er wel te vinden .

Veel plezier

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Precies wat we zoeken ook. Het hoeft geen uitbundig feest te zijn, gewoon gezellig van het uitzicht genieten met een biertje en een schlager. In december naar ischgl geweest en daar dagelijks de dag afgesloten in bij de paznauner taya, erg gezellig! Zal hier dus niet zo massaal zijn, maar echt het dak eraf ging daar ook niet hoor, iedereen dronk gewoon leuk wat.

Verder nog tips voor lunch e.d? En is het lang skien tot aan de 3s? Als dit teveel tijd kost nemen we liever een keer de auto naar jochberg en dan gelijk over zodat we ook 1 of 2 dagen de streif enz kunnen skien

Tochtje naar de 3s is zeer goed te doen! En je komt onderweg eigenlijk de mooiste pistes van het gebied tegen , heen en terug! maar als je zeer uitgebreid de tijd wil nemen bij kitzbuhel, kirchberg zou ik even doorrijden naar de fleckalm in kirchberg. Uitgebreide gratis parkeer mogelijkheid, en je staat daar meteen midden in het gebied.
Overigens, over mooi uitzicht en een drakje op de piste, er zit aan de afdaling naar hollersbach een mooi paraplubarretje met een prachtig uitzicht over het dal van mittersill e.d.

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Tochtje naar de 3s is zeer goed te doen! En je komt onderweg eigenlijk de mooiste pistes van het gebied tegen , heen en terug! maar als je zeer uitgebreid de tijd wil nemen bij kitzbuhel, kirchberg zou ik even doorrijden naar de fleckalm in kirchberg. Uitgebreide gratis parkeer mogelijkheid, en je staat daar meteen midden in het gebied.
Overigens, over mooi uitzicht en een drakje op de piste, er zit aan de afdaling naar hollersbach een mooi paraplubarretje met een prachtig uitzicht over het dal van mittersill e.d.

OVI666 op 20 jan 2015 18:15

Is ook nog een optie ja! Zelf ski ik wel van 08:30 tot 16:00 maar voor mijn mede skiërs wordt het vanuit hollersbach een erg lange weg naar kitzbuhel en weer terug denk ik.

Nou die hut valt dan niet te missen, goed om te horen dat er toch het een en ander is! Nu nog zon :)

Met de genoemde Tonyalm (na mijn mening hebben ze hier een van de betere warme choco aan deze kant van het gebied) en de paraplu bar er net onder heb je idd alles wel gehad
Bij het middelstation zit nog een nieuw appartementen complex met wat muziek maar verder niet
De lokale skileraren blijven vaak na hangen in het dalstation

Een dagje Kitzbuhl of Kirchberg is prima te doen
Ergens lunchen aan de andere kant en weer terug gaat makkelijk

Ik weet niet waar je precies in Hollersbach zit maar daar kan ik je als tip de SahneAlm geven als restaurant.
http://www.sahnealm.at/seiten/speisen.html

Eigenaar kan je met zijn busje bij je appartement ophalen en weer thuis brengen. Goed eten voor een vriendelijke prijs.
Veel lokale mensen die er ook komen (en steevast kom ik er iedere keer ook dezelfde mensen weer tegen (ben er nu 3 jaar (niet opvolgend geweest))
De Schweinshaxe is er geweldig :-)

Met de genoemde Tonyalm (na mijn mening hebben ze hier een van de betere warme choco aan deze kant van het gebied) en de paraplu bar er net onder heb je idd alles wel gehad
Bij het middelstation zit nog een nieuw appartementen complex met wat muziek maar verder niet
De lokale skileraren blijven vaak na hangen in het dalstation

Een dagje Kitzbuhl of Kirchberg is prima te doen
Ergens lunchen aan de andere kant en weer terug gaat makkelijk

Ik weet niet waar je precies in Hollersbach zit maar daar kan ik je als tip de SahneAlm geven als restaurant.
http://www.sahnealm.at/seiten/speisen.html

Eigenaar kan je met zijn busje bij je appartement ophalen en weer thuis brengen. Goed eten voor een vriendelijke prijs.
Veel lokale mensen die er ook komen (en steevast kom ik er iedere keer ook dezelfde mensen weer tegen (ben er nu 3 jaar (niet opvolgend geweest))
De Schweinshaxe is er geweldig :-)

Togi op 20 jan 2015 23:01

We hebben een hotel met HP in het centrum, maar dinsdags is er rustdag en moeten we in de sahne alm gaan eten, ben benieuwd!

Plaats een reactie