maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Heeft er iemand ervaring met Kitzbuhel begin maart? Ik twijfel tussen Kaprun (Zell Am See) of Kitzbuhel.

ik denk dat je het beste naar kaprun kan gaan, ik ga elk jaar naar kitzbuhel. de pistes zijn daar wel mooier en het apreski is daar mooi maar ik kaprun ben je verzekerd van sneeuw en in kitzbuhel niet alijtd. ja het is een gok wat je neemt maar het is allebij wel een leuk gebied. maar als je echt het om het skien wil doen moet je wel naar kitzbuhel, daar heb je direct ook aansluiting op kirgberg enzo, en kaprun is ook leuk maar dat heb je al snel gezien omdat het een gletscher is, is het niet zo groot. maar daar ligt zell am see weer vlak bij wat wel weer heel leuk is.

@Bas,
als je Kaprun snel gezien hebt en je gaat dan naar Zell am See dan kom je in het zelfde terrein als Kitbühel en kirchberg dus dan maakt het niet meer zoveel uit.
Zelf diverse keren in de 2de helft van maart in Kirchberg geweest en altijd super kunnen skiën.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Er ligt momenteel sneeuw genoeg , en dat zal ook wel blijven liggen tot het einde van het seizoen.
Ik zal dan naar Kitzbühl gaan . vind ik een mooier gebied.

Dont worry Ski happy

Zell am See vond ik qua gebied erg leuk (paar leuke zwarte afdalingen), maar wel wat beperkt. Na 3 dagen heb je het meeste wel gezien.
Kaprun is qua sneeuwzekerheid een aardige aanvulling, maar zoals hierboven ook aangegeven ook vrij klein.
Kitzbuhel ben ik nog niet geweest, maar schijnt vrij sneeuwzeker te zijn, mede door het klimaat en ligging, maar ook door veel sneeuwkanonnen. Daarnaast kun je voor een klein bedrag extra een skipas voor alle omliggende gebieden kopen (1000+ kilometers piste) en heb je dus altijd wel pistes met goede sneeuw.

Ik zou dus voor Kirchberg/Kitzbuhel gaan.

Kirchberg heeft ook mijn voorkeur, en sneeuw gaaat het probleem niet zijn.
kwa gebied is kircherg / kitzbuhel mooier.

Addict.

ik ben zelf ook aan het plannen voor kitzbuhel voor nieuwjaar (k weet t heel vroeg) maar ik zie dat nu al alles bijna volboekt is ofwel zie ik het gwn verkeerd …
in welk hotel verbleven jullie ? (waar de prijs van meevalt, k wil geen 700 euro betalen voor te slapen:) )
grtz

Plaats een reactie