Winterseizoen Kitzbühel nu al open.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel

Winterseizoen Kitzbühel nu al open.

Het ski-seizoen begint in Kitzbühel op 24 oktober - vroeger dan ooit tevoren.

De lage temperaturen in combinatie met ultra-moderne sneeuwmachines en bijna een meter nieuwe sneeuw betekenen dat skiën al mogelijk is in Kitzbühel twee maanden voor Kerstmis.

De zware sneeuwval vult skiërs met enthousiasme en vormt een goede basis voor dit seizoen. Hoewel de geografische ligging van de Kitzbüheler Alpen de sneeuwval hier iedere winter regelmatig en zwaar is, is skiën in oktober toch een primeur in de 80-jarige geschiedenis van de Kitzbüheler kabelbanen.

Vanaf 24 oktober is het Kitzbüheler skigebied open in het weekend en van 28 november is het skigebied dagelijks geopend. Alle 7 skigebieden in de Kitzbüheler Alpen hebben veel verse sneeuw gekregen en zijn klaar voor de komende winter.

Voor de exacte lift bedrijfstijden, de status van de pistes en live cams: http://www.skimap.kitzalps.com

Winterseizoen Kitzbühel nu al open.

Het ski-seizoen begint in Kitzbühel op 24 oktober - vroeger dan ooit tevoren.

De lage temperaturen in combinatie met ultra-moderne sneeuwmachines en bijna een meter nieuwe sneeuw betekenen dat skiën al mogelijk is in Kitzbühel twee maanden voor Kerstmis.

De zware sneeuwval vult skiërs met enthousiasme en vormt een goede basis voor dit seizoen. Hoewel de geografische ligging van de Kitzbüheler Alpen de sneeuwval hier iedere winter regelmatig en zwaar is, is skiën in oktober toch een primeur in de 80-jarige geschiedenis van de Kitzbüheler kabelbanen.

Vanaf 24 oktober is het Kitzbüheler skigebied open in het weekend en van 28 november is het skigebied dagelijks geopend. Alle 7 skigebieden in de Kitzbüheler Alpen hebben veel verse sneeuw gekregen en zijn klaar voor de komende winter.

Voor de exacte lift bedrijfstijden, de status van de pistes en live cams: http://www.skimap.kitzalps.com

peterEM op 14 okt 2017 23:49

Weet het niet hoor maar waar komt jouw info vandaan??? @peterEM. Lage temperaturen en zware sneeuwval?? Het is er nu ruim 20 graden en er ligt nog geen vlok sneeuw, laat staan een meter verse sneeuw!

Hooguit een stukje oude sneeuw van het snowfarming project van 50x1000 meter op een piste van Kitzbuhel.

Weet niet zo goed hoe ik dit bericht moet plaatsen…

Mr. Slow

Haha goed geïnformeerd! 😂

best mooi daar

Maar met lage temperaturen heeft het niks te maken inderdaad. Snowfarming is de truc. En na een afdaling of vier had ik het twee jaar geleden wel gezien daar. Wel een mooi terras met dito uitzicht bovenop die berg…

*bericht bewerkt door GiGi op 15 okt 2017 06:52

Dat je er nu kan skien is juist, maar je artikel is dikke zever! Heeft niks te maken met zware sneeuwval en lage temperaturen…

Ah, weer een bewijs dat het wel meevalt met de klimaatverandering 😉😉.

Gewoon een pr-stuntje in de categorie ‘fake news’, met een opening heeft dit natuurlijks niets te maken. De firma Kitzbühel zoekt wat extra publiciteit,en dat is gelukt.

In Landgraaf kon je vanochtend ook prima skiën. ;)

Maar het aftellen is weer begonnen!

Gewoon een pr-stuntje in de categorie ‘fake news’, met een opening heeft dit natuurlijks niets te maken. De firma Kitzbühel zoekt wat extra publiciteit,en dat is gelukt.

SkiBeppie op 15 okt 2017 13:07

is ook niet echt waar, als je ziet hoeveel volk er in de weekends naar toe gaat is dat veel meer dan een “pr stuntje”!

@skibeppie het is geen fake nieuws want er zijn pistes open, het was er koud (nu niet, het is er nu een graad of 16) en er was sneeuw gevallen. Deze sneeuw is net als in de rest van de Alpen inmiddels weg gesmolten. Het feit dat je er kan skiën heeft natuurlijk te maken met snowfarming zoals er al eerder is geschreven in dit topic en een eerder topic. Fake nieuws = nep nieuws dit is meer een marketing verhaal. En ja al is het een klein stukje toch zou ik er wel graag een weekendje naar toe gaan: is toch lekkerder skiën in de buitenlucht als in een diepvrieskist. Ik kan niet wachten tot ik weer mag.

@skibeppie het is geen fake nieuws want er zijn pistes open, het was er koud (nu niet, het is er nu een graad of 16) en er was sneeuw gevallen. Deze sneeuw is net als in de rest van de Alpen inmiddels weg gesmolten. Het feit dat je er kan skiën heeft natuurlijk te maken met snowfarming zoals er al eerder is geschreven in dit topic en een eerder topic. Fake nieuws = nep nieuws dit is meer een marketing verhaal. En ja al is het een klein stukje toch zou ik er wel graag een weekendje naar toe gaan: is toch lekkerder skiën in de buitenlucht als in een diepvrieskist. Ik kan niet wachten tot ik weer mag.

Francina op 15 okt 2017 14:27

Ik kan ook niet wachten hoor, maar om nou daar naar toe te gaan…maar ja ik woon zo’n beetje naast Snowworld, dan is de keuze toch makkelijker.

bedankt voor jullie reactie, gelukkig ook positief
had er graag willen zijn.

Plaats een reactie