Pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Ik ga nu al 2 jaar met mijn ouders naar kirchberg / kitzbühel. Ik ben nu voor het eerst echt van te voren bezig met de wintersport. Wat zijn nou echt pistes die je geskied moet hebben en wat zijn mooie pistes?
Alvast bedankt!

De zwarte pistes bij de Steinbergkogel zijn top!

Als je een beetje door gaat met skieen kun je alle afdalingen zelf doen en dan weet je meteen welke jij de leukste/mooiste vind.
Dit is namelijk voor iedereen anders.
Bij genoeg sneeuw is de dalafdaling vanaf de top ook erg leuk(lang)in kirchberg.

Bedankt!
Met de sneeuwdumpen van pas denk ik dat er wel genoeg sneeuw ligt, dus die dalafdaling komt vast wel goed.

Knal een aantal keer de Hahnenkamm af, vooral de Wedstrijdsstukken… Een tochtje naar Pass Thurn (linkerkant op de kaart) en weer terug is ook leuk. De Horn moet ook mooi zijn (Naturschneegebiet noemen ze het), heb er vorig jaar niet van kunnen profiteren aangezien ie toen groen was. Steinbergkogel is inderdaad wel aardig, hoewel ik dat niet bepaald zwart vond. Ze hebben daar een bord staan van meer dan 70%, maar dat valt wel mee. Het zijn wel lekkere afdalingen :).
Enjoy!

piste 18 bij kirchberg is een topper :-D

Seriously snow addicted family!

Bedankt allemaal! Tsja ik zou nog even moeten wachten, ga pas laatste week van februari :(

Je hebt er genoeg mooie afdalingen! De afdalingen vind ik altijd mooi! De dal afdaling van Pengelstein is ook erg mooi en op pengelstein heb je ook een safari afdaling naar jochberg, die is ook erg mooi!

De dal afdaling van Pengelstein is ook erg mooi en op pengelstein heb je ook een safari afdaling naar jochberg, die is ook erg mooi!

Frank op 21 jan. 2012 19:13

beide mee eens!

Seriously snow addicted family!

Jullie ook bedankt :) weet iemand van jullie misschien ook nog of de 33 of 34 van de safari het mooiste is? (:

zelf vind ik 34 mooier, is wat langer ook! Het zijn geen mega moeilijke pistes, maar van die lekkere cruise pistes met een mooie omgeving door de bergen.

op snowboard is een deel van 34 niet echt geschikt.

Piste 25 onder de Fleckalmbahn vond ik leuk. Begint met 2 steile stukken, dan tussen twee huisjes door slingeren (uitkijken) en het laatste stuk een mooie brede carvepiste.
Piste 27 was ook een mooie afdaling, in het begin een brede carvepiste met een mooie omgeving. Het laatste stuk is lastig door de smalle stukjes onder andere over een bruggetje. Deze piste zal alleen bij zeer goede omstandigheden open zijn. Leuk eettentje aan het einde.
Uiteraard de Hahnenkamm, zowel de wedstrijdafdaling als de Famielien-abfahrt.
Pistes 63 en 64, Bärenbadkogel II.
De zwarte afdalingen op de Steinbergkogel zijn niet diepzwart maar wel leuk.

idd piste 27 (Brunn) was erg lekker, en super rustig, want weinig mensen weten waar die ligt en hoe er te komen…

In tegenstelling tot de 26 die ook lekker is maar ontzettend druk… Maar op het eind vd dag daar naar beneden en een pilsje drinken in de oberkaser hut … Heeeeerlijk…

1 van mijn absolute favoriet helemaal aan de andere kant van het gebied bij de panoramabaan is de 77(Breitmoos). Het is een eindje gaan , maar moet je absoluut doen, en bovendien is de tocht er naar toe en terug ontzettend leuk!!!

Heb je een kitzbuhler alpen pas ga dan ook naar de kiwest verbinding , de piste die daar onder door gaat is ook ontzettend lekker…

Maar ja zo zijn er zoveel lekkere pistes… :)

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Ik ski dus de 34 zou dan wel goed komen :) @Frank
Sowieso die tocht naar de andere kant een keer doen dan! @Ovi. Ben er een hele week, dus moet goed komen met alle tips die ik hier krijg :). Ontzettend bedankt allemaal!

Plaats een reactie