Kirchberg: Waar is het op de berg leuk voor opa & oma met kleinkind?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Wij gaan in januari naar Kirchberg met mijn vriendin, ons zoontje en opa en oma, mijn vriendin en ik gaan skiën en snowboarden en met 15+ jaar ervaring vermaken wij ons wel. Opa gaat misschien ook nog wel wat skiën maar vooral met oma en ons zoontje van 2 op pad. Uiteraard willen we elkaar wel zien en met de kleine man in de sneeuw spelen, sleeën etc. Is er in het gebied van Kirchberg, Kitzbuhel etc ergens ook een soort kinderland op de berg? Waar het voor een niet skiër met kind op de slee ook leuk is en dus de moeite waard om met de lift naar boven te gaan?

Ik hoop uiteraard dat er gewoon overal belachelijk veel sneeuw ligt als we aankomen en we ook gewoon lekker in het dal onderaan de pistes genoeg te spelen valt maar je weet het maar nooit natuurlijk. Alle tips zijn welkom!

🏂

Ik ben bang dat je niet het meest geschikte gebied daarvoor hebt gekozen.
Onderaan de Maierlbahn is een terras en een beginnershellinkje waar ook vanaf gesleet wordt.
Heel gezellig is het daar niet, maar daar kunnen ze zich wel even vermaken.
Zit je in het Lifhotel? Daar is het vlakbij.

Meer sfeer is er bovenaan de Fleckalm bahn bij Restaurant Sonnenrast. Daar is ook de enige echt eenvoudige piste.
Om te sleeen is het daar niet geschikt, het is er gewoon vlak en best wel druk. maar een stoeltjeslift komt over het terras van het restaurant. Dat is wel leuk. Ik zou daar geen skipas voor laten kopen door je ouders. Ik weet niet of je ook een dagkaartje kan kopen ofzo
De fleck alm en de Maierl zijn de enige liften waarmee je het gebied in gaat.

Of er ook wandelmogelijkheden zijn weet ik niet.

*bericht bewerkt door Taan op 11 nov 2017 18:45

We hebben een appartement bij de fleckalmbahn. We gaan het wel zien dan. Hopelijk veel sneeuw in het dal dan maar! Bedankt in ieder geval!

🏂

Bovenop bij de Fleckalmbahn bij Sonnenrast is wel te doen inderdaad, anders is het in Westendorf ook leuk boven op de Talkaser maar dan moet je een dorpje verder.

Beste Martin9, niet de beste keus als ik eerlijk ben, zou als ik jou was naar Westendorf gaan in het centrum oefenhelling, kunnen jij en je vrouw gewoon gaan Skien en daarna daar naar terug skiën, gewoon de bus pakken 4051.

Anders de Sonalm bij Breitmoos maar dat is verder weg !

Zou voortaan naar Selva Val Gardena gaan, midden in het dorp alles goed en leuk voor kind en Opa & Oma, beter eten als in dat Oostenrijk en beter volk !!

Helaam top voor kind en Opa & Oma is Lech, maar ja dan moet je in de buidel ! ( wel waard )

Enjoy !

*bericht bewerkt door TonV op 04 dec 2017 20:55

Thanks voor de info. Westendorf gaan we misschien wel een bezoek brengen.

Lech… de naam alleen klinkt ook altijd al duur, het lijkt me ook wel leuk om een keer te snowboarden met de koning maar weet niet of maxima dat goed vind. 😉

Selva val Gardena ga ik onthouden. Italië zijn we nog nooit geweest en staat eigenlijk al een tijdje op het verlanglijstje.

*bericht bewerkt door Martin9 op 04 dec 2017 21:22

🏂

Plaats een reactie