Sneeuwhoogte onwaarschijnlijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

De sneeuwhoogte in Kirchberg wordt schromelijk overdreven. Op dit moment is de sneeuwhoogte volgens deze website 60cm in het dal. De helft komt dichter in de buurt en wordt ook door sneeuwhoogte.nl aangegeven. Kan de ‘correcte’ sneeuwhoogte worden weergegeven?

Ik heb een beter idee, kan de werkelijke sneeuwhoogte opgekrikt worden zodat het voldoet aan de opgave?

@Mrvulcano Deze sneeuwhoogtes worden doorgegeven door de skigebieden zelf, en daar staan dezelfde waardes die wij ook doorgeven (http://www.kitzbueheler-alpen.com/de/winter/skifahren-snowbo…)

Wij zijn ons er van bewust dat skigebieden dit wel eens overdrijven, en kaarten dit ook altijd bij de skigebieden aan. Echter blijkt dit de meest eerlijke en beste manier van het doorgeven van sneeuwhoogtes te zijn.

Click. Click. Peace

@Rogier Ik snap dat je afhankelijk bent van de waardes die worden doorgegeven, maar het lukt sneeuwhoogte.nl in dit geval wel om een realistischer sneeuwhoogte door te geven. Intussen duim ik dat de sneeuwhoogte van 60cm wel gehaald gaat worden en dat Kirchberg zijn sneeuwhoogte correct gaat/blijft doorgeven.

@mrvulcano Ik weet niet hoe ze dat doen. Maar als wij niemand ter plekke hebben dan kunnen wij deze waardes niet zomaar uit onze duim zuigen. Als wij iemand ter plekke hadden dan zouden wij deze waardes eventueel aanpassen.

Nogmaals wij melden dit regelmatig aan skigebieden en leggen ook uit dat ‘voorliegen’ een zeer slechte reclame is.

Click. Click. Peace

Overdreven, jazeker(zijn ze ook niet het enige gebied mee)! Maar als je de piste op gaat, maak je geen zorgen , het zijn ware sneeuw meesters in kitzbuhel/ kirchberg! Het ligt er altijd strak bij ! Toch of piste? Boven in het gebied ligt meest genoeg. Zelfs met minder goede jaren altijd super kunnen skiën.

Kirchberg weinig sneeuw? Pleurt op man! Ik ben vandaag en gisteren o.a. in Kirchberg geweest en er lag zeer veel sneeuw! Er ligt zeker wel genoeg sneeuw. Ik kon zelfs mijn board diep in de sneeuw steken. Zelfs in Mittersill/Hollersbach lag er genoeg sneeuw vandaag! Bekijk mijn verslagen maar van deze week. Ze staat redelijk hoog op het forum deze week. Sorry als ik je persoonlijk heb aangevallen, maar ik vind het zeker niet overdreven!
@Rogier Ik verblijf deze gehele week in de Kitzbüheler Alpen en kan redelijk goed bevestigen dat er in Kirchberg (o.a.) 60 cm sneeuw ligt ;)

Carnas on Tour

Wie heeft het over weinig sneeuw? Ik constateer alleen de verschillen.
Op de webcam beelden lijkt het in het dal geen 60cm (wat dus ook word bevestigd door sneeuwhoogte.nl). Daarnaast zijn de natuursneeuw pistes (gedeeltelijk) niet meer fatsoenlijk te skiën (zie foto gisteren

null
). Dus vandaar mijn vraagtekens bij de hoogte in het dal.
Ik geloof best dat je ergens je board diep in de sneeuw kan steken, maar wat heeft dat met de sneeuwhoogte in het dal te maken?

Je bevestigt dat er 60cm sneeuw ligt. Is dit op 800m, 1400m of 2000m?

Plaats een reactie