skipiste 25 en 27

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Ik heb gezien dat de pistes 25 en 27 nog gesloten zijn.

http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/en/piste-status.html…
http://map.bergbahn-kitzbuehel.at/en

Als beginner heb ik voor Kirchberg gekozen, net om zijn vele blauwe pistes die tot in het dorp komen.
Nu blijkt dat 2 van de 4 lange blauwe pistes gesloten zijn. Iemand een idee waarom? En zouden deze nog open gaan tegen februari?

tuurlijk, februari is nog lang!

Deze pistes worden als laatste besneeuwd in Kitzbühel. Kortom er ligt nog niet genoeg sneeuw.

Piste 18 is leuk voor beginners! En sóchtends niet naar de Fleckalmbaan maar naar Pengelstein is er vaak een stuk rustiger! Suc6

Seriously snow addicted family!

Piste 25 zal binnenkort wl open gaan. Bijna nooit meegemaakt dat die dicht was in de loop van januari. Piste 27 (de brunn) is zelden open . Mocht hij open zijn, moet je de kans pakken want het is een mooie ! Overigens kan j alleen bij piste 27 komen als je na de zwarte 16 à als het goed is…

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Piste 25 zal binnenkort wl open gaan. Bijna nooit meegemaakt dat die dicht was in de loop van januari. Piste 27 (de brunn) is zelden open . Mocht hij open zijn, moet je de kans pakken want het is een mooie ! Overigens kan j alleen bij piste 27 komen als je na de zwarte 16 à als het goed is…

OVI op 27 dec. 2012 17:05

Volgens mij ook, afgelopen jaar was hij open en hij is inderdaad leuk. wel even op de afslag letten

Piste 25 zal binnenkort wl open gaan. Bijna nooit meegemaakt dat die dicht was in de loop van januari. Piste 27 (de brunn) is zelden open . Mocht hij open zijn, moet je de kans pakken want het is een mooie ! Overigens kan j alleen bij piste 27 komen als je na de zwarte 16 à als het goed is…

OVI op 27 dec. 2012 17:05

de 27 is een prachtige lange afdaling (naar pengelstein toch, kan op t werk de skimap niet openen) als hij open is moet je hem zeker doen, maar een beetje sneeuwval kan hem compleet doen omtoveren… ben er ooit af gegegaan na 10cm sneeuwval toen hij eigenlijk gesloten was (dom, maar jong en naief)… sneeuwduinen van 1 meter waren het gevolg :) wat een geploeter was dat toen nog…

27 is inderdaad prachtig, vorig jaar februari als 1 van de laatste van de week kirchberg gedaan en was prachtig en heerlijk rustig, ook met snowboard goed te doen (af en toe wel wat vaart maken om heuveltjes over te komen) Op een bepaald moment ga je zelfs door een dorpje heen, dat is echt leuk :-)

De 27 is inderdaad een heel prachtige piste een lange afdaling van de zwarte 16a tot de Pengelstein 1, je moet wel goed opletten wat anders ski je er voorbij maar hij is heel lang maar als de zon er op schijnt is heel snel slecht hoor. En de 25 de fleck is ook 1 van de beste en lekkerste piste’s van het gebied wat er staan honderden sneeuwkanonen, het leukste stuk is natuurlijk tussen de huisjes wat nou niet meer kan jammer genoeg.

Deze zomer zijn ze druk bezig geweest om het gebied rondom de 27 flink te vernieuwen! Hopelijk zullen de pistes deze winter dus ook vaker open zijn.
http://www.fantastischoostenrijk.nl/project-brunn-kitzbuhel-…

Welke van de dal afdaling/piste komt uit in het dorp achter Hotel Alexander/London Pub ?

@Elly4 van het ‘echte’ gebied van Kitzbuhel helemaal niks, misschien dat je van de Gaisberg nog over kunt steken naar de London Pub maar dat weet ik niet zeker.

Als de dalafdaling 26 neemt naar de maierlbahn en net boven de lift linksaf door de wei gaat kun je bij voldoende sneeuw helemaal langs de beek af tot aan hotel Alexander skieen/ glijden.

Afgelopen jaar laatste week van januari iedere dag gedaan?

Je kan vanaf de Gaisberg niet oversteken naar Alexander, vanaf de Gaisberg kan je misschien hooguit naar een paar hotels onderaan de Gaisberg.

Er moet wel écht veel sneeuw liggen, maar dan kan je idd doen wat Daphne76 zegt, maar 9 van de 10 keer is dat niet mogelijk.

De busverbindingen in Kirchberg zijn wel altijd perfect dus ookal kan je niet tot je hotel skieen, je kan altijd met de bus :-)

Mijn kinderen zijn met de les wel eens vanaf de berg op de ski’s naar de oefenweide gegaan, maar hoe weet ik niet. Officieel is er geen piste.
Dat vind ik ook een nadeel van Kirchberg.
Nadat je de kinderen gedropt hebt bij de skiles moet je eerst weer terug naar de skibus en daarmee verder. 's middags moet je hierdoor ook veel eerder terug.
Voor de kinderen is het ook jammer dat er veel lestijd verloren gaat omdat ze eerst van de oefenweide naar één van de grote liften moeten. En aan het eind van de dag ook weer terug natuurlijk.

Er zit ook een skischool bij één van de grote liften. Ik geloof de fleckalmbahn. Dat is misschien handiger.

Overigens was de skischool verder prima. Mijn kinderen hebben leuke juffen gehad en les in het Nederlands. Dat vinden ze nu ook voorwaarde om weer op les te gaan.

Plaats een reactie