Vraag voor de kenners van de Kitzbuheler Alpen!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Hallo!
In de Kitzbuheler Alpen heb je de mogelijkheid om een Allstar skipas aan te schaffen, daar zit o.a. Kirchberg, Westendorf en Brixen in maar ook het skigebied van Hinterglemm. Nou is mijn vraag, is er een mogelijkheid om op de ski’s van Kirchberg in Hinterglemm te komen?

Zelf lijkt het me lastig, maar wellicht is er een busverbinding o.i.d?
Ik kom zelf al jaren in Kirchberg/Westendorf maar heb me hier nog nooit verder in verdiept.

Nee skieend is het onmogelijk. Met de bus zou je naar Fieberbrunn kunnen en vandaar uit kun je naar Hinterglemm skieen.

van Westendorf naar Pfaffenschwendt (Fieberbrunn) met de trein duurt ongeveer 40min. dan ff de skibus naar de Lift. Vanaf Kitzbuler naar Pfaffenschwendt (Fieberbrunn) met de trein in 17min!

http://www.vvt.at

Why work if you can ski!

Ok zoiets dacht ik al, vanuit Kirchberg hebben we vorig jaar de kaart ‘uitgeskied’ tot aan Mittersill, maar daar houdt het echt op idd. Wel jammer dat het niet aan te skien is, maar wellicht is met de trein een goede optie dan, anders kom je nooit in dat gebied ookal heb je de Allstar skipas.

Je kan ook de auto pakken, mits dat mogelijk is. Dat scheelt weer met het onregelmatige openbaar vervoer in Oostenrijk. Dan kan je je auto parkeren in Fieberbrunn, plus je hoeft je zooi niet de trein in en uit en de bus in en uit te sjouwen. Ik raad het je aan, want ik ben een keer met de Streifzug geweest, je wordt dan toch wel een beetje raar aangekeken en het is onhandig met je board/ski’s.

Ook een tip als je een auto ter beschikking heb: Neem ook een bezoekje in SkiJuwel, dat ligt op ongeveer 30 minuten rijden vanuit Brixen im Thale! https://www.wintersport.nl/forum/topic/188865 Hier ergens staat mijn verslag van de dag dat ik daar was ;) :) Het is echt mooi daar!

Carnas on Tour

@Svennoo, mooi verslagje! Ik kom zelf al bijna 20 jaar (van kinds af aan) in Kirchberg en Westendorf dus ben goed bekend met het gebied, alleen bleef ik me maar afvragen hoe ik toch in Hinterglemm kwam via Kirchberg haha!

SkiJuwel is zeker een aanrader, heel mooi gebied! Ik vind persoonlijk het gebied Brixen iets minder, omdat je daar heel veel korte stukkies hebt en dus vaak in een lift zit.

Klopt, in SkiWelt zit je vaak snel in de lift, afgezien van de dalafdalingen. Helaas is er (nog steeds) geen tunnel tussen Kitzbühel en Hinterglemm, dat zou je reistijd met een flink aantal minuten verkorten. Helaas moet je het nog steeds met de auto via Fieberbrunn, Hochfilzen, Leogang en Saalbach doen om in centrum Hinterglemm te komen met de auto.

Carnas on Tour

Idd, maar desalniettemin voelt het altijd nog een beetje als thuiskomen als we bij Worgl het dal in rijden haha

Heb jij de oversteek al eens gemaakt naar Hinterglemm vanuit SkiWelt @Svennoo?

Dat gevoel van thuiskomen herken ik wel, vooral als je bij de houtopslag in Hopfgarten rijdt ;-) dan is het niet meer ver naar Westendorf!

Dit jaar gaan we met vrienden skiën in Saalbach. Ben ik nog nooit geweest en het liefst wilde ik weer naar Westendorf, maar ja, alles was alweer volgeboekt.

