Drukte Kerstvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Wintersporters,

Ik vertrek aankomende kerstvakantie (week na nieuwjaar) naar Kirchberg.
Ik was benieuwd hoe het zit met de drukte bij de liften en op de pistes.
Lange wachtrijen s’ochtends bij de lift, de hele dag door, of valt het reuze mee?

Ik ben benieuwd!

Week 1 is traditioneel een hele drukke week in Kirchberg. Zeker in het dorp (verkeer, restaurants, apres-ski, in de supermarkt, etc.). Op de pistes en bij de lift is het allemaal goed te doen, maar je zal zeker zo her en der even moeten wachten

Drukste week van het jaar Jesse, tenzij je echt 1 week na nieuwjaar vertrekt:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/360070/wat-zijn-de…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Drukste week van het jaar Jesse, tenzij je echt 1 week na nieuwjaar vertrekt:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/360070/wat-zijn-de…

Shane op 30 nov 2017 15:25

Ja ik ben me ervan bewust dat dat een van de drukste periodes van het jaar zijn. Echter kan het per gebied nogal verschillen in hoeverre je er last van ondervind. Daar ben ik benieuwd naar! ervaringen rond die periode in kirchberg dus.

Als t erg druk is ga dan met de bus naar de maier of pengelstein gondel en niet naar de fleckalm.

Ook is het gebied bij Pass Turn (alles aan de andere kant van de 3S-bahn) een stuk rustiger dan aan de kant van Kirchberg/Kitzbuhel.

Maar persoonlijk (5x geweest) heb ik nooit echt extreme drukte meegemaakt. Vrijwel alle liften hebben hoge capaciteit en de drukte verdeeld zich goed over het gebied. Mocht het wel erg druk zijn, zoek dan een beetje de uithoeken op.

Als t erg druk is ga dan met de bus naar de maier of pengelstein gondel en niet naar de fleckalm.

Ook is het gebied bij Pass Turn (alles aan de andere kant van de 3S-bahn) een stuk rustiger dan aan de kant van Kirchberg/Kitzbuhel.

Maar persoonlijk (5x geweest) heb ik nooit echt extreme drukte meegemaakt. Vrijwel alle liften hebben hoge capaciteit en de drukte verdeeld zich goed over het gebied. Mocht het wel erg druk zijn, zoek dan een beetje de uithoeken op.

Daffie op 30 nov 2017 17:28

Thanks, goeie tips, klinkt niet alsof k me zorgen moet maken om telkens een kwartier in de rij te staan.

Plaats een reactie