Skipas All Star Alpen Card

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Ik vroeg me af of het mogelijk is , wanneer je een skipas hebt gekocht voor kitzbuhel-kirchberg het mogelijk is deze te updaten naar All Star Alpen Skipas en hoeveel dit zou kosten. En als het de moeite is om te updaten naar de All Star Alpen Card aangezien Kitzbuhel al groot genoeg lijkt.

in westendorf is dit tegen bijbetaling mogelijk, voor een dag zegmaar. kost niet de wereld, de laatste keer dat ik dit deed was het een euro’tje of 15 voor een dag.
ligt eraan welke kant je op wilt, het is wel heel aantrekkelijk om even door te rijden naar saalbach voor een dagje.

Dagje wat anders is altijd leuk toch? Optie: richting Saalbach, stoppen bij Fieberbrunn, heeft verbinding Saalbach-Hinterglemm vanaf dit seizoen. Is rustig en met veel parkeerruimte.

Edwin van Riel

Geen idee of de pas te updaten is. Bij twijfel zou ik direct de all star kaart kopen, omdat het prijsverschil niet zo groot is. Kitzbuhel is in principe genoeg voor een week, maar dit hangt ook van jezelf af. Omdat het gebied achter de 3s vrij langgerekt is zul je bij het maken van deze tocht telkens dezelfde liften nemen en over dezelfde pistes cruisen, maar hierdoor hoef je niet constant op de skikaart te kijken. Tussendoor zijn er wel voldoende pisteopties ter afwisseling.

Bij sunweb is het prijsverschil heel klein als je voor de hele week upgrade. Wij doen het niet want we moeten toch in de buurt blijven i.v.m. lessende kinderen. Dan is het standaard gebied al groot genoeg.

ik heb ook een keer de allstar card genomen toen ik in wilder kaiser zat om naar kitzbuhel te gaan (die kant kun je dus ook terug op). Saalbach is een optie, maar ik zou even goed checken of de nieuwe tirolS gondel van fieberbrunn naar saalbach er al bij in zit of extra kost (anders kan je het gebied nog niet in). Ik las namelijk dat voor de oostenrijk-card dat dus nog niet het geval is.

Merci , voor de reacties ! We zijn wel niet met de wagen, wel met skikot ( Een belgische touroperator , vergelijkbaar als sunweb, maar voor studenten). De uitbreiding zou dus waarschijnlijk voornamelijk zijn voor skiwelt. Zag er wel een fijn gebied uit! en @Walter2 de Tirol S verbinding is er al !

Als ik me niet vergis kost het gebruik van de TirolS en SHL €20 per dag extra bij een Allstarkaart. Fieberbrunn zit er wel bij in.

Niet helemaal duidelijk, dit komt van de website van “Bergbahnen Fieberbrunn”:

KITZBÜHELER ALPEN ALL STAR CARD
Skivergnügen auf über 1.000 km Pisten in den Skigebieten Kitzbühel, SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental, Schneewinkel, Skijuwel Alpbachtal-Wildschönau, Zell am See - Kaprun, Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn.

Kan me niet voorstellen dat alle betreffende gebieden er in zitten, maar een verbindingslift er tussen niet?

Edwin van Riel

Ach, ik zie het al. Heb de Kitzbüheler Allstarcard en de Tirolercard door elkaar gehaald. Fieberbrunn valt nog onder Tirol maar SHL onder Salzburg. My bad…

Gelukkig, februari camping fieberbrunn geboekt :-)

Edwin van Riel

@maartensarens,

Ofdat het mogelijk is om de kaart te updaten weet ik niet. Wel is er op een 6 daagse pas maar een verschil van 8 euri’s tussen beide en heb je dus nog geen passen aangeschaft en zou je graag een dagje of meer naar skiwelt willen is dit geen geld!¡! Of je het nodig hebt is maar net waar jou uitdagingen liggen, wil je de meeste pistes namelijk maar 1x/dag doen dan is het mogelijk dat je blij bent om naar skiwelt te kunnen. Bijv. vanuit kirchberg met de 3s oversteken en daar alle pistes pakken is op 1 dag te doen. Zelf ben ik nog nooit in skiwelt geweest en vindt dat het gebied van kirchberg meer dan voldoende te bieden heeft.

Niet helemaal duidelijk, dit komt van de website van “Bergbahnen Fieberbrunn”:

KITZBÜHELER ALPEN ALL STAR CARD
Skivergnügen auf über 1.000 km Pisten in den Skigebieten Kitzbühel, SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental, Schneewinkel, Skijuwel Alpbachtal-Wildschönau, Zell am See - Kaprun, Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn.

Kan me niet voorstellen dat alle betreffende gebieden er in zitten, maar een verbindingslift er tussen niet?

evr66 op 22 okt 2015 12:58

@evr66, toch is het zo, alle genoemde gebieden en idd zonder directe liftverbindingen!¡!;-)

LA NORMA😍☃️

Nee hoor, even bericht gestuurd via fb naar Bergbahnen Fieberbrunn. Antwoord is helder.

Hallo, ist die neue verbindung fieberbr<>SH einbegriffen in dem KITZBÜHELER ALPEN ALL STAR CARD?

Hallo Edwin!
Ja, bei der Kitzbühel Alpen AllStarCard ist der gesamte Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn enthalten!

Liebe Grüße
das Team der Bergbahnen Fieberbrunn

Edwin van Riel

@evr66,
Dat bedoelde ik ook niet met dat ze geen directe verbindingen hebben (logisch dat de nieuwe lift bij fieberbrunn erbij zit en je zo naar Saalbach ken), maar zoals jij volgens mij bedoelde dat je dan bijv. geen lift hebt naar kitzbuhel/kirchberg:-)

LA NORMA😍☃️

Misverstandje geloof ik. Voor zover mij bekend is er geen directe liftverbinding. Is met touren wel te doen meen ik, in ieder geval van k’bugel richting f’brunn.

Edwin van Riel

@maartensarens, ik weet dat de TirolS in het gebied zit en zo SHL verbindt met Fieberbrunn. Ik bedoelde of DIE specifieke verbinding ook gratis is, inclusief in die kaart, dat was me nog niet duidelijk :)
Maar het antwoord is nu kennelijk al bevestigd, zit er dus bij in.

Ik had even onduidelijkheid mbt die grote kaarten. Je hebt namelijk ook de Snowcard Tirol (zo’n beetje heel oostenrijk maar niet salzburg zoals hierboven gezegd, en daar zat dus alleen Fieberbrunn in en niet SHL

Plaats een reactie