Nu kwam ik er laatst achter dat de kinderen meteen aansluitend aan de voorjaarsvakantie een studiedag hebben en bedacht ik me dat het me leuk lijkt om ook nog één of twee dagen Westendorf aan te doen. Alleen is het skiënd dus niet te doen begrijp ik en is het met de auto nogal omrijden. Ook is het waarschijnlijk erg duur om voor 1 a 2 twee dagen een allstarkaart aan te schaffen.

@Marieke, haha idd! ;-) Wij wilden dus ook vanuit Hinterglemm nu een dagje Westendorf aan doen, maar ik denk dat het nogal een hele onderneming is als ik het zo hoor allemaal.

Wellicht toch nog maar een weekendje Westendorf plannen in Maart ofzo

@Marieke :

Maar een all star card is maar 11 euro duurder bij een 6daagse pas. dus het prijsverschil is te verwaarlozen (245 om 256 euro)

Wij gaan 6 maart naar Kirchberg en nemen ook de All star card om 1 of 2 dagen in Westendorf te eindigen :)

@fvanveer Nee, maar wel vanuit Brixen naar Kitzbühel - Kirchberg (via Ki-West en met de bus en trein). Daarnaast ben ik ook nog vanuit Brixen naar Kitzsteinhorn Kaprun (een tot anderhalf uur) gereden en ook naar SkiJuwel Wildschönau Alpbachtal (half uur). Volgens google maps is het vanaf de Hochbrixen en SkiWeltbahn in Brixen tot aan de Zwölferkogelbahn in Hinterglemm ongeveer anderhalf uur rijden, met een afstand van 86 kilometer.

Carnas on Tour

@Daffie @Marieke, idd een Allstar kaart is niet veel duurder, wij nemen die eigenlijk altijd. Alleen maar Kirchberg heb je vrij snel gezien (is misschien omdat ik er al jaren kom), dus met de Allstar kaart kan je mooi een uitstapje maken in Westendorf/Brixen!
@Svennoo, wij hebben er ook al eens aan zitten denken om naar Kaprun te gaan, is dus wel aan te raden als ik het zo begrijp uit je verslag. En als Kaprun anderhalf uur rijden is, is Hinterglemm ook zkr wel te doen denk ik :-)

@Daffie bedankt voor de info. Voor ons zou het gaan om in totaal 8 dagen skiën. Ik zal eens opzoeken wat het verschil is tussen:

  1. 6 daagse skipas die alleen geldig is in Ski Circus + één of tweedaagse skipas alleen geldig in SkiWelt
  2. Of dus een 8 daagse All Star skipas.

Met het risico dat we na 6-7 dagen toch genoeg hebben van het skiën en naar huis willen en geen gebruik maken van de laatste twee dagen van de All Star pas. Maar dat is vast vloeken hier op dit forum :-)

• SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental: 280 km piste. 6-daagse skipas volw. € 230,50 | 2 dagen € 91,00

• Skigebied Kitzbühel - Kirchberg: 170 km piste. 6-daagse skipas volw. € 248,00 | 2 dagen € 100,00

• Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn: 268 km piste. 6-daagse skipas volw. € 245,00 | 2 dagen € 99,50

• Skigebied Schneewinkel: 110 km piste. 6-daagse skipas volw. € 215,00 | 2 dagen € 86,00
geldig in Oberndorf, St. Johann in Tirol, Kirchdorf, Erpfendorf, Waidring, Reit im Winkl, St. Ulrich a. P., St. Jakob i. H. en Hochfilzen.

De “Kitzbüheler Alpen AllStarCard” is uw entreekaart voor alle bovengenoemde skigebieden in de Kitzbüheler Alpen!

1 skipas voor:
1.000 km piste en meer dan 350 gondelbanen en liften

• 6 daagse skipas AllStarCard: volw. € 256,00 | 2 dagen € 103,00

@fvanveer Het is inderdaad ongeveer even ver rijden.

Carnas on Tour

Bedankt voor het uitzoeken @fvanveer

Plaats een reactie